Mikä järki työpaikkojen huumetesteissä on?
Eihän niissä näy onko työntekijä huumeen vaikutuksen alaisena sillä hetkellä. Miettikää jos maanantaiaamun puhallutuksessa viisari värähtäisi, koska joitte puolison kanssa viinipullon puoliksi perjantai-iltana. Tämän vuoksi ette ole työkykyisiä. VMP
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin aine näkyy veressäsi, olet sen vaikutuksen alainen. Näin on tällä hetkellä tulkinta. Ei ole olemassa mitään raja-arvoa vakkapa kannabinoleille tai amfetamiinille. Meillä on töissä semmonen systeemi että aineen tai huumeen tai alkon vaikutuksen alaisena töissäolo on heti mono perseelle. Ei hoitolässytystä tai terapiaa. Ei ole hipstereitä meillä juuri pyörinyt.
Olet väärässä. Juuri tämän takia kannabiksen ei-psykoaktiivisten aineenvaihduntatuotteiden näkyminen kusitestissä ei aiheuta rattijuopumusta, vaan niitä vaikuttavia aineita pitää löytyä veritestissä. Henkilö ei siis ole huumeen vaikutuksen alaisena, kun hän viikko käytön jälkeen jää työpaikan ylltätystestissä kiinni.
Kiitos oikaisusta. Olen elänyt todella vanhan tiedon mukaan.
Kannabispäihtymys tosiaan kestää vain sen aikaa, kun verestä on jotain löydettävissä, eli muutaman tunnin. Päihtymys taas vastaa 1 - 2 lasillista viiniä.
Ja kannabiksen lääkekäyttäjät eivät päihdy lainkaan, koska käyttävät päihdekäyttäjiin verrattuna kannabista monisatakertaisia annostuksia. Päihdekäyttäjä käyttää satunnaisesti muutaman gramman kymmenesosan, lääkekäyttäjät jopa useita grammoja päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin aine näkyy veressäsi, olet sen vaikutuksen alainen. Näin on tällä hetkellä tulkinta. Ei ole olemassa mitään raja-arvoa vakkapa kannabinoleille tai amfetamiinille. Meillä on töissä semmonen systeemi että aineen tai huumeen tai alkon vaikutuksen alaisena töissäolo on heti mono perseelle. Ei hoitolässytystä tai terapiaa. Ei ole hipstereitä meillä juuri pyörinyt.
Olet väärässä. Juuri tämän takia kannabiksen ei-psykoaktiivisten aineenvaihduntatuotteiden näkyminen kusitestissä ei aiheuta rattijuopumusta, vaan niitä vaikuttavia aineita pitää löytyä veritestissä. Henkilö ei siis ole huumeen vaikutuksen alaisena, kun hän viikko käytön jälkeen jää työpaikan ylltätystestissä kiinni.
No niinhän tuossa edellisessä viestissä sanottiin. Jos se näkyy veressä, olet sen vaikutuksen alainen. Kukaan ei puhunut virtsatestistä.
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit kadulle
Irti Huumeista ry:n perustajan skitsofreeninen poika ainakin asui väkivaltaista ja mielenterveysongelmaista isäänsä paossa ulkomailla useita vuosia teltassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän tuossa edellisessä viestissä sanottiin. Jos se näkyy veressä, olet sen vaikutuksen alainen. Kukaan ei puhunut virtsatestistä.
No niinpä olikin. Otetaanko jonkun työpaikalla oikeasti verinäytteet huumetestejä varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki huumeiden vetämisessä on?
Se on äärimmäisen nautinnollista (usein myös lääkinnällistä) ja voi kokea paljon sellaista, jota muuten ei olisi mahdollista kokea.
Onneksi on huumetestit että pytyy välttämään tuollaisten palkkaamisen.
No eipä sun mistään rekrytoinneista kyllä tarvitse murehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki huumeiden vetämisessä on?
Se on äärimmäisen nautinnollista (usein myös lääkinnällistä) ja voi kokea paljon sellaista, jota muuten ei olisi mahdollista kokea.
Onneksi on huumetestit että pytyy välttämään tuollaisten palkkaamisen.
Olen ollut pitkään töissä firmassa, jossa omistaja on käyttänyt kannabista nuorempana ulkomailla asuessaan. Meille palkataan väkeä ammattitaidon perusteella, ei vapaa-ajan touhujen. Kun on myös omaa kokemusta asiasta, fanatismi on vähäisempää.
Stimulantit ja opiaatit ei näy parin päivän jälkeen testeissä enää ja mitä ihmettä jotain pilvenpolttelua kytätään. Älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit kadulle
Irti Huumeista ry:n perustajan skitsofreeninen poika ainakin asui väkivaltaista ja mielenterveysongelmaista isäänsä paossa ulkomailla useita vuosia teltassa.
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Pankki- ja vakuutusaloilla tehdään huumetestejä mutta terveydenhuoltoalan työntekijät vastustavat huumestestejä.
Se, että huumeiden käyttö on laitonta ja narkkarit ovat helppoja kiristyksen kohteita ja ovat riskejä firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit kadulle
Ensin riehutaan ja räyhätään ja sitten syytellään lopulta kannabista, vaikka poika tunnettiin myös kaupungin kovimpana LSD:n käyttäjänä ja hän lopulta yllättäen sairastuukin suvussa kulkevaan skitsofreniaan.
Vierailija kirjoitti:
Se, että huumeiden käyttö on laitonta ja narkkarit ovat helppoja kiristyksen kohteita ja ovat riskejä firmalle.
Kannabis on Suomessa kielletty arpomalla, joten ei se kovin haitallista voi olla, jos arpominen on riittänyt kieltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit kadulle
Joukohan on itse tuumannut asiasta, että kuolema ei ole pahin.
Jos amfetamiinin käyttö haittaa niin miksi kofeiinin ja nikotiinin käyttäjiä potkita pois töistä samalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos amfetamiinin käyttö haittaa niin miksi kofeiinin ja nikotiinin käyttäjiä potkita pois töistä samalla?
Siis miksei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit kadulle
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Suomessa kaikilla on pelkästään huono kuva huumeista. On toki totta, että moni pilaa elämänsä niillä. Suomessa suurin osa käyttäjistä on näitä narkkareita, mutta esim. minulla on ystäviä Ranskassa, ja siellä on lähes normaalia ottaa vahvempiakin huumeita bilekäyttöön, ja monet polttavat pilveä. Eivätkä he pilaa elämäänsä tällä tai jää koukkuun, ja ovat hyvissä töissäkin. Suomessa kaikki kammoksuvat tällaista touhua. Jos joku osaa käyttää huumeita hillitysti ja oikein, ja hoitaa asiansa, häntä ei pitäisi tuomita mistään.
Kannabispäihtymys tosiaan kestää vain sen aikaa, kun verestä on jotain löydettävissä, eli muutaman tunnin. Päihtymys taas vastaa 1 - 2 lasillista viiniä.