Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni ovat jouluihmisiä. Jo marraskuun puolestavälistä asti on lähes täristy ja laskettu päiviä jouluun. Ovat jo teini-ikäisiä :D

Vierailija
22.12.2017 |

Kaikilla joulukalenterit ja kaikille perinteet hirveän tärkeitä. Pitää olla samat joulukoristeet, pitää tehdä piparit jouluradion soidessa, pitää olla tietynlainen joulukuusi, kaikki tietyt jouluruoat. Haluavat sukujoulun, vaikkakin höppänät sedät ja tädit eivät ehkä ole parasta seuraa.

Ihana katsoa tuota intoa vierestä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan lapsista itseni, mutta olen 32 v. Kaikki joulukoristeet pitää olla samoja ja samoissa paikoissa. Samat jouluruoat ja samat jouluperinteet melkein kellon tarkasti. Piparit leivotaan aina samana päivänä mummulta periytyneellä reseptillä. Kaikki jouluruokien ohjeet on meille periytyneet mummulasta. Teini-iässä aloin kerran itkeä aattoaamuna, kun rutiineihin tuli joku muutos ja joulu meni melkein pilalle. :D Onneksi sain kasattua itseni ja joulu pelastui. 

Minulle joulu on perhe- ja sukujuhla ja koen kaikki perinteet tärkeiksi. Olen ajatellut, että elämässä on niin paljon muutoksia ja epävarmuutta, että sen takia edes joulu pitää olla sellainen kuin se on aina ollut. Siinä on jotain turvallista ja saa hetken olla taas lapsi. Pakosta muutoksia on tullut, koska mummu ja ukki ovat kuolleet ja mummolaa ei enää ole (vietimme siellä sukujoulun). Olen silti huomannut, että joulu noudattaa samaa kaavaa melkein kellontarkasti, mutta pienemmällä kokoonpanolla. Olen ollut herkällä mielialalla, koska ikävä mummua ja ukkia kohtaan korostuu näin jouluna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla