Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaas tätä. Sairauspäiväraha noin 447 euroa kuukaudessa. Pärjäisitkö?

Vierailija
22.12.2017 |

Jep. Näitä ihmisiä on olemassa, joiden tulot ovat luokaa 400 e /kk.
Laskut paukkuu ulosottoon koko ajan. Ja korkoa kertyy koron päälle.
En ihmettele, että siinä menee monelta mielenterveys.

Surullista. Järkyttävää.

Kannattaa pysyä ihmiset terveenä. Ai niin, mut me kaikki vanhetaan ja sairastutaan joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Good luck with that!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tuohon tulee asumistuki ja jos on pa niin myös toimeentulotuki. Opiskelijat elävät tuolla summalla.

Vierailija
2/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no tuohon tulee asumistuki ja jos on pa niin myös toimeentulotuki. Opiskelijat elävät tuolla summalla.

okei asumistuki n. 300e pärjäisitkö silti vielä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa sairasvakuutusta ja säästää ainakin vuoden parin elämisrahat.

Vierailija
4/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, mutta pitäis polttaa yks toppa tupakkaa vähemmän päivässä.

Vierailija
5/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tohon päälle kun tulis vielä asumis- ja toimeentulotuki eli vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen jäisi se perusosa noin 490e niin oikein hyvin pärjäisin ja olen pärjännytkin.

Vierailija
6/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Psykoterapiakustannukset ovat olleet oman sairauden aikana korkeat. Nyt sain niihin onneksi tukea, mutta ei tiedä koska tuki loppuu. Sitten on otettava lainaa, jotta pääsee joskus takaisin terveiden kirjoihin.

Vierailija
7/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

okei asumistuki n. 300e pärjäisitkö silti vielä? 

No itse olen elänyt minimisairaspäivärahalla, sen päälle tuli asumistuki ja tttuki. Pärjäsin kyllä.

Sitten eri juttu jos on ollut työelämässä pienellä palkalla, pieni sairaspäiväraha, ei asumistukea eikä tttukea. Kaikki lääkkeet ja sairaalakulut maksettava omasta pussista. Myös tämä koettu ja tiukilla oltiin.

Vierailija
8/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt koko ikäni ja joudun pärjäämään varmaan hautaan asti. Onneksi nykyisin on hyvät ruokajakelut. Enkä maksa mitään laskuja, saavat mennä ulosottoon kaikki mitä ei sossu/Kela maksa.

Vierailija
9/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaspäivärahaa saa 70% liksasta?,puhutaanko tässä nyt samasta?

Vierailija
10/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tohon päälle kun tulis vielä asumis- ja toimeentulotuki eli vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen jäisi se perusosa noin 490e niin oikein hyvin pärjäisin ja olen pärjännytkin.

Jännä että minä en saa toimeentulotukea ja asumistukea niin paljon, että vuokran jälkeen edes jäisi tuo 490...

Vierailija
11/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole pärjäisinkö, vaan että kiinnostaisiko mua kituuttaa loppu elämäni. Ehkä vetäisin itseni kiikkuun. Elämistä elämisen takia. Riittääkö pelkkä hengittäminen elämäksi? 

Ehkei..

Sinkkumies

Vierailija
12/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaspäivärahaa saa 70% liksasta?,puhutaanko tässä nyt samasta?

Tässä taidetaan puhua minimimäärästä (verot vielä poistettu), jonka saa esim. työtön tai hyvin pienipalkkainen.

Vierailija
13/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että minä en saa toimeentulotukea ja asumistukea niin paljon, että vuokran jälkeen edes jäisi tuo 490...

Sen verran pitäisi jäädä ellet esim. asu liian kalliissa asunnossa tai joku muu syy mikä vähentää tt-tukea.

Vierailija
14/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran pitäisi jäädä ellet esim. asu liian kalliissa asunnossa tai joku muu syy mikä vähentää tt-tukea.

Mitähän muita syitä voi olla kuin vuokra? En ole edes ikinä kuullut, että jonkun vuokra menisi pelkistä tuista maksuun.

Vierailija
15/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisen tarpeeksi halvan asunnon (jonja asumismenot tuet kattaa) löytää Pk-seudulla?

Vierailija
16/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisen tarpeeksi halvan asunnon (jonja asumismenot tuet kattaa) löytää Pk-seudulla?

Helsingissä tt-tuen vuokrakatto mahtaa olla yli 600e yhdeltä hengeltä, joten eiköhän pitäisi löytyä. Ja jos sellaisia ei yksinkertaisesti löydy, niin tuki pitää maksaa edullisimman tosiasiassa saatavilla olevan asunnon mukaan.

Vierailija
17/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Nykyään saan vähemmän, vaikka käyn osa-aikatöissä

Vierailija
18/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TT-tukea tulisi. Jos nyt joutuisin sairaspäivärahalle, niin menisi kyllä luottotiedot, sillä en pystyisi maksamaan ottamiani lainoja takaisin. Mutta Suomessa jokainen saa tarpeeksi syödäkseen sosiaaliturvan avulla, jos muuten ei saa tarpeeksi asumiseen ja ruokaan + lääkkeet.

Vierailija
19/19 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi muuttaa muualle? Siihen saa avustusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme