Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset suuttuvat tyhmille ihmisille?

Sana on vajaa
22.12.2017 |

Onko tyhmät ihmiset kenties uhka fiksuimmille?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa absoluuttista totuutta, sinäkin voit olla jonkun mielestä tyhmä. Niin se vain menee. Napita takkisi kiinni ja tule suosiolla alas sieltä kukkulan päältä ennenkuin putoat.

Vierailija
2/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne aika rasittavia kuunnella ja katsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmien ihmisten takia maailma on paljon pahempi paikka. Koulutus ja sivistys keskimäärin nostavat yhteiskunnan tasoa ja vähentävät vääryyksiä.

Vierailija
4/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies32 kirjoitti:

Tyhmien ihmisten takia maailma on paljon pahempi paikka. Koulutus ja sivistys keskimäärin nostavat yhteiskunnan tasoa ja vähentävät vääryyksiä.

Juurikin näin!

Matala älykkyys (ja sitä kautta usein moraalittomuus) on maailman syöpä.

Vierailija
5/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en ole järjenjättiläinen ja fiksujen seurassa tunnen vaan entistä enemmän tyhmemmäksi. Fiksuilla luulisi olevan sama juttu että tuntevat itsensä älykkäämmäksi seurassani. Seura ei siis tässä tapauksessani tee kaltaisekseen.

Vierailija
6/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tyhmyys on turhauttavaa. Jos yrittää selittää asiaa jota toinen ei vain millään ymmärrä ja vaikka vieläpä jankkaa vastaan, ei ole ihme jos hermo menee.

Vierailija
7/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin pohjautuu biologiaan. Ihminen on sosiaalinen laumaeläin. Luonnossa tyhmät lauman jäsenet voivat tyhmyydellään vaarantaa koko lauman, siksi heitä tulee karsastaa ja/tai opettaa vähemmän tyhmiksi. Tietyssä mielessä tuo pitää paikkansa edelleen, modernissa yhteiskunnassakin.

Vierailija
8/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole huomannut suuttuvani tyhmille. Voi se toisaalta johtua siitäkin että olen itse tyhmä.

:O

Vierailija
9/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät on ainakin hauskempia.

Vierailija
10/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmien kysymyksiin on vaikea vastata :D  . Harva "fiksu" osaa oikeasti selittää mitään.  

Vierailija
11/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmien kysymyksiin on vaikea vastata :D  . Harva "fiksu" osaa oikeasti selittää mitään.  

Juurikin näin moni omasta mielestään fiksu on oikeastaan aika tyhmiä. Kuitenkin annan empaattisena ihmisenä heidän uskotella itselleen muuta ja pitää vaikka sitten minua tyhmänä. Harva osaa selittää asiansa järkeväksi tai sitten se juttu on niin typerä että vain toinen typerys ymmärtää idean. Olen muuten huomannut että ne ryhmän tyhmimmät ihmiset on eniten äänessä ja pitävät itseään niin fiksuina. Välillä olisi viisasta pitää se suu supussa, ei kaikkia aivopieruja tarvitse ääneen laukoa. Työpaikoilla näihin "fiksuihin" valitettavan usein törmää. Usein ne hiljaisimmat on joukon älykköjä, vaikka äkkiseltään ei niin välttämättä uskoisi. 

Vierailija
12/12 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa absoluuttista totuutta

Kuitenkin väitit absoluuttiseksi totuudeksi, ettei ole olemassa absoluuttista totuutta.