Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huutonetin käytännöstä; mitä mieltä olet?

Vierailija
12.04.2006 |

Ostain aina silloin tällöin Huutonetistä esim. kirjoja lapselle, koska sieltä saa edullisesti ja vaivattomasti, kun olen tällainen vähävarainen YH.

Aika usein myyjiltä KYSYN, kun olen huutanut vaikka jonkun kirjan, että sopiiko, että maksan kirjan tilille esim. viikon kuluttua viimeinen päivä. Ja aina myyjät ovat tähän saakka suostuneet, eli ensin kysyn että käykö maksu viikonpäästä ja jos ei käy niin sitten tietenkin maksaisin heti. Varma maksu ja ilmoitan AINA saman päivän aikana s-postitse myjälle, kun olen maksanut huutoni.

Mitä mieltä olette huutonetin myyjät tästä " ostotyylistä" ?

Yhden negatiivissävyisen s-postiviestin olen saanut (vaikka myyjä itse sanoi että käy maksu viikonpäästä), eli myyjä ei selvästi ole tykännyt viikon viivytyksestä.

Kun jotkut kirjat ovat olleet sellaisia harvinaisuuksia, ja edullisia (eli muita huutoja ei ollut hirveästi muita), ei ole sitten ostajana raaskinut riskeerata sitä, että ei saisikaan lapselle sitä kirjaa.

Ja tosiaan olen vähävarainen, aina ei olisi rahaa laittaa HETI sitä rahaa. Mutta AINA olen sovitusti maksanut, pilkulleen sinä päivänä kun olen luvannut, ja vielä ilmoittanut siitä myyjälle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja multa saa maksuaikaa kyllä kohteen sulkeutumisenkin jälkeen kun vain PYYTÄÄ.

Vierailija
2/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen kuitenkin törmännyt muutamaan ostajaan jotka lupaavat maksaa silloin ja silloin, eikä maksua kuulu. Olen sitten vielä vähän odotellut ja sitten lopulta kysynyt ystävälliseen sävyyn maksusta, joka on taas luvattu joskus myöhemmin...

Mutta siis kun lupaukset maksusta pidetään, kaikki on ok:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaipa tuollainenkin sopii, mutta harmittaa kyllä kaupanteon viivästyminen myyjiä..

Vierailija
4/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa heti maksaa sitä muutamaa euroa, joka kirjoilla (tai minulta on lähinnä kysytty maksuaikaa parin euron vaatteille) on hintana. Miksi ap et huuda vasta, kun tililläsi on varaa maksaa eli sen viimeisen päivän jälkeen? Myyjänä itse olen aika tarkkaan suunnitellut, milloin pääsen postiin, joten ei noita noin voi postiinviemisiä siirtää mielin määrin. Mulla on muutakin elämää ja vain joskus silloin tällöin aikaa myydä jotain. Ostajan pitäisi ymmärtää, ettei tässä huutonet-touhussa koko aika olla kiinni.

Olen kyllä sitä mieltä, että jos ei ole varaa, niin ei pidä huutaa tuolla tavoin " velaksi" .

Vierailija
5/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä kuitenkin parempi neuvotella maksuajasta ennen kuin huutaa. Voihan olla että myyjäkin on " vähävarainen yh" ja odottaa/tarvitsee kovasti rahojaan...

ps. meilläkin rahat tiukassa, siksi käytän kirjastoa enkä osta kirjoja. Käytän nekin rahat muuhun tarpeelliseen.

Vierailija
6/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi kysyä ennen kuin huudat tuotetta. Voihan olla, että myyjäkin myy tuotteitaan sitävarten, että saa rahaa yms.

Vierailija
7/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa vaikka joku maksaa kuukaudenkin päästä, ei tuo niin nuukaa ole.

Vierailija
8/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulkeutumisajan. Nytkin itse laitoin sulkeutumaan kohteet viime viikon alkupuolella. Maksuaikaa jäi sitten ostajille se viikon loppupuoli. Saan vietyä tavarat postiin tällä viikolla. Ensi viikolta aloitan 2 viikon loman Lapissa. Maksuaikaa siis ei vaan nyt tällä kertaa heru jonnekin lapsilisäpäivälle. Ja ensi kuussa on tulossa työmatkaa sekä remonttia, jotka vaativat sulkeutumisajan/maksuajan/postiinviennin suunnitelmallisuutta.

Vierailija
9/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetan§

Vierailija
10/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista.

Een siis huuda ollenkaan, kun tiedän että maksu viivästyisi viikolla.

Vierailija
11/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti, että jos maksun siirto ei onnistu niin tietenkin maksaa heti. Minusta se on aivan ok homma ja kiitettävän palautteen arvoinen. Jos maksuaikaa pyytää viikkoja niin sitten voisi olla jo vähän niin ja näin..

Vierailija
12/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen siis todella kysynyt sopiiko maksunsiirto, ja jos ei olisi käynyt, maksanut heti (näin ei olekaan vielä käynyt ).

Julkisesti en halua alkaa kysymään Huutonetin myyjältä myyntipalstalla käykö viikon maksuaika.

Joten tulin siis siihen tulokseen, että jätän sitten huutamatta tästä lähtien, koska en myöskään halua saada huonoa mainetta huutonetin käyttäjänä/ostajana.

Kiitos vielä vastanneille, sillä halusin tehdä asiasta galluppia, että selviäisi se myyjien asenne.

Vierailija
13/13 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tartte julkisesti kysyäkään kun voit laittaa myyjälle yksityisen viestin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme