Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa ja imusolmukkeet voivat hoitaa pernan tehtäviä pernan poiston jälkeen, mutta ei päinvastoin. Ihminen ei tule toimeen ilman maksaa, kuten tulee toimeen ilman pernaa. Moni on maksansiirtojonossa, ja maksansiirtoja tehdään. Mutta oletteko kuulleet pernansiirroista?
Pienikin osa maksasta voi toimittaa tehtävänsä eli tilanteessa, jossa osa maksasta on tuhoutunut.
Yleensä on vain näin ikävästi, että elimistö ei jätä pientä osaa maksasta säilymään moitteettomana, kun muu osa maksasta on vaurioitunut. Kyllä se menee kerralla kaikki.
Wikipediatietoa tosin, mutta maksa voi toimia, vaikka vain pieni osa siitä olisi kunnossa. Kirroosista maksa ei toivu, mutta melko hyvin muista sairauksista. Maksasta voi kyös leikata suuren osan pois ja se on vielä toimintakykyinen.
kyös = myös
Oulunsalon metsistä tuli mieleen että Oulunsalon ja Hailuodon välisellä jäätiellähän on tehnyt ufohavaintojakin kai useamman kerran. Siitä on tosin jo aikaa, ainakin kymmenen vuotta, luultavasti paljon kauemminkin. Joku tai jotkut hailuotolaiset on kai niitä nähneet. En muista enää tarkemmin, kun siitä on niin kauan kun siitä olen kuullut. Joidenkin teorioiden mukaanhan ufot tosin ei ole avaruusolioita, vaan itseasiassa aikamatkaajia hyvin kaukaa tulevaisuudesta. Niin tai näin, niin jokatapauksessa mitä ilmeisimmin Oulunsalossa ja sen lähettyvillä on sitten joku outo ulottuvuus, joka vetää puoleensa niin henkiä, avaruusolioita kuin ehkä aikamatkaajiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna sattui yksi melkoisen outo juttu. Huomasin yhtäkkiä housujeni lahkeessa melko ison veritahran. Tietysti ensimmäisenä syynäsin jalat ja kädet, että löytäisin mistä verta vuotaa. Ei löytynyt mitään vaikka lopulta tutkin koko kropan, ei pienintäkään haavaa missään. Myöskään nenästä ei vuotanut eikä ole "se aika kuukaudesta". Todella hämmentävää. Tutkin tahraa tarkasti, että voisiko se olla jotakin muuta, esim. maalia. Tosin en käsitä mistä sekään olisi housuihin päätynyt. Mutta ihan selvää verta se oli. Lopulta laitoin housut vaan kylmään veteen likoamaan. Vieläkin ihmetyttää mitä oikein tapahtui.
Jos sulta oli jäänyt huomaamatta jalassa ollut näppylä, ajettuma tms, joka tyhjeni itsestään?
Muuten hyvä selitys, mutta minulla oli päällyshousujen alla pitkät kalsarit joissa ei ollut minkäänlaista jälkeä. Eli jos olisi jalan ihosta ollut peräisin olisi tahra tullut molempiin, mutta se oli ainoastaan päällimmäissä housuissa.
Varmaan huomaamattasi litistit jonkun verta täynnä olevan sääsken siihen lahkeeseen seinää, sohvaa tms. vasten. Sääski tipahti lattialle, veriläikkä jäi.
Marko Jokinen kirjoitti:
Minua on jääntyt aivan peijakkaasti vaivaamaan, kun en tiedä että kuoliko se lil pump syöpään vai mihin?
Ei se kuollut mihinkään koska ei ole kuollut :D Luulin että se oli 6ix9ine joka kuoli mutta Wikipedia kertoo ettei se sekään ollut :D
Hei se oli Lil Peep! Wikin mukaan Fentanyl-Xanax yliannostus.
Tykkään hiphopista mutta ei näissä sieniä sateella-Soundcloud-räppäreissä pysy mukana...
Muutama vuosi sitten olin töissä yövuorossa, jonka jälkeen tulin kotiin nukkumaan muutamaksi tunniksi. Herättyäni lähdin kaupungille asioille vaikka olin edelleen todella väsynyt. Ylittäessäni suojatietä kotitaloni lähellä, näin isäni menevän autolla kotiinsa päin (asuin tuolloin samalla kadulla vanhempieni kanssa). Ylitettyäni tien käännyin katsomaan huomaisiko isäni minua autonsa ratista, huomasihan hän ja vilkutimme toisillemme iloisesti. Samana iltana satuin piipahtamaan kylässä vanhemmillani ja tuli puheeksi isäni kanssa se aamuinen, taisinpa kysyä mistä hän oli ollut tulossa aikaisemmin päivällä. Isäni kuitenkin sanoi, ettei ollut koko päivänä ajanut autoa. Säikähdin ja rupesin väittämään, että kyllä varmasti ajoit, kun auton rekisterikin oli vielä sama ja kai minä nyt oman isäni tunnistan. Isäni kuitenkin vakuutti, ettei ollut ajanut sinä päivänä autoa. Säikähdin hirveästi ja mietin, että en ole voinut väsyneenäkään kuvitella kaikkea, tai sitten isälläni oli joku alkava muistisairaus, eikä ollut muistanut ajaneensa sinä päivänä. Muutaman viikon kuluttua näin sitten vanhempieni talon naapurissa auton, joka oli samanlainen kuin isälläni, mutta ainoastaan rekisterikilpi poikkesi ehkä yhden kirjaimen tai numeron verran. Tulin siihen tulokseen, että kyseessä täytyi olla sitten tämä auto, jonka olin nähnyt. Minua jäi kuitenkin vaivaamaan, että minkä näköinen tämän auton kuski oikeasti oli, sillä olin todellakin näkevinäni ratissa isäni vaatetusta myöten ja sekin, että hän vilkutti minulle niin tuttavallisesti. Mietin myös, että voiko kova väsymys todellakin aiheuttaa niin pahan näköharhan, sillä en asialle muutakaan selitystä keksi.
Vierailija kirjoitti:
Oulunsalon metsistä tuli mieleen että Oulunsalon ja Hailuodon välisellä jäätiellähän on tehnyt ufohavaintojakin kai useamman kerran. Siitä on tosin jo aikaa, ainakin kymmenen vuotta, luultavasti paljon kauemminkin. Joku tai jotkut hailuotolaiset on kai niitä nähneet. En muista enää tarkemmin, kun siitä on niin kauan kun siitä olen kuullut. Joidenkin teorioiden mukaanhan ufot tosin ei ole avaruusolioita, vaan itseasiassa aikamatkaajia hyvin kaukaa tulevaisuudesta. Niin tai näin, niin jokatapauksessa mitä ilmeisimmin Oulunsalossa ja sen lähettyvillä on sitten joku outo ulottuvuus, joka vetää puoleensa niin henkiä, avaruusolioita kuin ehkä aikamatkaajiakin.
Hellmouth niinku Buffy Vampyyrintappajassa :D Örvelöt eksyy ihmisten ilmoille vaikkei meidän olisi tarkoitus tietää. Böö!
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne olleet Hailuodossa niitä samoja valopalloja, joita Inarijärvelläkin on nähty, samoin esimerkiksi Saimaan Paasselällä (Paasselän pirut).
Inarijärven vuonna 1959 nähdystä, neljä miestä varmalta kuolemalta pelastaneesta valopallosta on tehty useampikin juttu, viimeksi Lapin Kansaan vuonna 2017, ja kyseiset miehet kertoivat netistä löytyvissä (Tarinoiden Inari) haastatteluissa kuulleensa armeija-aikoinaan, että samantyyppisiä valoja on nähty mm. Pohjanlahdellakin.
Henkilökohtaisesti asia kiinnostaa, sillä itsekin olen pari kertaa outoja valopalloja vesistöjen äärellä bongannut. Sitä en lähde spekuloimaan, onko kyseessä ufo vai "aikamatkaaja" vai pelkkä luonnonilmiö, mutta tuon Inarin tapauksen perusteella ne tuntuvat liikkuvan jollain tapaa tietoisesti tai ainakin ei-sattumanvaraisesti, jos näin voi sanoa.
Nuo vanhat tarinat on siitä mielenkiintoisia, että silloin ei ainakaan ollut mitään drooneja kiusaamassa ihmisten mielikuvitusta, eli jos porukalla jotain nähtiin, niin se oli sitten niin totta kuin olla voi.
Jos joku täällä on muuten esim. juuri noita Paasselän piruja onnistunut bongaamaan, niin kertokaa ihmeessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne olleet Hailuodossa niitä samoja valopalloja, joita Inarijärvelläkin on nähty, samoin esimerkiksi Saimaan Paasselällä (Paasselän pirut).
Inarijärven vuonna 1959 nähdystä, neljä miestä varmalta kuolemalta pelastaneesta valopallosta on tehty useampikin juttu, viimeksi Lapin Kansaan vuonna 2017, ja kyseiset miehet kertoivat netistä löytyvissä (Tarinoiden Inari) haastatteluissa kuulleensa armeija-aikoinaan, että samantyyppisiä valoja on nähty mm. Pohjanlahdellakin.
Henkilökohtaisesti asia kiinnostaa, sillä itsekin olen pari kertaa outoja valopalloja vesistöjen äärellä bongannut. Sitä en lähde spekuloimaan, onko kyseessä ufo vai "aikamatkaaja" vai pelkkä luonnonilmiö, mutta tuon Inarin tapauksen perusteella ne tuntuvat liikkuvan jollain tapaa tietoisesti tai ainakin ei-sattumanvaraisesti, jos näin voi sanoa.
Nuo vanhat tarinat on siitä mielenkiintoisia, että silloin ei ainakaan ollut mitään drooneja kiusaamassa ihmisten mielikuvitusta, eli jos porukalla jotain nähtiin, niin se oli sitten niin totta kuin olla voi.
Jos joku täällä on muuten esim. juuri noita Paasselän piruja onnistunut bongaamaan, niin kertokaa ihmeessä!
Jos oikein muistan niin siellä Hailuodon jäätiellä oli nähty ihan lähietäisyydellä alus ja jotain hahmoja. Ainakin kerran, ehkä useamminkin. En muista että oliko tuosta Hailuodon ufohavainnosta kirjoitettukin jossain kirjassa, minä kuulin tapauksesta yhdeltä Hailuodossa asuvalta sukulaiselta kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olin ehkä jotain 14-15v. Ja tulossa kaverilta kotiin. Asuin silloin pasilassa ja kotimatkalla tienvieressä oli pysäköity auto. Kun olin auton kohdalla niin joku mies rullasi ikkunan auki ja kysyi oletko sä ja tähän mun nimi. Hämmästyneenä sanoin että joo, ja tähän mies vastasi sori että oon myöhässä. Sanoin ei se mitään ja lähdin juoksemaan kotiin. Auto lähti samaan suuntaan ja ikkunasta mies vielä vilkutti. Tästä on jo n. 12 vuotta ja vaivaa edelleen että kuka se friikki oli ja miten tiesi mun nimen. Hetkeen en sitä reittiä enää kotiin kulkenut.
Koulukaverit tai muut vastaavat tehneet sulle ikävän jäynän: laittaneet nimesi ja kuvasi johonkin deittipalveluun ja sopineet tällit tämän autoilijan kanssa, ilmoittaneet sitten tapaamisajan ja -paikan kun tienneet että olet frendilläsi ja tulet sieltä kotiin suunnilleen johonkin aikoihin. Myös ystäväsi saattanut olla mukana juonessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinkin oli luonnon kaasuja ja sähköilmiöitä. Lisäksi pohjoisnavan läheisyydessä tuntuu tapahtuvan yhtä sun toista jännittävää.
Mikä on vastaus kysymykseen, kun Niiskuneiti, joka sillä hetkellä luulee olevansa prinsessa, kysyy kosijaksi luulemaltaan Nipsulta, että mikä on keltainen, nelijalkainen ja laulaa. Sehän ei koskaan selviä. Entä kun hän kysyy Nuuskamuikkuselta, että hänen mielessään on kaksi lukua ja mikä niiden summa on ja Nuuskamuikkunen vastaa, että 21 ja oikea vastaus on 22, niin mitkä nuo luvut ovat ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mölli kirjoitti:
Olin arviolta 6-7 -vuotias. Heräsin kesäaamuna yläkerrasta omasta sängystäni, vanhempani olivat jo alhaalla. Huoneessani kuului outo ja pelottava ääni. Sitä on vaikea kuvailla, vähän kuin kauhuelokuvissakin joskus käytetty "kurkkuääni", mutta metallisempi. En uskaltanut nousta sängystä, lapsenmieli ajatteli sängyn alla olevan hirviö. Katselin ikkunasta yms ja yritin löytää kyllä äänen lähdettä, mut ei, se tuntui tulevan huoneesta. Olin pelosta paniikissa, mutta pissahätä yltyi lopulta niin kovaksi, että loikkasin sängystä ja juoksin alakertaan. Ääni ei kuulunut muualla. Vanhempani eivät olleet kuulleet mitään ääntä ja isän mennessä huoneeseeni, ei ääntä enää kuulunut. Äitinikin muistaa vielä tapahtuman, koska olin niin paniikissa...Yhä edelleen tämä vaivaa minua, koska en ole keksinyt mitään järkevää selitystä äänelle, enkä kuullut mitään vastaavaa uudelleen..
Voisikohan olla joku katolla tai välikatossa ollut eläin? Olen itse mökillä kuullut joskus tuollaista. Tosin sitä on ollut joka yö, eli ei vastaa täysin mitä kuvailit. Varmasti pelottavaa sen ikäiselle!
Olen itsekin miettinyt eri eläinvaihtoehtoja, mutta ei. Ääni oli aika tasainen, eikä vaiennut hetkeksikään. Mielestäni mieluummin kone, kuin elävä. Isäni myös meni alle 5minuutin ylös, eikä mitään enää kuulunut..Olen jopa miettinyt olisiko korvassani voinut olla jokin hyönteinen? En kyllä tiedä miltä sellainen kuulostaisi.
Tulin töistä kotiin ja asunnossa tuoksui kahvi, pannu oli täynnä ja vielä lämmin. Mikäs siinä, mutta kun asuin yksin !! Soitin äidilleni, että onko jompikumpi vanhemmistani käynyt jostain syystä asunnollani vara-avaimilla mutta kielsivät . Keitin oli tavallinen halpis, jossa ei ollut mitään ajastinta ja ajastuskin olisi vaatinut suodantinpussin sun muut . Oli aika hiton creepyä :D
Vierailija kirjoitti:
Olimme tulossa miehen kanssa Kuopion Ikeasta iltapimeällä. Juvan kohdilla, valottomalla pätkällä näin edessämme spiraalimaisen kuvion joka liikkui edestakaisin, liike olisi sopinut valonheittimeen mutta kuvio ei ollut kirkas vaan tumma erottuen juuri ja juuri taustasta. Pelästyin, koska minulla on ollut silmien kanssa ongelmia ja uskoin että kyseessä on jokin häiriö näkökentässä mutta silloin mies kysyi " Mikä tuo on ? Tuolla edessä?"
En tiedä, mikä lie helvetin portti siihen oli aukeamassa :D
Selvisikö tämä koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Tulin töistä kotiin ja asunnossa tuoksui kahvi, pannu oli täynnä ja vielä lämmin. Mikäs siinä, mutta kun asuin yksin !! Soitin äidilleni, että onko jompikumpi vanhemmistani käynyt jostain syystä asunnollani vara-avaimilla mutta kielsivät . Keitin oli tavallinen halpis, jossa ei ollut mitään ajastinta ja ajastuskin olisi vaatinut suodantinpussin sun muut . Oli aika hiton creepyä :D
Nämä on aina joko vuokranantajia tai entisiä asukkaita. Etenkin jos vuokranantaja asuu eri paikkakunnalla, niin voi tulla suuri kiusaus tuolla paikkakunnalla käydessään käydä keittelemässä kahvit ja ruokaa "omalla asunnolla" ja ehkä vähän levähtääkin. Mullakin on yksi tuttu mies, jolle näyttää tuottavan huomattavia vaikeuksia olla koskaan käymättä vuokralaisen asunnolla, vaikka sille on siitä sanottu ettei saa mennä. Ei näe muka haittaa jos vuokralainen ei ole kotona kun käy, kun onhan asunto hänen omistuksessaan kuitenkin.
Asuttiin miehen kanssa ensimmäisessä yhteisessä asunnossa n. 8 vuotta sitten.
70-luvun kerrostalo kaksio.
Keitettiin normaalisti riisiä kattilassa ja hetkenpäästä huomataan että kattilassa on talouspaperi riisien seassa. Kumpikaan ei ole sitä laittanut sinne. Sama tapahtui joskus kahvinkeittimelle. Keitettiin kahvia ja pannussa oli talouspaperi. Järkevää selitystä ei tälle olla löydetty vieläkään.
Vuokrasimme 5v sitten ystäväporukalla (minä, ystäväni kihlattunsa kanssa ja tämän kihlatun samaa sukupuolta oleva serkku) todella karmean kesämökin. Minä nukuin ylhäällä jossa oli ullakko ja komeroon tehty vessa, alakerrassa oli yksi makuuhuone ja yhdistetty olohuone/keittiö. Pihalla puusauna, ulkohuussi ja grillikatos, vieressä umpeekasvanut pelto jonka halki vei hädin tuskin erottuva polku rantaan. Rannassa oli palaneen rakennuksen, todennäköisesti saunan jäänteet sekä laituri. Ihan kiva paikka MUTTA :
- Kuulin unta odottellessa jonkun kiipeävän portaita kopisevissa kengissä, kun huusin että kuka siellä askeleet lähtivät vauhdilla alas. Aamulla kukaan ei tunnustanut käyneensä siellä yöllä.
- Ystäväni alkoi itkeä saunassa hysteerisesti ja hoki ettei tiedä mikä hänen on, olo helpottui kun pääsi takaisin taloon. Ei menkat tulossa, masennusta tai mitään järkevää syytä, tuli vain yhtäkkiä kuulemma suui suru.
- Seurueemme toinen miespuolinen meni päivällisellä oudon näköiseksi ja tokaisi äkkiä " multiin kaikki", jälkeenpäin oli yhtä hämillään kuin saunassa itkenyt ystäväni että mitä ihmettä tapahtui? Miksi minä noin sanoin ?
- Pariskunta meni kahdestaan iltauinnille ja sanoivat laiturin alkaneen heilua ja keikkua hulluna, samaan aikaan palaneesta rakennuksesta tuli savua.
- Olin laittamassa kahvia tippumaan kun joku nauroi keittiön ikkunan takana todella kovaa , menin katsomaan mutta en nähnyt muuta kuin pitkää heinää kasvavan niityn ja loppuseurue oli pihalla grillaamassa.
- Olohuoneessa nukkunut mies sanoi katselleensa yöllä tummaa ihmishahmoa joka oli liikkunut luonnottoman nopeasti niityllä edestakasin.
- Me naiset istuimme portailla tupakalla ja miehet olivat saunassa, kun auton valot menivät päälle ja varashälytin alkoi huutaa.
- Toinen miehistä löysi vanhanaikaisen miestenpyörän ja lähti vitsillä tekemään pyörälenkin, tuli takaisin kalpeana ja sanoi tunteneensa kun joku hyppäsi tarakalle ja istui siinä vaikka ketään ei näkynyt.
Kaikki olemme selväjärkisiä, aikuisia ihmisiä joilla ei ole mielenterveysongelmia, alkoholia emme myöskään käyttäneet mitenkään runsaasti eikä kukaan käytä mitään muuta. Siinä mökissä oli jotain vikaa. Näin lievästi sanottuna..
Vierailija kirjoitti:
Vuokrasimme 5v sitten ystäväporukalla (minä, ystäväni kihlattunsa kanssa ja tämän kihlatun samaa sukupuolta oleva serkku) todella karmean kesämökin. Minä nukuin ylhäällä jossa oli ullakko ja komeroon tehty vessa, alakerrassa oli yksi makuuhuone ja yhdistetty olohuone/keittiö. Pihalla puusauna, ulkohuussi ja grillikatos, vieressä umpeekasvanut pelto jonka halki vei hädin tuskin erottuva polku rantaan. Rannassa oli palaneen rakennuksen, todennäköisesti saunan jäänteet sekä laituri. Ihan kiva paikka MUTTA :
- Kuulin unta odottellessa jonkun kiipeävän portaita kopisevissa kengissä, kun huusin että kuka siellä askeleet lähtivät vauhdilla alas. Aamulla kukaan ei tunnustanut käyneensä siellä yöllä.
- Ystäväni alkoi itkeä saunassa hysteerisesti ja hoki ettei tiedä mikä hänen on, olo helpottui kun pääsi takaisin taloon. Ei menkat tulossa, masennusta tai mitään järkevää syytä, tuli vain yhtäkkiä kuulemma suui suru.
- Seurueemme toinen miespuolinen meni päivällisellä oudon näköiseksi ja tokaisi äkkiä " multiin kaikki", jälkeenpäin oli yhtä hämillään kuin saunassa itkenyt ystäväni että mitä ihmettä tapahtui? Miksi minä noin sanoin ?
- Pariskunta meni kahdestaan iltauinnille ja sanoivat laiturin alkaneen heilua ja keikkua hulluna, samaan aikaan palaneesta rakennuksesta tuli savua.
- Olin laittamassa kahvia tippumaan kun joku nauroi keittiön ikkunan takana todella kovaa , menin katsomaan mutta en nähnyt muuta kuin pitkää heinää kasvavan niityn ja loppuseurue oli pihalla grillaamassa.
- Olohuoneessa nukkunut mies sanoi katselleensa yöllä tummaa ihmishahmoa joka oli liikkunut luonnottoman nopeasti niityllä edestakasin.
- Me naiset istuimme portailla tupakalla ja miehet olivat saunassa, kun auton valot menivät päälle ja varashälytin alkoi huutaa.
- Toinen miehistä löysi vanhanaikaisen miestenpyörän ja lähti vitsillä tekemään pyörälenkin, tuli takaisin kalpeana ja sanoi tunteneensa kun joku hyppäsi tarakalle ja istui siinä vaikka ketään ei näkynyt.
Kaikki olemme selväjärkisiä, aikuisia ihmisiä joilla ei ole mielenterveysongelmia, alkoholia emme myöskään käyttäneet mitenkään runsaasti eikä kukaan käytä mitään muuta. Siinä mökissä oli jotain vikaa. Näin lievästi sanottuna..
Nyt tiedän, mitä teit viime kesänä...
Liikkuva ihmishahmo voi olla paitsi ihminen, ihan mikä tahansa eläin tms, mitä ei sumussa erota.
Nauravaa ääntä pitävät mm. linnut.
Savu voi olla kosteutta, itikoita tai hometta.
Laho laituri keikkuu ja painuu pohjaan ihmisten painosta.
Hälyttimet ja muu auton sähköinen mekaniikka toimii joskus itsekseen, etenkin kosteassa.
Vanha pyörä romahtanee jos sitä pitkän ruostumisen jälkeen käyttää, tai ilmat pihisevät haperoista renkaista.
Portaissa voi kolistaa vaikka rotta tai ihminen joka ei myönnä olleensa liikkeellä.
Vahassa synkässä paikassa masentuu ja ahdistuu, jos on vähänkin herkkä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten työskentelin yöllä, jonka jälkeen menin kotiin nukkumaan muutaman tunnin. Kun heräsin, menin kaupungin asioihin, mutta olin edelleen hyvin väsynyt. Kun lähdin rannalle lähellä kotini, näin kun isä söi kotiin (asuin samassa kadulla kuin vanhempani tuolloin). Tien kulkemisen jälkeen käännyin kun isäni näki minut autossani, huomasi hänet ja iloitsi minua. Tuona iltana sattui olemaan kylä, vanhempani ja isä löysivät sen aamulla, Taisinpa kysyy, missä hän oli viimeisenä päivänä. Mutta isäni sanoi, ettei aja koko päivän. Ajattelin ja alkoi väittää, että todella teitte, kun auton rekisteröinti oli edelleen sama, ja luulen, että tunnen isäni nyt. Mutta isä vakuutti minulle, ettei hän ajoi autoa sinä päivänä. Upea ja peloissaan, ajattelin, etten voinut edes kehua kuvitella kaikkea, muuten isäni aloitti muistin katastrofin ja ei muista, että hän oli ollut sinä päivänä. Pari viikkoa sitten näin vanhempieni talon vieressä autoni, kuten isäni, mutta ehkä levy oli eri kirjeissä tai numeroissa. Tajusin, että se oli auto, jonka näin. Mutta tosiasia oli, että kuljettaja todella etsii tätä autoa, koska minusta tuntui siltä, että hän näki, että hänen isänsä matkusti koko hänen vaatteensa ja että hän jätti minut lämpimästi tervetulleeksi. Mietin myös, voiko vahva hermo todella aiheuttaa tällaista huonoa näkyä, koska en löytänyt mitään muuta selitystä.
Olen miettinyt että onkohan mulla tällaisia kokemuksia joita voisin jakaa, noh, tässä nyt ainakin yksi. Mitä ihmettä tapahtui tälle viestille joka tuossa aiemmin on ihan normaalilla suomenkielellä kirjoitettuna? Ei siis ole oma tarina eikä viesti, ihmettelen vaan että mikäs kumma tämä jälkimmäinen outo teksti on...
Wikipediatietoa tosin, mutta maksa voi toimia, vaikka vain pieni osa siitä olisi kunnossa. Kirroosista maksa ei toivu, mutta melko hyvin muista sairauksista. Maksasta voi kyös leikata suuren osan pois ja se on vielä toimintakykyinen.