Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avasin tietokoneeni läpän eikä se ollut päällä mutta näin siinä haalealla jonkun kasvot läimäisin kannen kiinni enkä uskaltanut avata. Tästä on puoli vuotta aikaa.
Hui hitto ! En lukenut ketjun viimeistä sivua enkä siis huomannut viestiäsi, kun kirjoitin kokemukseni tuosta näytöllä olleesta naamasta. Miten on mahdollista että meillä on lähes samat kokemukset?
Hyyyi milloin se sun tapahtui??
Vierailija kirjoitti:
Oli talvi ja olin ulkona, syrjäisellä paikalla kuuntelemassa musiikkia. Istuin kivellä paikoillaan ja tuli tunne kun joku katsoisi minua. Oli vähän hämärää ja kun lähdin niin näin jonkun jalanjälkiä ihan sen kiven takana, ihan kun siinä joku olisi seisonut. Paikka oli sellainen missä ei ollut ketään eikä siis jalanjälkiäkään, joten ne oli juuri tulleet siihen.
Mitä erikoista siinä oli? Joku ulkoilija sattui paikalle, ja miksipä hän olisi ottanut kontaktia tuntemattomaan, joten meni pois saman tien. Ehkä hän ei edes hämärissä huomannut sinua ennen kuin tuli viereen, säikähti "metsänpeikkoa" ja tahollaan kertoo omaa kokemustaan oudosta kohtaamisesta :D
Jos ihmettelet sitä tunnetta, että tiesit jonkun olevan paikalla, se on ihan yleistä ja selitettävissä. Saatat kuulla vähän ääntä kuulokkeiden läpi, havaita pienen liikkeen näkökentän äärilaidall, mutta niin vähäisesti, ettet kiinnitä siihen tietoisesti huomiota. Kuitenkin tietoisuuteen tulee sen verran tietoa, että ajattelet jonkun olevan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just äsken vessan ovi meni lukkoon, vaikkei ketään ollut vessassa. Miten se itestään meni?
Asutaan yli 200v talossa.Mulla yli 100 talo kesäasuntona, siellä aukeaa usein yksi yläkaapin ovi, missä on SalPa!. Yläkaapit on niin isoja että sinne mahtuisi asumaan. Mies on tunkenut pahvia yms että edes jumittuisi kiinni kun tietää että Mä pelkään sitä, ei auta.
Siis ovessa on ikäänkuin lukko, siis salpa. Silti aukeaa, vaikka tiukasti junttaa kiinni pahvit välissä. En käytä sitä kaappia mihinkään, siellä vanhoja tavaroita ja sadevaatteita.
Ajateltiin että liittyisi jotenki paineeseen, kun ulko-ovea sulkee tms. Mutta salvallisia uläkaappeja monta eikä muut aukea, ja tässä ei ole mitää tuuletusreikää tms.
Karmaisevaa. En tiedä kaikkia, ketä talossa asunut, samalla tontilla toinen talo palanut 50-luv. Heidän valokuviaan jostain syystä vintillä vanhassa matkalaukussa, lieneekö jäänyt palosta. Ei ole tiedossa että palossa olisi kuollut ketään, mene ja tiedä.
Salpa on löysä tai vino. Tai sitte itse kaappi on hieman vinorakenteinen, niin että salpa ei pääse asettumaan oikeaan asentoon.
Olin tehnyt flunssasena muuttoa koko päivän ja ihan rättipoikki. Kerkesin juuri ennen sulkeutumisaikaa ruokakauppaan. Juoksin viime minuuteilla kassalle ja maksoin. Minua ennen olleella asiakkaalla oli prombleemaa kuitin kanssa ja meni siitä kassan kanssa keskustelemaan. Siinä sitten kauhalla vauhdilla pakkasin ostokset kasseihin ja hurautin autolla kotiin. Huomasin vasta purkeassa, että mulla on ihan väärät ostokset. Olin ottanut vahingossa edellisen asiakkaan ruuat, kun hän meni keskustelemaan kassan kanssa. Siinä kohtaa nousi ihan järjetön häpeä päälle. Aamulla menin suoraan kauppaan ruokien kanssa ja onneksi asiakas oli jättänyt numeronsa kauppaan. Onneksi ymmärsi tilanteen ja saatiin omat ruokamme takaisin. En muista millon oli niin häpeällistä tavata jotain ihmistä kasvotusten.
^ Jaahas onnistuin sitten laittamaan väärään ketjuun. Piti mennä nolojen ketjuun, mutta jos tästä haluaa jotain mysteeriä repiä niin onhan se aika outoa, että pystyy ottamaan toisen ostokset ilman että itse huomaa tai ostosten alkuperäinen omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Nainen syntynyt vuonna 1900. kirjoitti:
Muistan hyvin, kun heräsin 15,4.1912 ollessani 12-vuotias ja kerroin perheelleni, että olin nähnyt unta, jossa iso valtamerilaiva oli uponnut merellä törmättyään jäävuoreen ja yli 1500 ihmistä on hukkunut. Sain piiskaa valehtelemisesta, mutta muutaman päivän kuluttua saimme tietää, että niin oli todellakin tapahtunut.
Miksi olisit saanut piiskaa siitä että kerroit unesi ääneen?
Sain piiskaa siksi, että väitin uneni olevan totta ja että 1512 ihmistä oli todella hukkunut kun iso vene upposi 15.4.1912 kun sen pohja puhkesi sen törmätessä jäävuoreen.
Vuonna 2014 minun uusi puhelimeni otti kuvia ilman että siihen koski. Sieltä löytyi mm. Minusta, miehestäni ja lapsestamme, sitten kodin eri huoneista ja tietenkin oli löytynyt muutama kuva jossa olemme harrastamassa sek.siä...
Puhelin vaihtui ja kuvat loppui
Katsoin joskus lenkillä illalla ja katsoin taivaalle, kuu oli ylhäällä taivaalla. Kun pääsin kotiin kuu oli huomattavasti alempana. Kukakohan kävi siirtämässä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin joskus lenkillä illalla ja katsoin taivaalle, kuu oli ylhäällä taivaalla. Kun pääsin kotiin kuu oli huomattavasti alempana. Kukakohan kävi siirtämässä sitä?
*siis "kävin" on tuo ensimmäinen sana
Vierailija kirjoitti:
Muistan hyvin, kun heräsin 15,4.1912 ollessani 12-vuotias ja kerroin perheelleni, että olin nähnyt unta, jossa iso valtamerilaiva oli uponnut merellä törmättyään jäävuoreen ja yli 1500 ihmistä on hukkunut. Sain piiskaa valehtelemisesta, mutta muutaman päivän kuluttua saimme tietää, että niin oli todellakin tapahtunut.
Tapahtuiko tämäkin Intiassa? Hankkidu kunon hoitoon, jos olet tosissasi näiden tarinoidesi kanssa.
Eiköhän 118-vuotias ole jo jossain hoitokodissa.
Vierailija kirjoitti:
no kyllähän kuu laskee ihan normaalistikkin.. jos olit vaikka tunnin lenkillä niin ei mitenkään outoa.
Juu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuiko tämäkin Intiassa? Hankkidu kunon hoitoon, jos olet tosissasi näiden tarinoidesi kanssa.
Eiköhän 118-vuotias ole jo jossain hoitokodissa.
Tää intialaistyyppi on tainnut pesiytyä tähän aiheeseen kun mitään muuta tarinoita ei tänne tunnu tulevan enään...
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin joitakin vuosia sitten erästä Youtube-videota siten, että videon lataaja arvasi nimeni sen perusteella. Poistin kuitenkin kommentin melko pian sen jälkeen, koska en halunnut, että eräs kaverini näkee sen ja myös siksi, että joku muukin saattaisi tunnistaa. Tuohon aikaan Youtubessa pystyi näkemään käyttäjän profiilia katsomalla, mitä hän on kommentoinut, ja kaverini tiesi käyttäjänimeni. Nyt on sitten käynyt niin, että jos olen kommentoinut tuon käyttäjän videoita, hän ei ole vastannut enää kommentteihini. Kysyin myös häneltä, että ei kai hän vain ole loukkaantunut siitä, että poistin kommentin ja sanoin tuon, että en halunnut kaverini näkevän sitä, eikä siihenkään tullut vastausta. Voisiko olla jotain muuta selitystä siihen, miksei hän ole vastannut?
Jotkut käyttäjät vastailevat vain tilaajilleen ja ystävilleen. En tietenkään tiedä, kuulutko heihin, mutta jos et, tuo todennäköisesti on syynä.
Kuulen melkein aina heräämisen kynnyksellä läpyttävää ääntä. Suojelusenkelin siivet ne vain läpyttää, olen ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisareni väitti, että meni kertomaan erään tuttavaperheemme isälle, että minulle tulee perheestä eräs esine mieleen. Oli niin, että tämä lievästi sanottuna hölmö mielleyhtymä oli tullut minulle parisen vuotta ennen tätä, ja sisarellani oli tapana kiusata minua siten, että jos sanoin, että minulle tulee jostakusta jotain mieleen, niin hän sanoi, että hänellä on salapuhelin, jolla soittaa hänelle ja kertoo tuon ja hän myös kerran muka soitti tällä salapuhelimellaan tälle perheelle tästä. Tämä perhe asui maalla isämme naapurissa, ja kerran kun olimme sisareni kanssa isän luona ja meille kai tuli jotain kinaa jostakin, hän sanoi, että hän käy kertomassa tuon mielleyhtymän jos en tee jotakin. Hän sitten otti potkukelkan ja lähti. Soitin sitten jonkin ajan päästä naapuritaloon, ja siellä vastasi perheen isä ja kysyin, onko sisartani näkynyt, ja hän vastasi, että ei. Sisareni on väittänyt aina näihin päiviin saakka, että kertoi sen ja perheen isää oli vain naurattanut tuo juttu. Hän myös väittää sanoneensa, että jos minä soitan sinne, siellä sanotaan, ettei sisartani ole näkynyt. Vuosi oli muistaakseni 2000 ja silloin oli kevättalvi. En siis edelleenkään tiedä varmasti, kertoiko hän sen vai ei, ja aluksi olin ehdottomasti sitä mieltä, että hän vain narraa, mutta nykyään en ole ollenkaan varma. Luulisi, että hän olisi jo myöntänyt sen, jos ei oikeasti olisi kertonut. :D
Ei ristus.
"selittämätön asia joka on jäänyt vaivaamaan " oli otsikko.
Hymiö-ihmiset on kyllä ......
On mitä?
Hulluja.
Millä perusteella hulluja?
Miksi jotkut eivät suostu uskomaan, että Asperger voi estää ajokortin suorittamisen?
284 sivua mielenkiintoisia tarinoita ja joka sivulla lähestulkoon joku pohtii selityksiä näille tapahtumille. Ja ne selitysehdotukset ovat niin selviä että varmasti joka ikinen olisi älynnyt ne jos olisi mahdollisia. Kuten nuo pudonneet ja kadonneet tavarat. Kyllä varmaan ko.henkilöt ovat etsineet kaikki mahodlliset paikat jne.
Olin 12 ja olin yleensä iltaisin pari tuntia yksin kotona. Oli pimeä syysilta ja piirsin lattialla, siitä näki suoraan keittiöön ja ikkunaan jossa oli verhot. Ne verhot alkoi heilua ei sillein luonnollisesti vaan kunnolla niinkuin niitä joku olisi heiluttanut. Näin ikkunaan ja siellä pimeydessä oli keltainen valo ja asuin aika korkealla kerrostalossa, joten ei ollut katulamppu ym. Juoksin naapuriin ja olin siellä niin kauan kunnes äiti ja isä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just äsken vessan ovi meni lukkoon, vaikkei ketään ollut vessassa. Miten se itestään meni?
Asutaan yli 200v talossa.Varmaan jonkin entisen asukkaan haamu.
Kakkausrauha kummituksillekin :D
Kiitti teidän molempien en uskalla avata mun tietokonetta o_O