Sivut

Kommentit (4759)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Salattujen elämien alkupuolella Seppo lauloi Elviksen kappaletta Hound Dog, mutta yhdessä jaksossa joskus olikohan 2003, kun hän mietti Ullan kanssa ulkomaille lähtemistä ja he miettivät, osaisivatko tilata ruokaa, Seppo sanoi, että hän osaa vain että "one beer, please".

Hound dog ei ole ruokaa.

Luulisi kyllä sitten, että osaisi tilata muutakin kuin oluen, jos ymmärtää englanninkielisten laulujen sanoja. Minulle tuli tuosta mieleen, että Sepolla ei käytännössä ole kielitaitoa, kun sanoi, että osaa tilata vain oluen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi Salattujen elämien alkupuolella Seppo lauloi Elviksen kappaletta Hound Dog, mutta yhdessä jaksossa joskus olikohan 2003, kun hän mietti Ullan kanssa ulkomaille lähtemistä ja he miettivät, osaisivatko tilata ruokaa, Seppo sanoi, että hän osaa vain että "one beer, please".
Eipä ole ainoa epäloogisuus Salkkareissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos ne silmälasit ovat ne Pentti Siimeksen kadonneet?
Hänhän kadotti yhdet työkeikalla Helsingissä, ja löysi ne kaapin päältä Sammatissa.
Nyt kun Pentti on jo kuollut, liikkuvaiset lasit etsivät uutta kotia.[/quote]

Minkäköhän laiset lasit oli hukassa? 😀

Meillä löytyi sellaiset ohutsankaiset, sinisillä kehyksillä olevat lasit. Vieläkin ne on tuolla tallessa. 😊[/quote]
Puolikkaat, joulupukkimallia. Niihin niitä sukujouluissa myös käytettiin. Sinä jouluna oli eri rillit, kunnes keväällä mentiin mökille josta karkurilasit löytyivät piileskelemästä.
Tämän olen lukenut hänen muistelmistaan. Ei ollut kuulemma edes ainutlaatuinen tapahtuma, samanlaisia tuli eteen aina vuosien varrella.

Vierailija

Kävin viime viikolla lääkärissä selkäkipujen vuoksi. Olen lykännyt sinne menoa toivoen, että kivut lakkaisivat itsestään ja peläten, että lääkäri sanoo niiden johtuvan vain ylipainostani käskien minun laihduttaa. Ihme kyllä, lääkäri ei maininnut painostani mitään vaan oli erittäin ystävällinen minulle. Sain myös reseptin, jolla sain ostettua apteekista melko tehokkaita särkylääkkeitä. Kaikkein kummallisinta on kuitenkin, että lääkäri sanoi minulle, että kivusta ei tarvitse kärsiä. Siis minulle sanottiin niin, vaikka minä olen vain pelkkä mitätön pikku paska ilman ihmisarvoa jonka kaikkien muiden mielestä pitää kärsiä oikein paljon henkisesti ja fyysisesti. Niin ainakin olen luullut.

Vierailija

Sisareni suuttui minulle viisi vuotta sitten, kun sai tietää, että olin puhunut tuttavani kanssa isämme kuolinpesän asioista, vaikka niistä ei hänen mukaansa olisi saanut puhua kenellekään. Olen kysynyt sisareltani, että miten hän sai tietää, että olen niistä puhunut, ja hän sanoi, että tuttava kertoi. Tuttavani ei kuitenkaan ole myöntänyt minulle kertoneensa. Eli jompikumpi valehtelee. Jos tuttavani todella kertoi, niin miksihän hän ei sitä ole myöntänyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sisareni suuttui minulle viisi vuotta sitten, kun sai tietää, että olin puhunut tuttavani kanssa isämme kuolinpesän asioista, vaikka niistä ei hänen mukaansa olisi saanut puhua kenellekään. Olen kysynyt sisareltani, että miten hän sai tietää, että olen niistä puhunut, ja hän sanoi, että tuttava kertoi. Tuttavani ei kuitenkaan ole myöntänyt minulle kertoneensa. Eli jompikumpi valehtelee. Jos tuttavani todella kertoi, niin miksihän hän ei sitä ole myöntänyt.
Tuttavallasi on luultavasti joitakin taka-ajatuksia kuolinpesään liittyen. Ole varovainen!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis onko hän vieläkin vihainen, vaikka tuo tapahtui jo viisi vuotta sitten? Jos on, niin aika outoa.

Vierailija

Muutama vuosi sitten näin jonkun tuntemattoman naisen muutamia kertoja esim. kaupassa. Joka kerta minut nähdessään hän alkoi huutamaan niin lujaa kuin jaksoi, että "Laita se kännykkä taskuun! Mari on sanonut sinulle, että kännykkä täytyy pitää taskussa, että se ei tipu maahan ja mene rikki". En vieläkään ymmärrä, että kuka tuo henkilö oli, miksi hän alkoi aina huutamaan minulle tästä asiasta enkä myöskään tiedä, että kuka on Mari. Ainakaan kukaan ei ollut sanonut minulle, että kännykkä täytyy pitää taskussa. Sitä minä yritin tällekin henkilölle sanoa, mutta hän vain rääkyi siitä kännykän taskuun pistämisestä vaikka minulla ei edes ollut kännykkä esillä vaan juuri siellä taskussa tai repussa. Oikeasti se oli aina todella noloa, kun kyseisen henkilön huuto kuului ties kuinka pitkälle asti ja kaikki tuijottivat meitä ihan hölmöinä. Lisäksi tilanne oli aina myös vähän pelottava, koska hän meinasi monesti hyökätä kimppuuni ja uhkaili, että puhkaisee kävelysauvoillaan silmäni. Nyt tätä naista ei ole enää muutamaan vuoteen näkynyt enkä minä saa varmastikaan koskaan tietää, että mikä häntä vaivasi. Minulla ei tietääkseni edes ole kaksoisolentoa, johon kyseinen henkilö olisi voinut minut sekoittaa.

Vierailija

Maailman vanhin selitys; toinen nainen. Sorry.

Vierailija kirjoitti:
Nykyisessä kodissa (60-luvun tiilinen omakotitalo) on käynyt kolme selittämätöntä, joskaan ei pelottavaa juttua. ekasta kirjoitin palstallekin silloin kun se kävi, ehkä puolitoista vuotta sitten.

1. alusvaatelaatikkooni siuntaantui uudet pikkarit, ei olleet minun vaikka samaa kokoa. Tiedän varmaksi ettei olleet minun koska niitä oli selvästi pyykännyt joku tunnollisempi kuin minä, itse en erottele valkoisia värillisistä ja mun kaikki valkeat on semmosia harmahtavia. En myöskään voi käyttää atsman takia huuhteluainetta ja nämä tuoksuivat vahvasti huuhtelu-aineelta. Vähän erikoista haistella vieraita, joskin puhtaita pöksyjä, i know. Otin käyttöön ja ovat muuten käytössä edelleen.

2. Pesukoneesta löytyi märän, pestyn pyykin seasta sähköhammasharja, siis ei semmonen vaihtopää vaan se ite suristin . Just samanlainen kun meillä on, nyt on vaan tuplana. Ei mitään hajua mistä se on voinut sinne tupsahtaa. Käyn taskut yleensä tarkasti läpi ettei muksuilla oo nenäliinoja tms. taskussa jotka sitten muhjuuntuu pyykkiin kiinni, mutta siellä se hammasharja vaan nökötti.

3. eteisen lipaston ( semmonen mihin lasketaan käsistä avaimet sun muut sisään tullessa)päälle tupsahti paksu nivaska paperia muovitaskussa. Olivat keuhkopleuran käyttöohjeet hoitajalle. yhden sivun alareunassa vielä ne tulostaneen sairaanhoitajan nimi ja päivämäärä. ihan meidän alueen sairaanhoitopiiri ja kaikkea, 6 vuotta vanhat sen mukaan. en vaan tajua mistä pirusta ne on meille tulleet. Talon aikanaan rakkennuttanut vanga rouva kyllä kuoli sairaalassa enkä tiiä mihin vaivaan, kun ei siitä kuolinpesänhoitajan kanssa puhuttu mutta jäi vaivaamaan liekkö olivat siihen liittyviä. kunpikaan meistä ei tee mitään hoitoalan töitä.

Innolla odotan mitä talo materialisoi seuraavaksi, toivon sähkövatkainta kun siitä joulun alla kärähti moottori, ja se hammasharjakin oli oikein hyvä.

Vierailija

Olin vuosia aivan rakastunut erääseen poikaan teininä. Minulla oli kuitenkin huono itsetunto, enkä uskötanut sanoa mitään. Poika tuntui täydeltä sielunkumppanilta ja haaveilin hänestä joka päivä. Lopulta tiemme erkanivat ja näin hänestä unia yli 15 vuotta aina parin vuoden välein. Eräs yö näin hänestä taas niin voimakkaan unen, että kaivoin hänen yhteystietonsa esille (olin tietysti jo aikaisemmin etsinyt niitä lukuisia kertoja, mutta ei ollut somessa tai julkista numeroa). Lopulta tapaisimme, Rakastuimme samantien, menimme naimisiin ja perustimme perheen. Tuntuu kuin olisin palannut kotiin. En ymmärrä, miten voi olla niin äärimmäisen voimakas tunne toisesta ihmisestä, ettei se laannu edes tuossa ajassa. Miellä loksahti kaikki elämän palaset yhteen, elämäntilanteet ja kokemukset.

Vierailija

laukunjärjestäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilta putosi kerran sormus ja vieri kaapin alle.  Sinne se sitten jäikin ikuisiksi ajoiksi.  Me molemmat nähtiin, kun se vieri sinne kaapin alle ja molemmat sitten siinä kontallamme sitä haettiin, koskaan ei löytynyt.  Raahattiin kaappikin pois paikoiltaan, tulos nolla.  Siellä ei ollut mitään rakoa eikä saumaa, ei mitään mihin se olisi voinut mennä näkymättömiin.  Kaapin pohjakin oli ihan sileä ja tasainen ja ehjä, ei voinut mennä sinne kaappiinkaan mitenkään, tietysti sekin kuitenkin tutkittiin.   Sitten tutkittiin koko huone, käytiin lattia läpi joka kohdasta, matot alta ja päältä ja huonekalujen alustat.   Ei löytynyt.  Ei silloin eikä koskaan myöhemminkään.

Nää on näitä arkielämän mysteereitä.

Joka ikinen vähänkin vakavammin otettavissa ollut poikaystäväni on syntynyt jonkun kuun 22. päivä. Niin myös ex-aviomieheni ja nykyinen aviomieheni.  Minulla on ollut myös kolme koiraa, jotka on syntyneet 22. päivä.  Tosin minulla on ollut kaikkiaan seitsemän koiraa, joten kaikkia tuo "sääntö" ei ole koskenut.    Tämä nyt on vaan sattumaa, mutta jotenkin kummaa kuitenkin.

Kerran olin hengellisillä päivillä ja siellä oli kirjamyyntipöytä, jossa oli kirja jonka olisin halunnut ostaa.  Mutta olin aika vähillä varoilla.  Kirja maksoi 49 mk (oli markka-aika).  Ajattelin sitä kirjan ostamista vielä kun menin nukkumaan ja mietin että ostanko vai ei.  Aamulla kun heräsin ja laitoin petiäni päiväkuntoon, tyynyn alta leijaili viisikymppinen.  Tarkastin heti lompakkoni, että sieltä se ei ollut kotoisin.  Eikä mistään muualtakaan, olin yhden hengen huoneessa ja huone lukittu sisältäpäin.  Kenellekään en ollut edes puhunut koko kirjasta.   Olin nukkunut siinä sängyssä ja niillä samoilla petivaatteilla jo yhden yön.  Ehkä se tuli sitten tyynyn  ja tyynyliinan välistä, mutta olin itse pedannut sängyn ja laittanut puhtaat lakanat ja tyynyliinat paikoilleen sinne asettuessani.  Mysteeri.  Mutta ostin sen kirjan.  

Nämä on kyllä todella hämmentäviä juttuja, joihin ei millään löydä järjellistä selitystä! Pähkäilen edelleen tuota omaa juttuani viesti 4051.... 

Minulle on myös ilmaantunut rahaa käsittämättömällä tavalla ja erityisessä tilanteessa, jossa olen sitä juuri silloin suuresti tarvinnut. 

Olen hajamielinen ihminen ja monet katoamiset menee siihen piikkiin, mutta sitten on näitä, joita ei vaan voi selittää. 

Äidilläni oli myös eräs luku, joka toistui monet kerrat hänen elämässään tärkeissä yhteyksissä :)

Joskus nuorena ostin meikkituotteen alennusmyynnistä, kassa kuitenkin oli ottanut normaalin hinnan. Nuorena, tyhmänä en kehdannut mennä asiasta valittamaan ja rahan menetys harmitti kovasti, no satuinpa seuraavaksi kipparille ja löysin ihanan takin. Kotona takkia paremmin tutkiessani, taskusta löytyi tarkalleen sama summa minkä olin aiemmin menettänyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kävin viime viikolla lääkärissä selkäkipujen vuoksi. Olen lykännyt sinne menoa toivoen, että kivut lakkaisivat itsestään ja peläten, että lääkäri sanoo niiden johtuvan vain ylipainostani käskien minun laihduttaa. Ihme kyllä, lääkäri ei maininnut painostani mitään vaan oli erittäin ystävällinen minulle. Sain myös reseptin, jolla sain ostettua apteekista melko tehokkaita särkylääkkeitä. Kaikkein kummallisinta on kuitenkin, että lääkäri sanoi minulle, että kivusta ei tarvitse kärsiä. Siis minulle sanottiin niin, vaikka minä olen vain pelkkä mitätön pikku paska ilman ihmisarvoa jonka kaikkien muiden mielestä pitää kärsiä oikein paljon henkisesti ja fyysisesti. Niin ainakin olen luullut.

Millä tavalla tämä oli selvittämätön tapahtuma?

Se lääkärissä käynyt henkilö

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No sillä tavalla, että lääkäri kohteli minua hyvin eikä tappanut minua niinkuin hänen olisi pitänyt tehdä, koska minä olen kaikkien vihaama vainon uhri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Odottamatta vastassa oli ystävällinen ja empaattinen lääkäri eikä ylimielinen ja pilkallinen kuten kirjoittaja odotti uskaltauduttuaan lääkärin vastaanotolle

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavallasi on luultavasti joitakin taka-ajatuksia kuolinpesään liittyen. Ole varovainen!

Mitähän nämä voisivat olla? Jos hän esim. kärkkyy omaisuutta, niin ei kyllä tule saamaan mitään.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat