Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myin vaatteen, ei kuulemma mennyt perille ja ostaja ilmoitti tilinumeronsa mihin palauttaa rahat

Vierailija
23.12.2017 |

Mahtui kirjeenä, joten ei seurantakoodia.

Mistä voi olla varma ettei ostaja oikeasti saanut sitä? Aikaa kului tosiaan pari viikkoa, eli olisi pitänyt mennä perille.

Kyllä varmasti joskus oikeasti menee hukkaan tai postin henkilökunta varastaa lähetyksiä, mutta.... Mutta?

Ennen kun joku kysyy että no miksi et lähettänyt pakettina, ihan oma syy jne niin oon tehnyt tosi paljon kauppaa ja aina ovat menneet kirjeet perille. Ja ostajat haluavat lähetyksen poikeusetta sillä halvimmalla mahdollisella toimitustavalla.

Ei yksityishenkilöiden kaupanteossa ole mitään rahojen palautus velvoitetta, mutta ostaja voisi tässä tapauksessa myös väittää mua huijariksi että en olisi edes lähettänyt tuotetta. Oma nimikin on sen verran harvinainen että jos ostaja alkaisi levittämään nimeäni netissä niin löytyisi vain yksi vaihtoehto ja se olen minä. Enkä tosiaan haluaisi että nimeni perusteella alkaisi tulemaan googlen hakutuloksissa vastaan jotain nettihuijarijuttuja, kun en sellainen ole!

Mitä tehdä? Tuote voi olla oikeasti kadonnut. Ostaja voi väittää että olen huijari joka ei lähetä ja mä voin luulla että hän on huijari joka haluaa vaan saada rahat takaisin. Hmm??

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähintaisesta tavarasta nyt puhutaan?

Vierailija
2/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että mee postiin itkemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähintaisesta tavarasta nyt puhutaan?

20e

AP

Vierailija
4/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videokuvaan aina postituksen. Et tainnut kuvata?

Vierailija
5/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä aika lähetyksestä on? Joskus kestää kauan. Todennäköisempää kuitenkin on että ostaja huijaa kuin että tavara ei mene ollenkaan perille.

Vierailija
6/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisen postilain mukaan lähettäjä on vastuussa tavarasta. Näin mulle sanottiin postissa kun seurantakoodeista näin että tavara oli onnistuneesti tullut Kiinasta Vantaalle asti ja siellä olivat tavaran hukanneet.

Niele tappiosi ja ilmoita tästedes ostajille ettet vastaa katoamisista. Ja lähetyksen vakuudeksi otat videon kun pistät paketin tulemaan.

Vierailija
7/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla lähetystunnus tuotteelle seurantaa varten?

Vierailija
8/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi ei ole kalliimmasta kyse.

Vierailija
9/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna luottaisin ostajan sanaan ja ilman suurempaa draamaa palauttaisin rahat. Tietenkin hän voi olla huijari, mutta elämässä lähtökohtaisesti kannattaa ajatella, että ihmiset puhuvat totta. Ja vaikkei puhuisikaan, miksi tehdä suurta juttua pienestä asiasta.

Joskus pitää vaan osata ottaa takkiin arvokkaasti.

Vierailija
10/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tyypin Facebook tai jotain. Jos sieltä näkee yhtään mitään niin monesti selviää ihmisestä kaikenlaista. Jos siellä lukee vaikka että "työtön yrityksessä elämänkoulu" niin todennäköisesti kyseessä on joku persaukinen luuseri joka yrittää vaan kusettaa rahaa ja ilmaisen vaatteen jonka voi myydä eteenpäin.

Jos taas vaikuttaa siistiltä ja normaalin oloiselta ihmiseltä niin hän saattaa ihan puhua totta.

Somessa esilletulo paljastaa ihmisestä paljon.

Vierailija
11/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaate? Ei varmaan kovin suuresta summasta kyse. 

Parasta nyt vain palauttaa rahat ja ottaa opikseen. 

Äärimmäisen harvinaista kuitenkin, että posti hukkaisi kirjeen. Nämä tapaukset tietysti tuntuvat enemmiltä, koska usein näistä lukee netistä. 

Joka päivä kuitenkin kulkee miljoonia postilähetyksiä. 

Vierailija
12/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä tilanne. Voisin ehkä puolet summasta palauttaa jos en kovan salapoliisityön jälkeen löytäisi ostajasta mitään huijariin viittaavaa.

Vierailija
13/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nönnönnöö trolli

Vierailija
14/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostunut yhdelle (sukulaiselle) lähettämään muuten kuin postiennakolla. Kalliimpaahan se on, mutta suostui vähän pitkin hampain. Palautui takaisin.

Vierailija
15/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika halvalla pikkaris möit. Jos niissä hajut / raidat oisit saanu enemmmän.

Vierailija
16/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nönnönnöö trolli

Nönnönnöö idiootti. Minä seuraan aina sekä tilaamieni että lähettämieni tuotteiden kulkua tuolla koodilla netissä.

Vierailija
17/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tuskin joudut konkurssiin tuosta. Palauta rahat ja katso se mittatappioksi. Et myy ko. tyypille toista kertaa ja jatkossa panet nuo postista haettavina tai kirjattuina paketteina niin, että vastaanottaja maksaa postimaksun.

Vierailija
18/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymppiä?

Miten joku edes vaivautuu tekemään jonkin tori.fi-ilmoituksen, lähtemään postiin ja vielä itkemään seuraamuksia?

En ole mikään rikas, mutta jotain rajaa köyhyydellälläkin... Kaksikymppiä???

Vierailija
19/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia otetaan aina videota kun lähetetään. Tai sovitaan ennen postitusta että ostaja maksaa postikulut paketille saadakseen sen seurantakoodin tai sovitaan yhteisesti että kirjeellä ei oo oikeutta vaatii rahoi takas jos ei tuu.

Vierailija
20/62 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin itsestäänselvänä, ettei ole saanut lähetystä ja näin ollen laittaisin rahan takaisin. 

Kuka nyt jonkun parikymppisen takia kehittäisi tuollaisen jutun?