Tytär kassalla työkokeilussa, onko ok että kauppias kieltää purukumin syömisen?
Mitä haittaa siitä voi kenellekään olla, jos kassahenkilö syö purkkaa? Mitään perustelua ei saanut, pelkästään listan käteensä.
Kommentit (67)
On oikein ja kuuluu hyviin käytöstapoihin.
Mulla menee noin 7 purkkaa päivässä. Ihan syön töissäkin, mutta en missään nimessä maiskuta niin, että se ketään häiritsisi. Purkan mässytys kovaan ääneen on järkkyä. Parempi pitää suu raikkaana, kun se järkyttävä haju mikä niiden ihmisten suusta lähtee, jotka ei syö. Usein vielä nää purkan vihaajat tunkee jostain syystä kasvoihin kiinni, kun haluavat puhua. Siinä saa henkeä pidätellä itse, kun haisee niin pahalle. Olen aikuinen ihminen ja ei reikiä hampaissa 10 vuoteen.
Joopa. Tänään näin jonkun pissiksen mässyttävän purkkaa. Pissaliisa mässyttää nyt sitä jossain muualla, koska otin yhteyttä tavaratalon johtajaan ja pentu sai fudut.
Kassahan ei ole pelkästään rahastamassa, vaan hän edustaa työajallaan työpaikkaansa. Silloin on monia asioita, joita ei voi tehdä. Toki silti näkee kassoja, jotka tutkivat puhelintaan tai juttelevat naapurikassan kanssa ja jotka eivät tervehdi tai odota, että asiakas on maksanut, kun alkavat jo hinnoitella seuraavan asiakkaan ostoksia. Oletan, että heillä on jo kotikasvatuksessa puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Mikään laki ei kiellä elintarvikemyynnissä purkan syöntiä.
Ootko ihan pimee?
Eikä missään muussakaan myyntityössä.
Jos mieli pahoittuu siitä, vaihtakaa kauppaa.
Näin teemme. Jos olet itse kaupassa töissä, voit sitten odottaa irtisanomista purkkaa jauhaessasi, kun palkkasi maksaja on noudattanut kehotustasi. Onhan se purkan jauhaminen toki tärkeämpää kuin työnantajan ja asiakkaiden mielipiteet.
Vähintään yhtä vastenmielisen näköinen kuin jääkiekkovalmentajat, jotka puku päällä ja kraga kaulassa mässyttävät mälliä = purkkaa kentän laidalla.
Vierailija kirjoitti:
Tytär kassalla työkokeilussa, onko ok että kauppias kieltää purukumin syömisen?
On ok.
Työkokeilu onnistui, kun sekä kokeilija että työnantaja totesivat, että ala ei sovi. Henkilö sopii töihin, joissa tärkeintä on saada mussuttaa purkkaa. Tokihan niitä löytyy vaikka kuinka paljon, joten hyvät jatkot niihin hommiin!
Miksi tytär on työkokeilussa? Saako hän palkkaa. Jos ei niin mikä kauppaketju on kyseessä. Laitan sen boikottiin. Olin itse 15v ensummäisessä kesätyöpaikassa, mitään kokemusta ei tietenkään ollut. Sain kuitenkin palkkaa. En toki olisi mennytkään työhön ilman. Mikä hemmetti tätä nykyajan nuorisoa vaivaa. Suostutaan tekemään firmoille ilmaista työtä siinä toivossa, että joskus epämääräisen ajan kuluttua saisi oikean työn. Tätä menoa kenellekään ei makseta mitään. Jos kukaan ei menisi niin tällainen vedätys ei onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tytär on työkokeilussa? Saako hän palkkaa. Jos ei niin mikä kauppaketju on kyseessä. Laitan sen boikottiin. Olin itse 15v ensummäisessä kesätyöpaikassa, mitään kokemusta ei tietenkään ollut. Sain kuitenkin palkkaa. En toki olisi mennytkään työhön ilman. Mikä hemmetti tätä nykyajan nuorisoa vaivaa. Suostutaan tekemään firmoille ilmaista työtä siinä toivossa, että joskus epämääräisen ajan kuluttua saisi oikean työn. Tätä menoa kenellekään ei makseta mitään. Jos kukaan ei menisi niin tällainen vedätys ei onnistuisi.
Eiköhän työkokeilun tarkoitus ole kokeilla, sopiiko kyseinen työ,kannaattaako sille alalle hakeutua. Selvästikään ap:n tyttärelle ei sovi asiakaspalvelutyö, jossa pitää olla kohtelias ja edustava, hyvä että asia tulee ilmi esimerkiksi kuukauden työkokeilun aikana, eikä vasta työsuhteessa. Voi seuraavaksi etsiä hommia, jossa purkansyönti ei haittaa.
Itse olin 10 v. kassalla. Ei tullut mieleenkään syödä purkkaa. Kerran oli kurkkuoireita, imeskelin carmoliskarkkia. Myöskään kännykkää ei saa räplätä ja selata vaikka olisi hiljaista. Eikä kovaan ääneen viereisen kassan kanssa kailottaa. Kerran kysyin työasiaa takana olevalta kassalta, heti asiakas alkoi moittimaan että omat asiat hoidetaan sitten työajan ulkopuolella.
Purkan jauhaminen taitaa olla iljettävintä mitä laillisesti voi julkisella paikalla tehdä. Erityisesti sen äänekäs jauhaminen ja pallojen poksauttelu. Tekisi mieli vetää saman tien nyrkillä päin näköä kun sellainen purkanlutkuttaja kävelee vastaan.
Purkanjauhaminen kaikessa kasvokkain tapahtuvassa asiakaspalvelussa on todella tyylitöntä ja huonoa käytöstä. Kerrankin viisas ja fiksu kauppias kun hoksaa ohjeistaa nuoria, jotka tietämättömyyttään eivät asiaa ole vielä oppineet. Vähän aikaa sitten kirkossa kolehdinkerääjätyttö jauhoi purkkaa, ei sekään kivalta näyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sulle ap ammattimainen vaikutelma henkilöstä, joka mässyttää purkkaa työnteon aikana?
Ilmeisesti suuhygieniasta huolehtiminen on epäammattimaista. Mitähän seuraavaksi, odottakaamme kauhulla.
Mä syön purkkaa asiakaspalvelijana haha siinä teille paskanaamat! Ei työnantaja voi sitä kieltää, korkeintaan kuvitella voivansa määrätä niin! Ruokailujen jälkeen otan.
Vierailija kirjoitti:
Purkanjauhaminen kaikessa kasvokkain tapahtuvassa asiakaspalvelussa on todella tyylitöntä ja huonoa käytöstä. Kerrankin viisas ja fiksu kauppias kun hoksaa ohjeistaa nuoria, jotka tietämättömyyttään eivät asiaa ole vielä oppineet. Vähän aikaa sitten kirkossa kolehdinkerääjätyttö jauhoi purkkaa, ei sekään kivalta näyttänyt.
Kannattaisi muuttaa asenteensa, purkan syöminen on terveysteko. Ei sulle suunnattu loukkaus. Niiih.
Monetkaan ei osaa purra purkkaa äänettömästi ja siististi. Luultavasti siksi asiasta huomautettiin tyttärelle, vaikka saattaahan tyttö itse ja sinäkin luulla että suu pysyy syödessä kiinni.