Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7965)
Nää mun ei ole mitään verrattuna useimpiin tässä ketjussa, mutta tuohon toiseen todella haluaisin selityksen, ekaan sellaista ei varmaan löydy kuin omasta päästäni.
1. N. 13-vuotiaana minä ja muutama kaverini pelasimme spiritismiä. Olimme itse tehneet laudan ihan paperille ja välineenä oli joku muovikuppi, jonka päällä pidimme sormia. Ensin kysyimme jotain random kysymyksiä ja kuppi liikkui, tietenkin joku liikutti sitä. Sitten kysyimme jotain pelottavaa, olisiko ollut "oletko paholainen". Kuppi liikkui sanan "kyllä" päälle. Seuraavasta minulla on edelleen tämä muistikuva: kiljaisimme, otimme kaikki sormemme pois kupilta, minkä jälkeen kuppi liukui edelleen paperilla itsekseen jonkin matkaa. Tasaisesti, ei tyrkättynä. Säikähdimme niin että menimme heittämään laudan ja kupin mereen :D pahoittelen roskaamista. No, puhuimme asiasta mutta minulle jäi epäselväksi kokivatko muutkin kupin liikkuvan itsestään, jotkut sanoivat joo mutta saattaa olla että he vain halusivat olla samaa mieltä. Tajuan että kyseessä täytyy olla valemuisto, mutta kun muistan ihan selvästi, että heti tapahtuman jälkeen, seuraavana päivänä jne minulla oli selkeä havaintokuva mielessä siitä, miten kuppi oli liikkunut itsekseen. En tajua miten olisin voinut luoda harhan/valemuiston niin nopeasti. No niin kai mieli voi toimia.
2. Olin aikuinen, ja kotimme (3 krs) parvekkeella lapsen kanssa. Yhtäkkiä hieman parveketta korkeammalla lensi parvekkeen ohi jokin esine. Se muistutti vähän leikki/minikuumailmapalloa, ja lensi horisontaalisesti kuin siinä olisi ollut moottori. Ei ollut drooni, oli äänetön (ja tapahtui joskus 2010, niitä ei kai juuri ollut tavallisilla ihmisillä silloin). Eikä mielestäni tuulen mukana menevä ilmapallo, vaikka kai sen on täytynyt olla sellainen. En ehtinyt hakea kameraa. Tapahtui pk seudun lähiössä. En kerta kaikkiaan tajua mikä se mahtoi olla. Lapsi on liian pieni muistamaan.
Olin noin 14, 15 v ja istuimme kaverin kanssa metsäisellä kalliolla syömässä karkkia sekä höpöttelemässä, nauroimme aika kovaa kun jokin juttu oli hauska. Äkkiä karkea miehen ääni huusi "Likat suut kiinni!" Luulimme että joku koiranpissattaja tms metsässä hermostui ääniimme, mutta samassa huuto toistui ja niin kovana ja läheltä , että huutajan olisi pitänyt seistä samalla kalliolla! Arvaa pelästyykö sitä kun joku huutaa vieressä eikä ristinsielua näy missään? Juoksimme muuten lujaa pois sieltä metsästä.
Vierailija kirjoitti:
2. Olin aikuinen, ja kotimme (3 krs) parvekkeella lapsen kanssa. Yhtäkkiä hieman parveketta korkeammalla lensi parvekkeen ohi jokin esine. Se muistutti vähän leikki/minikuumailmapalloa, ja lensi horisontaalisesti kuin siinä olisi ollut moottori. Ei ollut drooni, oli äänetön (ja tapahtui joskus 2010, niitä ei kai juuri ollut tavallisilla ihmisillä silloin). Eikä mielestäni tuulen mukana menevä ilmapallo, vaikka kai sen on täytynyt olla sellainen. En ehtinyt hakea kameraa. Tapahtui pk seudun lähiössä. En kerta kaikkiaan tajua mikä se mahtoi olla. Lapsi on liian pieni muistamaan.
Eihän tässä ole mitään ihmeellistä. Olen itsekin lennätellyt tällaisia paperilyhtyjä, jotka lämpö nostaa ilmaan, ja tuuli liikuttaa niitä sivusuuntaisesti. Itse tilasin Kiinasta, mutta tässä linkki miten niitä voi kotonakin askarrella. https://www.youtube.com/watch?v=mHyAefvWpXA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole mitään ihmeellistä. Olen itsekin lennätellyt tällaisia paperilyhtyjä, jotka lämpö nostaa ilmaan, ja tuuli liikuttaa niitä sivusuuntaisesti. Itse tilasin Kiinasta, mutta tässä linkki miten niitä voi kotonakin askarrella. https://www.youtube.com/watch?v=mHyAefvWpXA
Vau, kiitos, tämä ei ollut tullut mieleen! Saattoi hyvinkin olla tuollainen.
Mulla on samantyyppisiä valemuistoja tms. kuin muutamalla kirjoittajalla, jostain syystä aina yksi tietty nukutusaine laukaisee niitä (oon joutunut parin vuoden ajan useita kertoja nukutukseen, normioloissa en niitä ole kokenut). Vähän ennen kuin taju sammuu, näen aina tietyn maiseman, sellaisen kapean hieman ylöspäin kohoavan kujan tai kadunpätkän. Joskus kadun päässä on ihmisiä jotka näyttävät odottavan mua luokseen mutta en ole sinne koskaan päässyt. Mulla on aina siinä sellainen kotoisa ja odottava fiilis, kuin olisin menossa takaisin kotiin. Herätessä on sitten jokseenkin haikea ja pettynyt olo kun tajuaakin olevansa sairaalan heräämössä ja edelleen Suomessa. Paikka näyttää joltain italialaiselta kaupungilta tai kylältä, joillain Instagram-tileillä olen nähnyt kuvia täsmälleen samoista paikoista, vaikka en siis oikeasti ole koskaan edes käynyt Italiassa. Äitini on tosin ollut Venetsiassa kun oli n. kolmannella kuulla mua odottaessaan, mutta tuskin mä siinä vaiheessa olen vielä juurikaan ympäristöä tiedostanut. :D
Mietin monesti, mikä Saara-hullua vaivaa?
Onko hän joku Jorma K. vai Mari Pudas vai joku muu ja miksi hän käyttää koko elämänsä Saaran vainoamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Onko hän joku Jorma K. vai Mari Pudas vai joku muu ja miksi hän käyttää koko elämänsä Saaran vainoamiseen?
Luulin, että Saara-hullu on se palstalla pyörivä keijukerholainen, joka raivopäisesti puolustaa Saaraa, tämän töppäillessä toistuvasti, samalla kun muut ilmaisevat ärsyyntymistään Saaran valheista ja aiheuttamastaan huonosta pr:stä Suomelle. No, aina oppii uutta!
Kävin meediolla vajaa 10 v. sitten. Siellä tuli outoja asioita vastaan ja olin oikeastaan aika pihalla, koska mikään ei tuntunt sopivan tilanteeseeni. Sinne tuli edesmenneitä sukulaisia, jotka meedio kuvasi aika hyvin ja sain aika varman käsityksen ketkä oli kyseessä. Eräs etäinen täti-sukulainen, jota en niin hirveän montaa kertaa ollut tavannut. Hän oli kuulemma nauranut ja selittänyt joitain, mitä en yhtään tajunnut miten se liittyi minuun. Meedio yritti parhaansa mukaan toimia siltana.
Se vaan että olen sittemin seurustellut tämän tädin miehen serkunpojan kanssa. Ja tietenkin kun emme nyt ihan tuppukylässä asu, ja tämä tyyppi oli asunut pysyvästi ulkomailla ja oli vaan käymässä täällä, niin aika outoa. Siis tämä täti ja sen mies olivat synt. 1900-luvun alussa ja kuolleet joskus 90-luvulla, enkä koskaan tavannut tädin miehen sukua. Selvisi kyllä sittemmin, että suvuilla oli ollut paljon kanssakäymistä aina 60-luvulle asti (jolloin minä en vielä ollut maisemissa). Tämä täti antoi tilaisuudessa seurustelua varten ohjeita, ja koska nimiä ja aikaa ei saanut selville sessiossa, yritimme tulkita viestit sopiviksi silloiseen miesystävääni. Vaikka meedio ei ihan varma ollut, mutta tilanne oli mikä oli ja miehet ovat mitä ovat, noin niinku yleisesti. Nyt en kummiskaan muista niin tarkasti. Pitäisi varmaan mennä uudestaan meediolle jospa hän ilmestyisi taas. Ja hekottaisi ...
Vierailija kirjoitti:
Kävin meediolla vajaa 10 v. sitten. Siellä tuli outoja asioita vastaan ja olin oikeastaan aika pihalla, koska mikään ei tuntunt sopivan tilanteeseeni. Sinne tuli edesmenneitä sukulaisia, jotka meedio kuvasi aika hyvin ja sain aika varman käsityksen ketkä oli kyseessä. Eräs etäinen täti-sukulainen, jota en niin hirveän montaa kertaa ollut tavannut. Hän oli kuulemma nauranut ja selittänyt joitain, mitä en yhtään tajunnut miten se liittyi minuun. Meedio yritti parhaansa mukaan toimia siltana.
Se vaan että olen sittemin seurustellut tämän tädin miehen serkunpojan kanssa. Ja tietenkin kun emme nyt ihan tuppukylässä asu, ja tämä tyyppi oli asunut pysyvästi ulkomailla ja oli vaan käymässä täällä, niin aika outoa. Siis tämä täti ja sen mies olivat synt. 1900-luvun alussa ja kuolleet joskus 90-luvulla, enkä koskaan tavannut tädin miehen sukua. Selvisi kyllä sittemmin, että suvuilla oli ollut paljon kanssakäymistä aina 60-luvulle asti (jolloin minä en vielä ollut maisemissa). Tämä täti antoi tilaisuudessa seurustelua varten ohjeita, ja koska nimiä ja aikaa ei saanut selville sessiossa, yritimme tulkita viestit sopiviksi silloiseen miesystävääni. Vaikka meedio ei ihan varma ollut, mutta tilanne oli mikä oli ja miehet ovat mitä ovat, noin niinku yleisesti. Nyt en kummiskaan muista niin tarkasti. Pitäisi varmaan mennä uudestaan meediolle jospa hän ilmestyisi taas. Ja hekottaisi ...
Sinun kaltaisesi ja tuollaiset etsimällä etsityt selitykset ovat syy, miksi huijarit menestyvät Suomessakin.
[/quote]
Sinun kaltaisesi ja tuollaiset etsimällä etsityt selitykset ovat syy, miksi huijarit menestyvät Suomessakin.[/quote]
OT, mutta pakko kertoa kun tuli tästä mieleen.
Katsoin yksi aamu astral-tv:tä. Sinne soitti joku, että voiko saada henkiparannusta tjsp. jalkaansa. Ennustaja oli, että ”katsotaan... se on tää oikea jalka?”, johon soittaja sanoi, että ei kun vasen. Tähän ennustaja sanoi, että okei, eli nään tän siis peilikuvana. 😂
Vierailija kirjoitti:
Sinun kaltaisesi ja tuollaiset etsimällä etsityt selitykset ovat syy, miksi huijarit menestyvät Suomessakin.
OT, mutta pakko kertoa kun tuli tästä mieleen.
Katsoin yksi aamu astral-tv:tä. Sinne soitti joku, että voiko saada henkiparannusta tjsp. jalkaansa. Ennustaja oli, että ”katsotaan... se on tää oikea jalka?”, johon soittaja sanoi, että ei kun vasen. Tähän ennustaja sanoi, että okei, eli nään tän siis peilikuvana. 😂
XD Hyvin seivattu.
Te, joita on tullut tuntematon tervehtimään tai ootte nähnyt jonkun kaverin kaksoisolennon:
On täysin mahdollista, että tuolla maailmalla kuljeskelee joku täysin toisen ihmisen näköinen tyyppi.
Itse bongasin kerran bussissa tutun tytön ja jäätiinkin samalla pysäkillä niin tervehdin sitten häntä ja juttelin aikani sekä kysyin mitä kuuluu.
Tähän hän että "Sori mutta mä en kyllä yhtään tiedä kuka sä oot", olin ihan äimän käkenä ja käveltiin samaa matkaa risteykseen asti. Sanoin että luulin toiseksi häntä ja pahoittelin. Hän yritti kysellä että keneksi luulin ja minä siihen vaan jotain ympäripyöreää että joksikin tutuksi vaan, näytit niin samalta. Erkaannuimme hyvissä väleissä lopuksi.
Oli kaverini täydellinen kopio enkä tiedä hänellä olevan sisaruksia lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Saara-hullu on se palstalla pyörivä keijukerholainen, joka raivopäisesti puolustaa Saaraa, tämän töppäillessä toistuvasti, samalla kun muut ilmaisevat ärsyyntymistään Saaran valheista ja aiheuttamastaan huonosta pr:stä Suomelle. No, aina oppii uutta!
Keijukerholainen 😂😂
Itse koin outoja tapahtumia äitini kuoleman aikana kuoleman aikana ,sain puhelun sukulaiselta joka kyseli äitini vointia.Samaan aikaan kuulin ääntä ihan kuin samaan aikaan langalla olisi toinen ihminen. Pian sain kuulla että äitini oli menehtynyt ja aika täsmäsi en päässyt paikalle . Lisäksi näin taivaalla numeroksi muodostamia lukuja ainakin 9 oli selvä ja niitä.oli useampi siinä mutta muitakin outoja juttuja sattui ja tuo tapahtui siis puhelin soito jälkeen n 1 vko
Vähän outoa on tapahtunut lähikuukausina ja olen miettinyt, että tekeeköhän aivoni nyt jotain kummallisia tepposiaan, vai mitä tämä on. Eli, viime syksynä näin 17-vuotiaan kummityttöni näköisen tytön, jota ihan luulin häneksi ja aioin pyytää kyytiin, kun näin hänet pysäkillä, mutta koska aika ja paikka oli sellainen, että hänen ei olisi pitänyt siellä olla, ajoin ohi ja soitin hänelle, että oliko pysäkillä. Ei ollut. No, täysin kopioita kyllä näytti minun silmiini. Muutaman päivän kuluttua näin taas saman tytön kaksoisolennon, kun olin matkalla toisella puolen Suomea, ilmeitä ja eleitä myöten.
No, jonkin aikaa tuon jälkeen näin erään toisen tutun nuoren tytön kaksoisolentoja siellä täällä, myös tv-mainoksessa.
Ja nyt viime viikolla luulin näkeväni ruokakaupassa ystäväni 20-vuotiaan pojan. Tervehdinkin ja jälkeen päin tajusin, että hän olikin joku muu. Ja -yllätysyllätys- tällä viikolla työpaikallani aloitti nuori poika, joka näyttää silmissäni aivan tuolta samaiselta pojalta. Mitä ihmettä tämä on?!
Kerran ammattikoulun tunnilla opettaja sanoi, että Yhdysvaltain presidentinvaalit on aina voittanut pitempi ehdokas, kun puhuttiin ulkonäön merkityksestä. Se tuntui huvittavalta, koska tiesin, että ihan aina näin ei ole käynyt mutta useimmiten kylläkin ja että joku kertoi sen minulle totena. Mietin vain, että luulikohan opettaja, että tuo todella pitää paikkansa. Tuntuu siltä, että ainakin enemmistö ihmisistä uskoisi tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vähän outoa on tapahtunut lähikuukausina ja olen miettinyt, että tekeeköhän aivoni nyt jotain kummallisia tepposiaan, vai mitä tämä on. Eli, viime syksynä näin 17-vuotiaan kummityttöni näköisen tytön, jota ihan luulin häneksi ja aioin pyytää kyytiin, kun näin hänet pysäkillä, mutta koska aika ja paikka oli sellainen, että hänen ei olisi pitänyt siellä olla, ajoin ohi ja soitin hänelle, että oliko pysäkillä. Ei ollut. No, täysin kopioita kyllä näytti minun silmiini. Muutaman päivän kuluttua näin taas saman tytön kaksoisolennon, kun olin matkalla toisella puolen Suomea, ilmeitä ja eleitä myöten.
No, jonkin aikaa tuon jälkeen näin erään toisen tutun nuoren tytön kaksoisolentoja siellä täällä, myös tv-mainoksessa.
Ja nyt viime viikolla luulin näkeväni ruokakaupassa ystäväni 20-vuotiaan pojan. Tervehdinkin ja jälkeen päin tajusin, että hän olikin joku muu. Ja -yllätysyllätys- tällä viikolla työpaikallani aloitti nuori poika, joka näyttää silmissäni aivan tuolta samaiselta pojalta. Mitä ihmettä tämä on?!
Olet tulossa vanhaksi?
Minulle on joskus käynyt niin hassusti, että olen kaupungilla tai lähijunassa nähnyt jonkun nuoren, joka näyttää joltain entiseltä koulukaveriltani, mutta sitten muistan, ettei voi olla, koska todellisuudessa hän olisi jo yli viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tulossa vanhaksi?
Minulle on joskus käynyt niin hassusti, että olen kaupungilla tai lähijunassa nähnyt jonkun nuoren, joka näyttää joltain entiseltä koulukaveriltani, mutta sitten muistan, ettei voi olla, koska todellisuudessa hän olisi jo yli viisikymppinen.
Niin, en sitten tiedä, mutta ei kai vanhuuskaan yksin tällaista pitäisi tehdä. Tulee jo mieleen jokin psykiatrinen sairaus ja siis mitään sellaista ei pitäisi olla. Toisaalta mietin, että onko vain niin, että monet nuoret ovat niin saman näköisiä, kun pukeutuvat, meikkaavat, laittavat hiuksensa jne. muodin mukaan. Ehkä myös jäljittelevät toistensa tai julkkisten olemuksia, tahattomasti poimivat somesta ja muualta kävelytyylejä jne. Ehkä tässä voisi olla syy?!
Sun vanhemmat palautti sen nuken rahapulassaan takaisin kauppaan, eikä kehtaa vieläkään myöntää tapahtunutta.