Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miksi ateistit juhlvat joulua?

Vierailija
22.12.2017 |

Miksi olet joulupäivän ja mahdollisesti enemmänkin lomalla jouluna?Jos et kerta usko jumalaan, niin mielestäni sinun ei tarvitse myöskään juhlia joulua.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on alkujaan pakanallinen juhla.

Vierailija
2/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhlisi jos saisin itse valita. Muut perheenjäsenet, kirkkoon kuuluvat, haluavat juhlia, ja minä perheen äitinä joudun sitä järjestämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi jotain vähän tuoreempaa

Vierailija
4/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlimme valoa ja kekriä! Niin kuin joulun meininki oli ennenkin.

Nyt joulu on niin kaupallinen, että uskonnolla ei ole sen kanssa enää mitään tekemistä!

Vierailija
5/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joulu ei ole kristillinen juhla. Jopa joulun nimi on tullut ennenkuin kristinusko on edes levinnyt suomeen.

Vierailija
6/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainoa aika vuodesta, kun Joulupukki päästetään vapaaksi luolastaan. Iloitsen hänen puolestaan! Petterilujaa!

Vierailija
7/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juhli, vaikka olen iloinen, kun talvipäivän seisauksesta päivä taas pitenee. Voisin olla työssäkin, siitähän saa mu645kavasti rahaa.

Vierailija
8/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on lasten ja kauppiaiden juhla. Muut ovat vain maksajina tässä paskassa.

Vierailija
9/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juhlisi jos saisin itse valita. Muut perheenjäsenet, kirkkoon kuuluvat, haluavat juhlia, ja minä perheen äitinä joudun sitä järjestämään.

Sama. Minulle joulu on yksi aivan yhdentekevä juttu, ollut jo 16-vuotiaasta asti. Valitettavasti perheellisenä miehenä on kuitenkin leikittävä mukana vaikka tänään viimeksi olen sanonut ääneen rouvalle että joulu on typerin aika vuodessa - aivan itseaiheutettua stressiä turhaan jonkun hihhulitarinan vuoksi.

Ai niin, tämän vuoden loppusaldoksi jää liukumatunteja "myöhemmin vapaana pidettäväksi" noin 130 tunnin edestä - se olisi reilut kolme viikkoa vapaata...eli aivan sama vaikka kirkkovapaat vietäisiin.

Vierailija
10/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme kaamosvalon juhlaa aivan kuten koulussa et-oppilaat joulukirkon sijaan.

Vierailija
11/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomalla jouluna, koska työnantajani ei anna minun mennä töihin jouluna. Jos menisin, siellä lähtisi murtohälytys päälle.

Vierailija
12/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty: miksi pidät kaksipäiväistä viikonloppua? Eihän Jahve kahta päivää levännyt, vaan yhden.

Vierailija
13/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin sekä joulua, hanukkaa, että ramadaa.

Minulla ei ole mitään tyhmää uskontoa joka rajoittaisi mitä voi juhlia.

Kypsy siihe lutkulahkolainen.

t. Ateisti

Vierailija
14/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristitty: miksi pidät kaksipäiväistä viikonloppua? Eihän Jahve kahta päivää levännyt, vaan yhden.

Kun ei sinne tehtaalle saa mennä kuin arkipäivinä. Ovet on lukossa ja hälytykset päällä.

Vierailija
15/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ei ole myöskään mitään mainintaa vuosilomista.

Vierailija
16/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, mutta en vietä joulua. Kaupallista sellaista.

Jeesusta voi muistaa ilman lahjastressiä ja ärsyttäviä sukulaisiakin, niin minä teen.

Vierailija
17/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on alkujaan pakanallinen juhla.

Vanhat pakanauskonnot ja ateismi ovat eri asioita. Vähän nyt niitä valoja päälle....

Vierailija
18/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska joulu ei ole kristillinen juhla. Jopa joulun nimi on tullut ennenkuin kristinusko on edes levinnyt suomeen.

Saksa oli ennen natsien kansoittama, mutta meneppäs näin 2000-luvulla sinne natsittelemaan, niin huomaat aika äkäseen että ajat muuttuu.

Vierailija
19/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä joulua juhlikaan. Juhlin vanhan vuoden loppua ja uuden alkua, ilman jumaluskoa. Eikä ole minun vikani, että en voi mennä työpaikalleni, ihan mielelelläni menisin, mutta ei siellä ole jouluna mitään tekemistä, enkä pääsisi edes ovesta sisään.

Vierailija
20/61 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kitinää joltain oletan tapakristityltä. Miksi ei uskovaiset eivät saisi juhlia joulua? Tätä aikaa on juhlittu ennenkuin kristin uskosta oli huhujakaan. Mitä jos ap antaisit muiden elää kuten elävät ja miettisit miksi koet tarvetta puuttua siihen? Oletko todella niin paljon parempi että sinulla on varaa sanoa? Enkä tarkoita rahallista varaa.

Mä en käyttäydy oikeassa elämässä ystävällisesti lahjojen toivossa. Satun vain olemaan ystävällinen ihan luonnostaan. Paitsi ärsytettynä löytyy se pahempikin puoli. Silloin tulee sellaista verbaalista palautetta että hunni attilakin punastelisi. Päälle en käy mutta itseäni puolustan jos joku erehtyy kokeilemaan.