Voi reppanapuhelinmyyjät sentään :D
Jätin ruksaamatta suoramarkkinointikiellon kun viimeksi asioin Telian kanssa joulukuun alussa. Siitä lähtien puhelinmyyjät on soittanut keskimäärin kerran päivässä tarjoamassa jotain puoliturhaa jouluksi. Milloin uutta puhelinta tai tablettia, wifi-reititintä tai parempia liittymäehtoja.
Usein on tapana vihjailla olevani kiinnostunut mutta olisi muutama kysymys ensin. Myyjä saattaa tässä vaiheessa vaipua epätoivoon ja yrittää parhaansa mukaan vastata kysymyksiini. Mutta siinä on vain se että olen IT-alalla ja ne kysymykset on niin teknisiä ettei kukaan myyjä pysty millään vastaamaan niihin suoralta kädeltä puhelimitse, tai edes jos saa laitteen teknisen ohjekirjan käyttöönsä.
Se nyt ei ole kenellekään yllätys että myyjät failaa yleensä aivan perusasiat myytävistä tuotteista mutta ne jää myös usein kiinni suoranaisista valheista. Mutta parasta on kun tietää että ne yrittää epätoivon vimmalla luultavasti tietoisesti valehdella vastaukset minun kysymyksiini :D
Kommentit (11)
Puhelinmyyjästä vielä pykälä alaspäin ja joutuisi alkaa itseään myymään. Ennemmin siivoan vessoja.
Vierailija kirjoitti:
No puhelinmyyjät edes yrittää elättää itsensä raskaalla provikkapalkkaisella työllä jossa on huono tulotaso.
Enemmän mua ärsyttää ne jotka ei viitsi vaivautua töihin ollenkaan vaan odotus on että me muut elätetään.Sinäkin voisit yrittää löytää joulumieltä ja lopettaa sen puhelinmyyjän kiusaamisen. Sano reilusti ja kohteliaasti että ei kiitos tälläkertaa, ei ole ajankohtaista tai ei ole tarvetta ja lopeta puhelu siihen.
Heti kun ne alkaa elättämään itsensä rehellisellä työllä eikä huijaamalla.
Jokainen tuhlatkoon aikaansa ihan miten vain haluaa. Itseä ei kiinnosta käyttää omaa jollekin puhelinmyyjälle vittuiluun, joten sanon aina heti, että en osta mitään kiitos hei ja suljen luurin. Jos vaikka jollekin toiselle saa myytyä, ja sen tarvitsemansa provikan.
miten surkea elämä pitää ihmisellä olla, jos tuollaisen kokee leuhkimisen arvoisena :-o
Käsittämätöntä kuinka ihmiset puhuu puhelinmyyjistä ihan kuin he kiusatakseen soittelisi.
Myyjät saavat aamulla listat ja ne on pakko soittaa läpi.
Pomo istuu ja tarkkailee koko ajan.
Heidän on pakko soittaa kun ovat siinä työssä.
Eivät he itse valita, että tuolla en nyt soita, vaikka onkin jo ehkä aiemmin soitettu.
Työpaikkasivuja selailemallavoi itse arvioida kuinka monet puhelinmyyntifirmat nykyään hakee myyjiä.
Aktiivimallinyt tullessa yhä enemmän ihmisiä pakotetaan menemään mihin työhön tahansa.
Kukaan näistä täällä mollaavista ei voi olla varma, etteikö itse istuisi joku päivä puhelinmyyntipallilla *soittelemassa ihmisille*.
Siis eivät saa itse valita, korjaus.
Olen saanut tarpeekseni puhelinmyyjistä. Yksi soitti ja kysyin heti kättelyssä, mitäs myyt, kuten tapanani on ja tiedon saatuani lopetan yleensä puhelun melko nopeasti.
Tällä kertaa puhelinmyyjä vastasi, ettei myy varsinaisesti mitään ja kun aikaa oli, annoin sen papattaa 5 minuuttisen myyntipuheensa rauhassa.
Kun neitsykäinen lopetti, kerroin että kun aikaa on tullut tuhlattua turhaan, voisin antaa ystävällisesti hyvän neuvon tulevaisuutta varten.
Älä valehtele, sillä kaikki puhelun vastaanottajat tietävät sinut puhelinmyyjäksi, joten jos aiot saada tuotteitasi kaupaksi, ole rehellinen ja vastaa kysymyksiin ilman kiemurteluja ja tyhjää jargonia. Hyvää päivänjatkoa. Kiitos soitosta, klik.
Asun omakotitalossa ja tänne soittelee tämäntästä piippujen kuntotarkastajaa, viemäreiden kuvaajaa, kattoremonttien tekijää ja muuta huijaria, joiden tarkoituksena on myydä tietämättömille ihmisille turhia ja ylihintaisia remontteja.
Kysyn aluksi tutusti, mitäs myyt ja yleensä ne yrittävät antaa kuvan, ikäänkuin olisivat jossain virallisessa organisaatiossa työssä. Viemäreiden kartoitusta teidän alueellanne jne.
Ei jaksa enää niiden kanssa ja yleensä vastaankin, että olen kyllä vanha, mutta en vielä dementikko. Etsikää joku vanhempi ihminen huijauksenne kohteeksi ja luuri kiinni.
Pikkuhiljaa ne oppii, ettei kannat soitella
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä kuinka ihmiset puhuu puhelinmyyjistä ihan kuin he kiusatakseen soittelisi.
Myyjät saavat aamulla listat ja ne on pakko soittaa läpi.
Pomo istuu ja tarkkailee koko ajan.Heidän on pakko soittaa kun ovat siinä työssä.
Eivät he itse valita, että tuolla en nyt soita, vaikka onkin jo ehkä aiemmin soitettu.Työpaikkasivuja selailemallavoi itse arvioida kuinka monet puhelinmyyntifirmat nykyään hakee myyjiä.
Aktiivimallinyt tullessa yhä enemmän ihmisiä pakotetaan menemään mihin työhön tahansa.
Kukaan näistä täällä mollaavista ei voi olla varma, etteikö itse istuisi joku päivä puhelinmyyntipallilla *soittelemassa ihmisille*.
Voisihan sitä tosiaan käydä muutamat pilapuhelut soittelemassa jossain firmassa siihen 18 tuntiin, hyvä idis.
Yksi hauska tapaus tuli puhelinmyyjistä mieleen.
Soitettiin eräästä firmasta, jonne minulla on luottokortti ja tarjottiin halpaa korttiin liitettävää matkavakuutusta.
Nuori miellyttävä mies myyjä, joten aikani kuluksi jatkoin keskustelua hänen kanssaan ja kerroin olevani uskossa ja että Jumala kyllä pitäisi minusta huolta matkojeni aikana. Kerroin samaan syssyyn, että sairastin juuri vakavan syövän ja sen uusiutumisen todennäköisyys on suuri, joten siinäkin mielessä jätän tarjouksesi käyttämättä.
Molemmat asiat olivat totta, mutta tämä nuori mies hämmentyi kertomuksestani, ääni vakavoitui ja hän oli ilmiselvästi pahoillaan sairaudestani.
Hetken aikaa lohduttelin häntä ja kerroin olevani sinut myös mahdollisen kuoleman kanssa, eikä tässä hommassa ole niin kuolemanvakavasta asiasta kyse kohdallani, sillä minulla on uskoni :-)
Ei jatkanut tyrkyttämistään, vaan toivottelimme toisillemme hyvää loppuelämää ja päivänjatkoja puolin ja toisin :-)
Puhelinmyyjät on niin helppo tunnistaa jo parista sanasta alussa, että sanon nykyään vain heti että "Hei ei kiinnosta, kuulemiin" ja katkaisen puhelun. Sen jälkeen lisään numron puhelinmyyjä-kontaktiin, jolloin ei enää tarvitse vastaisuudessa siitä numerosta soitettaessa vaivautua edes vastaamaan. Säästää aikaa molemmilta parhaiten.
Aiemmin muutamia vuosia sitten jaksoin muutaman sanan vaihtaa ja todeta, että en osta tai tilaa mitään puhelimessa mikäli en ole itse soittanut sitä puhelua. Se oli ilmeisesti liian monimutkainen asia monelle ymmärtää, joten aikaa tärvääntyi joka kerta kun piti rautalangasta selittää ennen kuin soittaja ymmärsi, että hän haaskaa aikaansa. Pari kertaa joku myyjä oivalsi heti ja totesi, että OK hyvää päivänjatkoa ja <click>.
No puhelinmyyjät edes yrittää elättää itsensä raskaalla provikkapalkkaisella työllä jossa on huono tulotaso.
Enemmän mua ärsyttää ne jotka ei viitsi vaivautua töihin ollenkaan vaan odotus on että me muut elätetään.
Sinäkin voisit yrittää löytää joulumieltä ja lopettaa sen puhelinmyyjän kiusaamisen. Sano reilusti ja kohteliaasti että ei kiitos tälläkertaa, ei ole ajankohtaista tai ei ole tarvetta ja lopeta puhelu siihen.