Myin vaatteen, ei kuulemma mennyt perille ja ostaja ilmoitti tilinumeronsa mihin palauttaa rahat
Mahtui kirjeenä, joten ei seurantakoodia.
Mistä voi olla varma ettei ostaja oikeasti saanut sitä? Aikaa kului tosiaan pari viikkoa, eli olisi pitänyt mennä perille.
Kyllä varmasti joskus oikeasti menee hukkaan tai postin henkilökunta varastaa lähetyksiä, mutta.... Mutta?
Ennen kun joku kysyy että no miksi et lähettänyt pakettina, ihan oma syy jne niin oon tehnyt tosi paljon kauppaa ja aina ovat menneet kirjeet perille. Ja ostajat haluavat lähetyksen poikeusetta sillä halvimmalla mahdollisella toimitustavalla.
Ei yksityishenkilöiden kaupanteossa ole mitään rahojen palautus velvoitetta, mutta ostaja voisi tässä tapauksessa myös väittää mua huijariksi että en olisi edes lähettänyt tuotetta. Oma nimikin on sen verran harvinainen että jos ostaja alkaisi levittämään nimeäni netissä niin löytyisi vain yksi vaihtoehto ja se olen minä. Enkä tosiaan haluaisi että nimeni perusteella alkaisi tulemaan googlen hakutuloksissa vastaan jotain nettihuijarijuttuja, kun en sellainen ole!
Mitä tehdä? Tuote voi olla oikeasti kadonnut. Ostaja voi väittää että olen huijari joka ei lähetä ja mä voin luulla että hän on huijari joka haluaa vaan saada rahat takaisin. Hmm??
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin itsestäänselvänä, ettei ole saanut lähetystä ja näin ollen laittaisin rahan takaisin.
Kuka nyt jonkun parikymppisen takia kehittäisi tuollaisen jutun?
Sellainen huijari, joka tehtailee tällaisia kusetuksia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin itsestäänselvänä, ettei ole saanut lähetystä ja näin ollen laittaisin rahan takaisin.
Voi kuule, kyllä näitä huijareita on. Mietipä vaikka skenaariota, jossa tyyppi x "ostaa" viisi 20€ arvoista esinettä ja tekee saman tempun jokaiselle myyjälle. Siinä on jo satasen arvosta huijattua kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinunkaltaistesi hölmöjen takia huijarit menestyvät.
Vaate kirjekuoressa, niinpä niin. Käytetyt pikkuhousut siis.
Pervoa toimintaa. Mitä eritteitä vaatteessa oli ja ootko mies vai nainen?
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Olen ilmoittanut vastaavassa tilanteessa, että selvitän asian Postin kanssa. Lisäksi olen todennut, että se on myyjänä velvollisuuteni! Sen jälkeen ei vastaanottaja yleensä kehtaa kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymppiä?
Miten joku edes vaivautuu tekemään jonkin tori.fi-ilmoituksen, lähtemään postiin ja vielä itkemään seuraamuksia?
En ole mikään rikas, mutta jotain rajaa köyhyydellälläkin... Kaksikymppiä???
Samaa mieltä. Tosin kyllä niitä näyttää olevan jopa 2-3 e arvoisia juttuja myytävänä ja joku kai sitten sellaisiakin alkaa postitella 😂
Vierailija kirjoitti:
Katso tyypin Facebook tai jotain. Jos sieltä näkee yhtään mitään niin monesti selviää ihmisestä kaikenlaista. Jos siellä lukee vaikka että "työtön yrityksessä elämänkoulu" niin todennäköisesti kyseessä on joku persaukinen luuseri joka yrittää vaan kusettaa rahaa ja ilmaisen vaatteen jonka voi myydä eteenpäin.
Jos taas vaikuttaa siistiltä ja normaalin oloiselta ihmiseltä niin hän saattaa ihan puhua totta.
Somessa esilletulo paljastaa ihmisestä paljon.
Todellakin tuo jos ihmisellä lukee Facebookissa ym. paikassa tuo "elämänkoulu", niin se jo kertoo ihmisestä tarvittavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymppiä?
Miten joku edes vaivautuu tekemään jonkin tori.fi-ilmoituksen, lähtemään postiin ja vielä itkemään seuraamuksia?
En ole mikään rikas, mutta jotain rajaa köyhyydellälläkin... Kaksikymppiä???
Samaa mieltä. Tosin kyllä niitä näyttää olevan jopa 2-3 e arvoisia juttuja myytävänä ja joku kai sitten sellaisiakin alkaa postitella 😂
Se on hyvä vaan, että laitetaan tavarat kiertoon. Sitäpaitsi 20€ on iso summa esimerkiksi pienituloiselle/työttömälle/opiskelijalle.
Tuo on mitä mainioin keino kusettaa. Väittää ettei ole tullut perille, niin myyjä pelkää että ostaja alkaa levittämään juttuja niin että maine menee. Parempi vaihtoehto monelle siis palauttaa rahat suosiolla.
Jos vaikka tekee näitä 20e huijauksia niin 5kpl = 100e, 50kpl = 1000e. Plus tavarat vielä siihen päälle jotka voi myydä eteenpäin sillä tonnilla. Kaks tonnia ilmaista rahaa kun tekee 50 onnistunutta huijausta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on mitä mainioin keino kusettaa. Väittää ettei ole tullut perille, niin myyjä pelkää että ostaja alkaa levittämään juttuja niin että maine menee. Parempi vaihtoehto monelle siis palauttaa rahat suosiolla.
Jos vaikka tekee näitä 20e huijauksia niin 5kpl = 100e, 50kpl = 1000e. Plus tavarat vielä siihen päälle jotka voi myydä eteenpäin sillä tonnilla. Kaks tonnia ilmaista rahaa kun tekee 50 onnistunutta huijausta.
Ennenpitkää sinullakin huijarina alkaisi jonkinlainen maine olla, ellet sitten muuta paljon niin ettei aina samat osoitetiedot ole. "Onpas kumma miten tällä Palle Runkvistilla menee aina tavarat hukkaan osoitteessa Runkkutie 25"
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä odotan, millainen hyökkäys voisi tulla. Vastaan että voivoi ja lähetän videon lähetyksestä, jos viitsin. Alkaisi nettiin ilmestymään huijariostajista vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään tavaroiden myynnistähän siinä voitolle jää. Oletettavasti kukaan ei palauta rahoja, joita ei ole alunperinkään maksettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenpitkää sinullakin huijarina alkaisi jonkinlainen maine olla, ellet sitten muuta paljon niin ettei aina samat osoitetiedot ole. "Onpas kumma miten tällä Palle Runkvistilla menee aina tavarat hukkaan osoitteessa Runkkutie 25"
Kyllä kusetettavia aina riittää. Hyvää tiliä nuo huijarit pystyvät tekemään ennen kun jäävät kiinni. Ja tuollainen on vieläpä sellainen kusettamisen muoto mistä on edes hankalaa jäädä kiinni. Ei seurantatunnuksia ym. Kukaan ei voi todistaa mitään eikä syyttää. Voi jatkaa käytännössä loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla lähetystunnus tuotteelle seurantaa varten?
Oliko sinulla lasit päässä kun luit aloituksen?
Myyn huutonetissä ja torilla, ja mulla on jo myynti-ilmoituksissa maininta, etten vastaa postin kadottamista lähetyksistä.
Mä pelkään juurikin tuota samaa hässäkkää ja siksi suostunkin aina lähettämään vain pakettina seurantatunnuksella. Ei tuo miniR-paketti ja postin xs paketti niin kalliita ole, varsinkin kun kirjemaksut ovat niin korkeat. Kun sijoittaa muutaman euron lisää, niin saa tuon paketin seurantatunnuksen. Joskus ollaan ostajan kanssa laitettu postikulutkin puoliksi. Minun talous ei siihen parin euron postimaksuun kaadu jotta saadaan tuote varmemmin perille.
Vierailija kirjoitti:
Katso tyypin Facebook tai jotain. Jos sieltä näkee yhtään mitään niin monesti selviää ihmisestä kaikenlaista. Jos siellä lukee vaikka että "työtön yrityksessä elämänkoulu" niin todennäköisesti kyseessä on joku persaukinen luuseri joka yrittää vaan kusettaa rahaa ja ilmaisen vaatteen jonka voi myydä eteenpäin.
Jos taas vaikuttaa siistiltä ja normaalin oloiselta ihmiseltä niin hän saattaa ihan puhua totta.
Somessa esilletulo paljastaa ihmisestä paljon.
Siis nimenomaan niissä lukee "elämän koulu" tms eikä oikein elämänkoulu yhteen :)
Vierailija kirjoitti:
Myyn huutonetissä ja torilla, ja mulla on jo myynti-ilmoituksissa maininta, etten vastaa postin kadottamista lähetyksistä.
Oon huomannu kanssa joillain saman tekstin,silloin on jäänyt huutamatta,
tarkoittaa sitä että voi kusettaa
Suosittelen pikaista googlausta "uhrin" nimellä ja toinen puhelinnumerolla. Esim kukasoitti.fi on monesti kommentoitu, mikäli toinen on huijari.