G: Mitä olet oppinut tältä palstalta, mitä et ennen tiennyt?
Kommentit (29)
niin kiitos vaan eilisistä nauruista :)
esim m²-merkkiin..En olisi itse ikimaailmassa keksinyt.
Valilla melkein pelottaa lukea naita juttuja, kun ajattelen etta kirjoittajilla on melkein kaikilla pienia lapsia ja vastausten taso on niin perusvihaista. Olen myos yllattynyt, kuinka moni nainen luulee voivansa paattaa, meneeko mies baariin tai vaikkapa pikkujouluihin, tosi paljon epavarmoja ja mustasukkaisia naisia taalla.
joten pitää vielä täällä " opiskella"
kuinka toiset naiset jaksaa kokajan kytätä toisten perheiden " valintoja" :
vaatetusta, kotia, kodin sisustusta, automerkkiä ja mallia, lasten kasvatusta, siivousta ja ruuanlaittoa.
Sitä, että kuinka ihmiset on niiiiiin rajoittuneita näkemään vain sen, että oma tapa tehdä asioita on se ainoa oikea...
Olen oppinut, että nykyiset suomalaiset, aikuiset naiset, vertailevat kokoajan itseään muihin ja muita itseensä; itseään huonommin meneviä halveksitaan, ja niitä joilla menee paremmin, kadehditaan.
ja että nimettömänä kirjoittaessaan ihan tavallisestakin naisesta kuoriutuu esiin ilkeä, tyly ja pahansuopa besserwisser.
No, olen oppinut muutakin, kivoja ja hyödyllisiä asioita, mutta nämä jääneet ikävimpinä opetuksina mieleen.
onpa netissä ilkeitä kiroilevia ihmisiä.
että voi surmata pienen vastasyntyneen.
lapsilla on niin hyviä esimerkkejä. (jotkut tällä palstalla ovat TOSI ilkeitä muille)
erittäin vakavaraisia kotiruvia (hyvät palkkatulot, ja rikas mies).
Ei juoda koskaan alkoholia (mitä nyt vain lasi viiniä gourmet ruuan kera) eikä polteta tupakkaa.
Miksköhän näin Kättärillä joka päivä, erittäin vähävaraisilta ja huonostikoulutetuilta näyttävien, epäsiistien ODOTTAVIEN ÄITIEN polttavan tupakkaa ovien ulkopuolella??????????????
- Saanut hyviä reseptejä
- Hyviä laihdutusvinkkejä
- Kuullut juoruja ennen kuin ne ovat lehdissä
- Saanut nauraa joidenkin ihmisten mustavalkoisuudelle
- Vertaistukea ankeina päivinä
- Yritän pitää miehestäni parempaa huoltaa, ettei se lähtisi vieraisiin.
Minua ei haittaa pienet tappelut tällä palstalla. Eiköhän se ole parempi, että täällä saa höyrytä nimettömästi ja sitten ollaan normaalioloissa ihmisiksi.
ajattelevat, että lihavat on tyhmiä ja saamattomia laiskimuksia.
Ja, että lihavuus on halveksittavinta mitä voi olla. Lihavilla ei ole ihmisarvoa, eikä heitä tarvitse kunnioittaa (kuten muita ihmisiä).
Olen oppinut että ulkonäkö KERTOO KAIKEN ihmisestä ja tarviiko häntä arvostaa vai ei. Viis persoonasta, luonteesta ja kyvyistä, mukavuudesta jne
En oikeasti tiennyt esim. että joku
- käy pesulla kakan jälkeen
- imuroi joka päivä
- pesee juustohöylän ja voiveitsen joka käytön jälkeen
- Miten paljon on naisia, joihin sopisi sanonta " nainen on naiselle susi" .
- Miten paljon on ihmisiä, jotka kiusaavat toisiaan. Siis aikuiset, naiset ja äiti ihmiset. Eipä tarvitse ihmetellä, miksi kouluissa on paljon koulukiusaajia.
- Miten paljon on ihmisiä, jotka ajattelevat, että kaikkien elämä pitäisi olla hänen elämänsä kaltaista. Ja siitä ei saisi millään lailla poiketa. Siis erilaisia ihmisiä, erilaisia perheitä, erilaisia tapoja ei saisi olla. Vaan tismalleen niin kuin Pirkon ja Erkin ydinperheessä on, sellaista pitäisi kaikkien perheiden olla.
- Miten paljon on ihmisiä, jotka ovat negatiivisia, kaikki on koko ajan huonosti, mitään positiivista ei ole.
- Miten paljon on ihmisiä, jotka arvostelevat toisten ihmisten valintoja esim imettääkö vaiko ei, onko kotiäiti vai ei, onko hetero vai ei, onko ydinperhe vai ei. Jne..
- Miten paljon on ihmisiä, jotka ajattelevat, että kaikki erikoisemmat jutut ovat provoja/porvoosta. Siis eihän sellaisia ja tuollaisia voi olla olemassa, siis 100% provo.
- Miten paljon on ihmisiä, jotka ensin haukkuvat esim mamma_82, sitten lapsen kuoleman myötä mielestellään ja sitten taas haukutaan.
Jne.. Siis kauhean negatiivisia asioita.
Olen käynyt vuosia tälläisilla vastaavilla ulkomaisilla palstoilla ja siellä on aivan eri meininki. Pakko siis uskoa, että kaikki tämä negatiivisuus tulee vain siitä suomalaisuudesta. Surullista :(
Jokaisella näyttää olevan aina kaksi kertaa isommat tulot kuin minulla, jokaisella on upea ja komea isovehkeinen mies, joka ei koskaan poistu kotoaan ilman vaimon lupaa.
Kukaan tältä palstalta ei käy koskaan ns. viihteellä, koska äitien ei kuulu sellaista tehdä. Tosiaan ainoastaan ehkä kerran viikossa otetaan lasi viiniä ruoan kera, ja saunan jälkeen (kerran viikossa) juodaan yksi olut miehen kanssa puoliksi.
Kaikilla käy siivooja, eikä kukaan osta mitään Sotkalta.
Vierailija:
erittäin vakavaraisia kotiruvia (hyvät palkkatulot, ja rikas mies).Ei juoda koskaan alkoholia (mitä nyt vain lasi viiniä gourmet ruuan kera) eikä polteta tupakkaa.
Miksköhän näin Kättärillä joka päivä, erittäin vähävaraisilta ja huonostikoulutetuilta näyttävien, epäsiistien ODOTTAVIEN ÄITIEN polttavan tupakkaa ovien ulkopuolella??????????????
jatkaa ongelmaihmisten pakenemista.
esim. sukat kiinni pyykkäreillä koneeseen. eivät " katoa" :) myös sen että omista iloista on mukava kertoa kun saa (yleensä) posiitiivisia kommentteja ja ehkä ilostuttaa myös muiden päivää :)
Koska kotiäiti ei voi olla koulutettu (minulla parikin akateemista tutkintoa) iloinen ja tyytyväinen valintaansa. Ja jos olenkin olemassa en oikeasti saisi olla, sillä olen lähes 40 v. Sen ikäiset ovat kuulemma jo haudanpartaalla, tippuvat tekohampaat vain kilisee. Ja lapseni tulevat olemaan traumaisia tällaisesta mummoäidistä.
Kiitti vaan eilisestä viestiketjusta!