Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
6401/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös katoaa keittiötavaraa. Erityisesti kolme juustohöylää vaivaa mieltä. Ihmettelen tätä, kun niitä edes ei viedä minnekään keittiöstä. Ja ovat liian suuria häviämään astianpesukoneestakaan minnekään. Ensin hävisi yksi, ja vuosien varrella kaksi muuta. Kaksi ilmaislahjana saatua muovista pientä höylää vielä löytyy. Saa nähdä koska katoavat nekin.

Vierailija
6402/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kerran uimahallissa ja koska olen mies, niin olin miesten puolella pukuhuoneissa ja suihkutiloissa. Mieleeni on jäänyt erään miehen sukupuolielimet joihin katseeni sattumalta osui. En tietenkään kehdannut jäädä tuijottamaan pitkäksi aikaa mutta minusta hänellä oli selvästi 4 kivespussia ja jokaisessa kives. Kaksi kivespussia kiveksineen peniksen päällä ja 2 kivespussia kiveksineen normaalisti peniksen alapuolella.

Jos olisit mies, tietäisit, että miehillä on normaalisti vain yksi kivespussi, jossa ne kivekset on, ei kaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6403/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kerran uimahallissa ja koska olen mies, niin olin miesten puolella pukuhuoneissa ja suihkutiloissa. Mieleeni on jäänyt erään miehen sukupuolielimet joihin katseeni sattumalta osui. En tietenkään kehdannut jäädä tuijottamaan pitkäksi aikaa mutta minusta hänellä oli selvästi 4 kivespussia ja jokaisessa kives. Kaksi kivespussia kiveksineen peniksen päällä ja 2 kivespussia kiveksineen normaalisti peniksen alapuolella.

Jos olisit mies, tietäisit, että miehillä on normaalisti vain yksi kivespussi, jossa ne kivekset on, ei kaksi.

Kyllä ainakin minulla on kaksi kivespussia joissa molemmissa on yksi kives.

Vierailija
6404/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies 66 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten olet luonnonoikku, mutta NORMAALISTI miehillä on vain yksi kivespussi. Tutki toki tarkemmin, niin saatat huomata, että yhdessä nahkapussukassa ne kuulat hengailee.

Vierailija
6405/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 18v kirjoitti:

Minua ihmetyttää, että miksi Venäjän presidentti Vladimir Putin ei ole koskaan halunnut tavata minua kun on hän sentään kuitenkin minun isäni.

Miksi Putin haluaisi tavata jonkun suomalaisen äpärän? Tuollainen suurmies käyttää vapaa-aikansa karhujen kanssa painamiseen ja uusien äpärien siittämiseen.

Vierailija
6406/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran colliepentu, joka jäi isän auton alle ja ehti olla meillä vain kaksi kuukautta. Oli käynyt niin, että se oli monta kertaa lähtenyt juoksemaan isän auton perään ja isä oli näyttänyt sille paikan, että tuota pitemmälle ei saa mennä ja se oli totellut. Eräänä aamuna se sitten kuitenkin jäi tässä tilanteessa auton takarenkaan alle ja kuoli. Mietin vain, miksei isä laittanut sitä aina sisälle taloon kun lähti ajamaan autolla? Muistan, kun äiti sanoi tapahtuneen jälkeen, että pitäisihän se tajuta ettei koiranpentu osaa varoa.

Vierailija
6407/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 18v kirjoitti:

Minua ihmetyttää, että miksi Venäjän presidentti Vladimir Putin ei ole koskaan halunnut tavata minua kun on hän sentään kuitenkin minun isäni.

Hän ei tiedä olemassaolostasi.

Vierailija
6408/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 18v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika 18v kirjoitti:

Hän ei tiedä olemassaolostasi.

Kylläpäs tietää! Hän on puhunut minusta usein esim. televisiossa, minä olen sen omin korvin kuullut!

Itseasiassa sinua ei ole edes olemassa. Olet palstahullun mielikuvituksen tuotetta.

Vierailija
6409/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies 66 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten olet luonnonoikku, mutta NORMAALISTI miehillä on vain yksi kivespussi. Tutki toki tarkemmin, niin saatat huomata, että yhdessä nahkapussukassa ne kuulat hengailee.

Popedakin lauloi Kuulat sekaisin.

Joillakin on.

Vierailija
6410/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies 66 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Popedakin lauloi Kuulat sekaisin.

Joillakin on.

No popedaa ei varmaan kannata pitää biologian opettajana.

Vierailija
6411/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, tämä oli joskus mielenkiintoinen ketju.....

Vierailija
6412/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oli. Nyt ihan kuollut. Miksei näitä hulluja saa IP-bannattua tältä palstalta?

Vierailija
6413/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oli. Nyt ihan kuollut. Miksei näitä hulluja saa IP-bannattua tältä palstalta?

IP-banni toimisi vain, jos hullu kirjoittelee tänne jostakin laitoksesta, missä IP pysyy aina samana eikä mobiililaitteita saa käyttää. Normi-ihmiselle IP-bannin ohitus on yhtä helppoa kuin sukkien vaihto.

Vierailija
6414/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 18v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika 18v kirjoitti:

Miksi Putin haluaisi tavata jonkun suomalaisen äpärän? Tuollainen suurmies käyttää vapaa-aikansa karhujen kanssa painamiseen ja uusien äpärien siittämiseen.

Minä olen Vladimir Putinin ainoa lapsi!

Ja äsken totesit kuitenkin ettei Putinia ole olemassakaan vaan sinä olet ainoa ihminen joka on oikeasti olemassa. Siinä siis syy siihen miksei hän ole sinua halunnut tavata.

Vierailija
6415/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 50v kirjoitti:

Heräsin eräänä aamuna jalka kipeänä ja huomasin pohkeessani monta isoa aivan ihon pinnalla olevaa haavaa. Lakanoissa oli verta ja samoin oli jalassakin. Menin pesemään veren jalasta pois ja päätin käydä näyttämässä jalkaa ensiavussa. Siellä jalka sidottiin haavojen kohdalla sideharsolla jonka minä kotona vaihdoin säännöllisesi. Lakanat jouduin vaihtamaan ja pesemään ne veriset lakanat. Tästä on jo useampi vuosi, mutta en vieläkään tiedä, että mistä haavat tulivat. Olin yksin kotona, kukaan muu ei olisi voinut päästä asuntooni, sängyssä ei ollut lasinsirpaleita, minulla ei ollut esim. koiraa tai kissaa joka olisi voinut raapia minua eikä sängyn lähettyvillä ollut veistä jolla olisin itse voinut vaikka osittain unessa itseäni haavoittaa. Toisaalta olen melko kankea joten tuskin olisin pystynyt taipumaan asentoon jossa olisin saanut tehtyä pohkeeseen niin siistejä ja suoria pintahaavoja. Kaikki veitseni olivat paikoillaan eikä niissä ollut verta eikä sitä ollut muuta kuin lakanoissa, jalassa ja pyjamahousuissa. Eräs outo yksityiskohta on myös se, että haavat paranivat erittäin nopeasti kun yleensä minulla erilaiset vammat kuten esim. haavat paranevat melko hitaasti.

Ihan tuollaista en ole kokenut, mutta minäkin olen useampaan otteeseen löytänyt itsestäni juuri yön jälkeen isoja naarmuja joista en voi käsittää, että mistä ne ovat tulleet. Viimeeksi minulla oli pitkä, kirvelevä naarmu kädessä, siinä on vieläkin jälki. Kerran minulla oli kyljessä vierekkäin pitkiä punaisia naarmuja, ihan kuin joku eläin olisi raapaissut teräväkyntisellä käpälällä. Mitään eläintä minulla ei ole eikä sellaista olisi voinut myöskään avoimesta ikkunasta tms. asuntooni päästä. Minulla on lyhyet kynnet, ei ollenkaan terävät, joten minun on vaikea kuvitella, että olisin myöskään itse unissani onnistunut raapimaan itseäni noin. Ja asun siis yksin. Kai se minä sitten olen ollut, mutta en vain tajua, että miksi raapisin itseäni noin raivokkaasti unissani.

Hei täällä kanssa yksi itsensä unissaan raatelija, parin viime vuoden aikana aina välillä töissä joku kysyy että mistä oot saanut noi naarmut kaulaas ja oon aina että täh? Sitten juoksen vessaan peilistä tarkistamaan ja taas on kaulassa kunnon naarmu. Toinen mitä usein naarmutan on oma naamani, kiva aamulla todeta peilin edessä että taas tullut raavittua itteään unissaan ja sitten töissä selitellä että ihan itse aiheutettua, ei ole puolisoa eikä lemmikkejä. Mitään järkevää syytä en ole tälle keksinyt, olen vain hyväksynyt että uniminä haluaa eroon kasvoistani tai koko päästä. Outoa on että ikinä nuo naarmut eivät ole mitenkään kipeitä tai kirvele.

Vierailija
6416/7964 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukasi sitten ovikelloni soi todella monta kertaa päivässä parin viikon aikana. Menin aina avaamaan oven mutta koskaan siellä oven takana ei ollut ketään. Asun siis kerrostalossa. Joskus olin eteisessä kun ovikello soi joten avasin oven erittäin nopeasti soiton jälkeen mutta koskaan siellä ei ollut ketään. Rappukäytävässä ei näkynyt ketään eikä kuulunut esim. askelten ääniä mikä olisi johtunut siitä, että joku olisi kulkenut rappukäytävässä eikä kuulunut sulkeutuvan ovien ääniä.

Jos joku vain pilaili kanssani soittamalla ovikelloani niin todella nopeasti hän pääsi sieltä oven takaa pois niin että en nähnyt häntä niillä kerroilla kun olin eteisessä jolloin oven avaamiseen meni ehkä vain muutama sekunti sillä silloinkaan oven takana ei ollut ketään eikä kukaan saman kerroksen naapurin asukki laittanut oman huoneistonsa ovea kiinni eli soittaja olisi joku saman kerroksen asukki.

Tämä on minulle ainakin vielä selittämätön asia. Kuka ovikelloani parin viikon ajan useamman kerran päivässä soitti ehtien aina pois sieltä oven takaa kun minä ehdin avaamaan oven?  Pilailiko joku kanssani ja jos pilaili, niin miten hän ehti aina sieltä oven takaa pois kun saatoin avata sen lähes välittömästi sen soimisen jälkeen? Vai voiko ovikellon soiminen johtua jostain muusta kuin siitä, että joku soitti sitä?

Sut tunnistaa edelleen tai pikemminkin aina, häirikkö. Lopeta jo.

Vierailija
6417/7964 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jo teininä visual snow johon kuuluu mm. pisteet näkökentässä, se ei näy silmälääkärin tutkimuksissa ja diagnoosin sain itse tehtyä itselleni ollessani jo 30 ja luettuani sattumalta miehen, jolla on tämä vaiva, haastattelun. Moni ei tästä uskalla puhua, kun tautia pidetään psyykkisenä..

Ilmassa kuhisevat pisteet valon sammuttua olivat siis jo  nuorena minulle tuttu juttu ja opin olemaan välittämättä. Kerran menin normaalisti nukkumaan  ja tapani mukaan katselin hetken silmät auki pisteiden muodostumista, normaalisti huoneeni olisi muistuttanut lopulta tv.n "lumisadetta". Tällä kertaa kuhina keskittyi kuitenkin huoneeni nurkkaan ja pisteistä muodostui selvä ihmishahmo jolla oli jokin pitkä esine olallaan. Kun hahmo oli valmis, se alkoi tulla sänkyäni kohti. Pelästyin ja juoksin sytyttämään kattovalon.

Vierailija
6418/7964 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajamassa kotiin ja takapenkki alkoi hälyttää samaan tapaan kuin lasten ollessa kyydissä ja heiluessa kovin, nyt vain ajoin yksin. Mitään tavaraakaan ei penkillä ollut ja alkoi ensin ärsyttää, sitten hirvittää se piipitys ja kumma kun en vetänyt ojaan koittaessani kuikkia taakse.  Hiljainen, kuun valaisema tienpätkä ei vähentänyt karmivaa fiilistä todellakaan! Lopulta piti ajaa sivuun ja vallan nousta katsomaan mikä siellä hälyttää. Löysin vain kynän, mutta se tuskin on kyllin painava. 

Vierailija
6419/7964 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mitätön juttu verrattuna moniin muihin ketjun juttuihin, mutta on jäänyt askarruttamaan minua.

Minulla on tuttu, jonka kanssa ollaan tunnettu jo kauan. Silloin tällöin tavataan. Hänellä on erikoinen suhtautuminen klassiseen musiikkiin. Itse kuuntelen paljon klassista.

Aina kun ollaan oltu tilanteessa jossa on klassista musiikkia joko soimassa (esim. elokuvassa jota katsomme) ja mainitsen siitä jotain, hän vaikenee totaalisesti ja näyttää siltä kuin pidättelisi jotain voimakasta negatiivista tunnetta. Jos tilanne sallii, hän poistuu sanomatta sanaakaan. Jos sanon jotain, vaikka "tää on hieno kappale, Schubertia", hän ei sano siihen mitään eikä vastaa edes eleellä vaan tuijottaa poispäin. Hän ei koskaan muulloin käyttäydy niin oudosti. Reaktio on jossain suuttumuksen ja hermostuneisuuden välillä.

Nyt en enää ole muutamaan vuoteen sanonut mitään klassiseen musiikkiin liittyen hänen läsnäollessaan. Olen miettinyt onkohan hänellä jokin trauma, josta kaikki (!) klassinen musiikki muistuttaa vai inhoaako hän sydämensä pohjasta kaikkea klassista musiikkia. Jotkuthan inhoavat jotain tyylisuuntaa, esim. räppiä tai heviä, sydämensä pohjasta. Ehkä hän inhoaa klassista. En ymmärrä. Eikä tämä ole asia, jonka voisi ottaa puheeksi, olisi liian omituista yhtäkkiä kysyä tällaisesta.

Vierailija
6420/7964 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mitenkään yliluonnollinen kokemus, mutta todella outo.

Olin yläasteella, kun joku soitti minulle koulupäivän aikana. Vastasin puhelimeen, jossa joku sanoi, että on tulossa meille nuohoamaan, ja kyseli, onko osoitteemme varmasti katu X, talonumero Y. Sanoin, että joo, mutta ihmettelin, miksi henkilö ei soittanut vanhemmilleni asiasta.

Kun tulin kotiin, kysyin äidiltäni, onko meillä käynyt nuohooja, ja hän sanoi, että ei, eikä ole saanut edes mitään puhelinsoittoa asiasta. Isällänikään ei ollut asiasta tietoa. Ihmettelen edelleen, kuka soittaja oli, ja mistä syystä tämä valehteli olevansa nuohoaja, sekä kyseli osoitettamme; ja vielä oudompaa, mistä hän oli saanut minun numeroni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä