Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin tähtäin ammateissa: autonkuljettaja, varastonhoitaja, linja-autonkuljettaja.

Vierailija
22.12.2017 |

Luoja:((

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itsekään koskaan suunnitellut korkeaa koulutusta.Rikastua voi vaikka peruskoulupohjalta ja "luoja" on hölmö sanonta.

Vierailija
2/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen että haluaa opiskella ammatin ja tehdä töitä. Toisin kuin moni muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisinpa itse olla tyytyväinen bussikuskina. Likimain varma työllistyminen

Vierailija
4/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun nuokin työt pitää tehdä. Mutta jatka vain valittamista, kyllä siitä vielä lääkäri sillä tavalla tulee.

Vierailija
5/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme hyvää ammattia? 

Vierailija
6/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vika? Parempi kuin se että haaveilisi jostain elokuvaohjaajan tai vaikka lentäjän urasta, missä vaikeampi työllistyä/kouluttautua. Toki jos oikeasti halua ja taitoa löytyy niin voi päästä mihin vain, mutta jos kerta hän haluaa noihin töihin, niin mitä sitten? Nolottaako nuo ammatit vai mitä? Hänen elämänsähän se on.

Vierailija
7/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on tärkeitä töitä, vaikkei suurin osa kiinnitä siihen huomiota. Ilman varastonhoitajaa ei (netti)kaupassa ole mitään myytävää, ilman kuskeja ei tavara tai ihmiset liiku. Järkeviä valintoja - pitää vaan toivoa ettei robotit vie töitä.

Vierailija
8/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ajatellut samoja ammatteja ihan työllistymisen kannalta. En näe mitään vikaa siinä, että hankkii ammattipätevyyden alalle josta saa paremmat mahdollisuudet työllistyä kuin esim. korkeakouluista valmistuneilla. Mieti nyt: Opiskelet 3,5 vuotta ammattikorkeassa sen takia, että sinulla on korkeakoulututkinto. Niin, mutta entäs ne työllistymismahdollisuudet?

Vierailija
9/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori haluaa tehdä töitä elättääksen itsensä.

Eihän häntä voi kun kehua!

Vierailija
10/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ammatteja kaikki. Ja on erittäin fiksua hankkia ammatti, jossa työllistyy. Myöhemmin voi vaikka opiskella muuta, jos kiinnostaa. Pystyy rahoittamaan opintoja.

Vierailija
11/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on luuseri.

Vierailija
12/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ennemmin huolissani siitä, jos lapsesi haluaisi ehdottomasti opiskella jotain heikosti työllistävää humanistista alaa, jossa parhaimmillaan voi työllistyä vain pieniin pätkiin. Tai vaikka ammattiopistotasolla media-assistentiksi tai artesaaniksi...

Vierailija
13/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa ammateissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta kovin pitkää uraa noilla aloilla tuskin pystyy tekemään jos nyt on vasta teini-iässä. Ensimmäiset autonomiset taksit, rekat ja linja-autot ovat jo liikenteessä, pilottiprojekteja on menossa ympäri maailmaa ja varastoduunienkin automatisointi on hyvässä vauhdissa.

Vierailija
14/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsesi tajuaa, että hän ei ole lukiokamaa. Inhottaa tuollaiset vanhemmat, jotka elävät omia unelmiaan lastensa kautta. Jos lapsesi haluaa mieluummin lyhyellä koulutuksella hyväpalkkaiseksi autonkuljettajaksi kuin vuosikausien hukkaan heitettyjen opiskeluvuosien jälkeen pienipalkkaiseksi sosiotantaksi, niin sun pitäis pikemminkin kannustaa häntä siihen.

Vierailija
15/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, onko kys ammateissa hyvä työllisyys ja palkkataso? Työajat ainakin ihan kuraa.

Vierailija
16/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen linja-auton kuljettaja enkä mä nyt tätä paskaduuniks lukis. Oon tehny huonompiakin hommia. Tietenkin parannuskohteitakin tästäkin ammatista löytyy mut missä niitä ei ois? 

Jos ap on kevyessä maanantaista perjantaihin 8-16 toimistoduunissa josta maksetaan 5000e-10 000e/kk niin kyl mä tajuan sua et sä haluat sun lapsille samaa.

Vierailija
17/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiistiikka-ala on ihan ok. Totta on ettei kovaa keskiarvoa vaadi sinne päästä mutta käytännöntaitoja ja maalaisjärkeä kyllä.

Vierailija
18/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat kyllä kaikki ammatteja, joissa automatisaatio vähentää työvoiman tarvetta huomattavasti. Eli jos kouluttautuu noihin, kannattaa tehdä se tavalla joka pitää mahdollisuudet jatko-opintoihin auki.

Vierailija
19/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Miksi te ette tajua, että kaikki ei voi olla lääkäreitä, juristeja ja dippainssejä? Jos opiskelee nyt teininä jo hyvän, pätevän ammatin, voi sitä myöhemmin täydentää erilaisilla erikoisammattitutkinnoilla tai opiskella lisää.

Meidän yläasteluokalta yksi kaveri lähti suoraan kaivinkoneenkuljettajaksi. Nyt sillä on oma kaivuuyritys, hommia piisaa, työllistää urakoista riippuen 5-10 työntekijää ja liikevaihtoa on neljännesmiljoonan verran. Että älä dissaa.

Vierailija
20/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

milläpä alalla automaatio ei veisi työpaikkoja?

tekoäly korvaa jo finanssianalyytikkoja, toimittajia, varastotyöntekijöitä ja kaikkea siltä väliltä.

Hyvä että alanvalinta on selvä eikä haihattele viittä vuotta yliopistolla miettimässä että mitä haluais tehdä isona .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän