Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko olleet vankilassa?

Vierailija
21.12.2017 |

Millaista oli?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Muuten aika perus.

Vierailija
2/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuella paikallisessa setlementissä - se vastasi vankilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä. Voi sanoa käyneensä, muuten tavallinen keittiö vaikka miljöö oli historiallinen.

Vierailija
4/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai siellä porukalla on ollut, vai teititteletkö?

Vierailija
5/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin vapaaehtoisesti juoppoputkassa, palvelu muuten ihan jees mutta olin hivenen ärtynyt kun eivät päästäneet halutessani heti pois.

Vierailija
6/25 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa olin. Totaalinen itsemääräämisoikeuden menettäminen. Itsellä ei ollut mitään arvoa tai minuutta. Ovi ei aukea sillon, kun itse haluaa, se on... aika ahdistavaa. Siitä tunteesta ei voi tietää mitään ennen kuin sen kokee. On täysin riippuvainen toisista. Ja ruoka muuten oli tosi pahaa.

Vierailija
7/25 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran, Vaasan lääninvankilassa. Sain luvan käydä haastattelemassa siellä silloin istunutta miestä. (Myöhemmin kuulin että vapauduttuaan palasi kipin-kapin takaisin kaltereitten taakse..)

Olihan se aika epämiellyttävä kokemus. Täytyy myöntää, että pelottikin, vaikka vartija seisoi koko ajan oviaukossa kun tapaamishuoneessa saimme keskustella. Kätellä ei saanut, eikä ojentaa mitään, esim kynää tai paperia..

Sisään mennessä oli turvatarkastus. Siihenhän on tottunut lentokentillä mutta tämä oli perusteellisempi. Ei kamalan kivaa. Tuli jotenkin syyllinen ja epäiltynä olemisen tunne!

Luultavasti itse masentuisin pahasti jos joutuisin sinne. Ilmapiiri ahdistava.

Kerran nuorena likkana seikkailtiin Helsingin yöelämässä, ja kuinka ollakaan viimeinen juna Tampereelle missä asuimme, oli mennyt. Loistava idea; kysytään poliisilta pääsemmekö putkaan yöksi! No ei päästy, oli kuulemma sen verran rähjäistä seuraa siellä etteivät halunneet meitä nuoria likkoja sinne. Kehottivat ottamaan junan Riihimäelle jonne vielä meni juna, ja kysyä sieltä. No mentiin. Siellä sama juttu, mutta poliisisetä lähti kanssamme rautatieasemalle ja puhui jollekin miehelle että saimme nukkua aseman penkillä yön! :-) Ihan mukava ja myönteinen kokemus poliiseista! :-)

Vierailija
8/25 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt sekä Kakolassa että Alcatrazissa. Jälkimmäinen tietysti kovin hehkutettu turistimagneetti, mutta täytyy sanoa että Kakola oli paljon vaikuttavampi.

Vierailija
9/25 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mitä tällä palstalla on aiheesta aiemmin sanottu on, että kyseistä kokemusta voi luonnehtia aikuisten peruskouluksi :D

10/25 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vankila-alueella kaverin työsuhdeasunnossa.

Vierailija
11/25 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa olin, syyttömänä. Valtio maksoi korvaukset mutta raha ei tässä tapauksessa helpottanut menetettyyn aikaa jonka jouduin erossa olemaan lapsistani. Olin tuolloin normaali äiti jolla perusasit kasassa. No koettu sekin seikkailu.

Vierailija
12/25 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa olin, syyttömänä. Valtio maksoi korvaukset mutta raha ei tässä tapauksessa helpottanut menetettyyn aikaa jonka jouduin erossa olemaan lapsistani. Olin tuolloin normaali äiti jolla perusasit kasassa. No koettu sekin seikkailu.

Mistä sinua syytettiin?

Vierailija
13/25 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä veropetos johon en liittynyt millään tavoin

Vierailija
14/25 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vierailijana. Avovankilassa olen viettänyt viikonloppuja perhetapaamisissa. Onhan se karua, avopuolella toki vapaampaa.

Vierailija
15/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilamuseossa oon käyny. Valitettavasti moni paikka on kuin vankila tai avovankila ja niin on siellä kohtelukin. Itse en o vankilassa ollut enkä myöskään putkassakaan että jos joku väittää niin sekin on kunnianloukkaus. Kun kaikenlaisia olkinukkeja tännepäin heitellään eikä koskaan keskustella henkilön itsensä kanssa tietenkään.

Vierailija
16/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta, ankeissa ja vähemmän ankeissa. Vanhat vankilat ovat tosin arkkitehtonisesti hienoja. Kaikki siellä henkii rangaistusta. Uudemmat vankilat taas muistuttavat nykyajan perusasuntoja ankeine väreineen ja suoria pintoja korostavine estetiikkoineen.

Vangit ovat enimmäkseen henkisesti huonokuntoisia ihmisiä, osa hyvin vihaisia (ne vaaralliset). Tunnistan vangin ajattelumaailman täältäkin. Samoin tunnistan huumeita käyttävät kadulta mitä 99 prosenttia ei tunnista, koska he eivät näytä lainkaan siltä mitä kuvitellaan.

Vierailija
17/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta.

Vierailija
18/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta.

Siis töissä siellä? Otan osaa.

Vierailija
19/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieraillut Vaasan lääninvankilassa opintoihin liittyvänä tutustumiskäyntinä.

Kolkon kuvan sain, kaikki se turvatarkastus ennenkuin pääsi sisään, tunnelma jotenkin ankea. 

Olen vieraillut myös vankimielisairaalassa ja siellä taas oli yllättävän leppoisa ilmapiiri.

Toki turvatoimet kovat mutta ei mitenkään sillä tavalla silmiinpistävät kuin varsinaisessa vankilassa.

Kumpaankaan en suljetuksi halua!

Vierailija
20/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Kun tekee jekkuu, niin saa kakkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi