Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu kieltäminen muilta kuin kristityiltä

Vierailija
22.12.2017 |

Otsikko teki asiasta vähän jyrkän. Tämä jonkin verran on kyseenalaistettu esimerkiksi ateistien joulunviettoa. Olettaisin että samalla kuitenkin kotona voi olla esimerkiksi joulukuusi tai joulupukki saattaa käydä kylässä. Nämä luonnollisesti eivät liity Jeesuksen syntymään, vaan ovat pakanaperinteitä.

Itse en kuulu mihinkään uskontokuntaan. Olen satanisti.En ole nuori. En varsinaisesti koskaan ole pitänyt joulusta, mutta minulla ei mitään sitä vastaan.

Mieheni kuuluu kirkkoon joten vietämme tietenkin joulua, vaikka emme kirkossa käykään. Se ei kiinnosta miestäni.

Satanistinen haluan antaa muille kaiken oman päätösvaltaansa. Ei todellakaan tulisi mieleen arvostella muita. Itse haluan myös yhtälailla vapauden tehdä mitä haluan ja tähän kuuluu vapaus ja muiden kunnioitus. Elämäntapani on siis satanistinen ja jos joku ei tiedä siihen ei liity Saaatanan palvonta. Satanismi on eräänlainen filosofia. Halusin selventää asiaa.

Miksi joillain on tapana arvostella toisten joulunviettoa, vaikka samalla oma joulu ei liittyisi sen alkuperäisen tarkoitukseen?

Hyvää joulua kuitenkin kaikille huolimatta siitä millaisia perinteitä haluette noudattaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alkuperäinen tarkoitus on juhlia keskitalvea. Miksi siis sotket siihen kristinuskon?

Vierailija
2/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu-sanakin mm. suomen ja ruotsin kielissä viittaa joulun varhaisempaan tarkoitukseen, eli keskitalven juhlaan. Sana tarkoittaa pyörää, joka viittaa aurinkoon ja vuoden kiertoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vanha kikka. Otetaan vanha pakanallinen juhlapäivä, laitetaan oman jumalan juhlapäivä samalla päivälle ja kas, pian on vanha pakanallainen tapa häivytetty.

Vierailija
4/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu (alk. jule) on pakanallinen juhla, jonka paikalle Välimeren valloittaja on sijoittanut kristusmessunsa.

Vierailija
5/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi jeesus oli astronomien mukaan syntynyt kesäkuussa.

Vierailija
6/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun alkuperäinen tarkoitus on juhlia keskitalvea. Miksi siis sotket siihen kristinuskon?

Toki tiedän tämän. Syy miksi sotken tähän kristinuskoa on se että pohdin miksi joillain kristityillä on niin kovin jyrkkää asenne muiden joulunviettoon. Samalla he varmaan noudattavat näitä pakanallisia perinteitä ymmärtääkseni.ap

Vierailija
7/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eipä Mariakaan tainnut olla neitsyt.

Vierailija
8/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan siis kysyä miksi kyseenalaistetaan toisten joulunviettoa samalla kun se oma joulunvietto ei ole Jeesuksen syntymän juhla, vaan muiden jouluperinteitä siihen liittämistä. Samalla kielletään kuitenkin esimerkiksi ateistien joulunvietto.

Vierailija
9/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

satanistit ovat jotenkin lapsellisia

Vierailija
10/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei senkin pönttöapina vaan syksyllä syys-lokakuussa nimenomaan juutalaisten lehtimajajuhlien aikana, silloin oli vielä paimenia kedolla, jouluna ei enää olisi ollut

Vierailija
11/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti ei juhli edes pakanaperinteistä joulua.

Vierailija
12/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videot olivat jotain vitsivideoita. Varmasti osa satanisteista onkin lapsellisia. Haluaisin korostaa että asiaan ei liity saatananpalvontaan. Aika moni ei ymmärrä tätä asiaa koska ei ole tutustunut tää on tavallaan filosofiaksi ajateltavaa asiaan.

Mutta ei nyt tuosta satanismista jaksa puhua kun se ei siis jouluun. Kysymys ei muutenkaan liittynyt tähän.

Vierailija
13/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kristillinen joulu on pöllinyt pakanajoulusta perinteitä, mm lahjat (saturnalia-juhla, kristityt selittää lahjat tietäjien tuomisilla Jeesus-lapselle) ja kynttilät/tulet. Ajankohtakin on pöllitty; mikäli evankeliumien kuvaus on tarkka, olisi Jeesus silloin syntynyt kesällä (verollepano + valoilmiö, joka havaittiin kesällä reilu 2000 vuotta sitten).

Mutta ei siinä. Kukin juhlikoon puolestaan näihin aikoihin mitä haluaa, Yulea, Saturnaliaa, Hanukkaa, maallista Joulua, Jeesuksen syntymää, Kwanzaata tai vaikka lentävän spagettihiviön tahi pinkin yksisarvisen juhlaa. Ja viettäköön sitä miten haluaa, kunhan ei riko lakia tai vahingoita muita. Tai olkoon viettämättä.

Vierailija
14/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisti ei juhli edes pakanaperinteistä joulua.

Mä luulen että joku kyllä viettää. Ainakin tiedän monta ateistia,j otka kuitenkin haluavat näitä juhlia viettää. Eivätkä tiedä mitä on pakanauskonnoista. Minulla ei mitään asiaa vastaan ole, miksi olisi.

Ap

Vierailija
15/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle; en vanno saatanan nimeen enkä välitä paskaakan jessestä sun muista hihhuleista.

Joulu on pelkkä uudistumisen juhla, silloin ostetaan uutta elektroniikkaa, vaatteita yms. ja heitetään kulahtaneet tavarat mäkeen. Ja syödään ja juodaan rankan shoppailun päälle pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
16/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten haluaisin nähdä kristityn, joka viettää puhtaasti kristillistä, kaikista pakanavaikutteista puhdistettua joulua...

Vierailija
17/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muuten haluaisin nähdä kristityn, joka viettää puhtaasti kristillistä, kaikista pakanavaikutteista puhdistettua joulua...

Yhtä todennäköinen löytö kuin elävä ihka oikea Tyrannosaurus Rex. Eipä tainneet ekatkaan kristityt viettää joulua, jossa ei olisi ollut vaikutteita pakanoilta, ihan jo siksi että pakanavaikutteita on jo evankeliumeissa :)

Korjaan, ihka oikea elävä T. Rex on todennäköisempi löytö.

Vierailija
18/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PaaviAntikristus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei senkin pönttöapina vaan syksyllä syys-lokakuussa nimenomaan juutalaisten lehtimajajuhlien aikana, silloin oli vielä paimenia kedolla, jouluna ei enää olisi ollut

17. Kesäkuuta beetlehemin yllä oli valoilmiö.

https://www.uusisuomi.fi/viihde/43714-vaite-jeesuksen-todellinen-syntym…

Vierailija
19/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi juhlistaa talvipäivänseisausta, niin kuin se alunperin on ollut ennen kuin kristityt kaappasivat juhlan.

Vierailija
20/39 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän huushollissa minä olen tapakristitty ja miehellä on islaminuskoinen tausta. Niinpä tuo vaan tänään käy ostamassa kuusen ja koristelee sen sillä välin kun minä olen töissä, ja sunnuntaina laitetaan lahjat kuusen alle, käydään saunassa ja syödään hyvin.

Olohuoneen kahdessa ikkunassa on toisessa joulutähti ja toisessa kuunsirppi. <3 

Ihan täydessä symbioosissa juhlitaan ja rauhoitutaan jouluun, ei kai siihen pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi