Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7965)

Vierailija
3201/7965 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä juoksin metsästä esiin bilde paljaana

repesin, sori.

Vierailija
3202/7965 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus matkustamassa tapaamaan ulkomaille muuttanutta ystävääni. Lento meni kaupunkiin, jossa ystäväni ei asunut - eikä kaupunkia tuntenut, mutta tuli kuitenkin sinne minua vastaan. Reissua edeltävänä yönä näin unen, jossa odotin ystävääni ko. kaupungissa (jossa en ikinä ollut käynyt aikaisemmin), kun tietä pitkin tuli hurjaa vauhtia villisika, joka jyräsi ylitseni vaikka yritin sitä väistää. En ole koskaan aikaisemmin nähnyt unissani villisikaa.

Seuraavana päivänä lensin paikalle ja ystäväni oli kaupungin bussiasemalla vastassa kentältä tulevaa bussiani. Kun näin ystäväni, hän ehdotti, että menisimme käymään samantien huuhtomassa matkaväsymykseni pois oluille lähellä olevaan mukavan näköiseen kuppilaan, jonka hän oli bongannut. Suostuin suunnitelmaan ja marssimme kohti pubia - sen nimi oli Wild Boar (=villisika). En siis ollut ystävälleni tästä unesta ehtinyt kertoa, kylmät väreet juoksivat selkäpiitä pitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3203/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 37v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus nuorena   ryyppäämässä kavereiden kanssa ,  olimme sellaisella metsän ympäröimällä uimarannalla jonne vie kapea hiekkatie, parin kilsan päässä taloja. Puhuimme mm. Salaista kansioista, ufoista ym ja naureskelimme että oispa kivaa nähdä uhvomies tai kummitus . Menin sitten  pissalle  puiden sekaan ja  samassa alkoi sellainen Mörkömäinen huuto, juoksin kirkuen housut nilkoissa kavereiden luo ja  kaikki olivat ihan paniikissa että mitä vi""ua tuo on?  Kukaan ei jälkeenpäin edes kuittallut siitä ,että minä juoksin metsästä esiin bilde paljaana tai että porukkamme kovin kundi lähti niin vauhdilla karkuun että kaljat jäi.  Eikä muuten enää ryypätty siinä rantsussa!

Suomen metsissä kulkee ilmeisesti jonkinlainen Muumien Mörön kaltainen olento. Itse en ole koskaan tosin nähnyt (ja toivon, että en koskaan näekään), mutta olen lukenut luotettavista lähteistä, kuten Suomi24:n keskustelupalstoilta, että sellainen olento todella on olemassa täällä ja että ilmeisesti se on vuosisatoja vanha. Ihme kyllä, että sitä ei ole otettu kiinni, ammuttu tms.

Olen lukenut samaa, lisäksi osa havannoista tosiaan  on ajalta "kuokka ja kirves"  eli ajalta kauan  ennen Muumeja! Ja silti kaikki kuvaavat yksityskohtaisesti saman,  suuren möhkäleen joka tuijottaa tyhjillä silmillään ja saattaa liikkua kokoonsa nähden yllättävän nopeasti.  Hyi saakeli kuolisin siihen paikkaan jos moiseen törmäisin :(.

Vierailija
3204/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 37v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus nuorena   ryyppäämässä kavereiden kanssa ,  olimme sellaisella metsän ympäröimällä uimarannalla jonne vie kapea hiekkatie, parin kilsan päässä taloja. Puhuimme mm. Salaista kansioista, ufoista ym ja naureskelimme että oispa kivaa nähdä uhvomies tai kummitus . Menin sitten  pissalle  puiden sekaan ja  samassa alkoi sellainen Mörkömäinen huuto, juoksin kirkuen housut nilkoissa kavereiden luo ja  kaikki olivat ihan paniikissa että mitä vi""ua tuo on?  Kukaan ei jälkeenpäin edes kuittallut siitä ,että minä juoksin metsästä esiin bilde paljaana tai että porukkamme kovin kundi lähti niin vauhdilla karkuun että kaljat jäi.  Eikä muuten enää ryypätty siinä rantsussa!

Suomen metsissä kulkee ilmeisesti jonkinlainen Muumien Mörön kaltainen olento. Itse en ole koskaan tosin nähnyt (ja toivon, että en koskaan näekään), mutta olen lukenut luotettavista lähteistä, kuten Suomi24:n keskustelupalstoilta, että sellainen olento todella on olemassa täällä ja että ilmeisesti se on vuosisatoja vanha. Ihme kyllä, että sitä ei ole otettu kiinni, ammuttu tms.

Se , tai ne sillä vaikea uskoa että otuksia olisi vain yksi! ilmeisesti vartijoivat reviiriään sillä ahdistelevat marjanpoimijoita, lenkkeilijöitä ja ryyppääviä teinejä.  Tarkoitus tuntuu olevan ajaa pois, ei satuttaa sillä uskon kyllä että saisivat ihmisen kiinni jos tahtoisivat, eivät vain tahdo. Ne tyytyvät mörisemään ja kirkumaan  näkymättömissä tai kulkemaan perässä ja jos joku siinä saa sydärin niin voi voi.

Kiitos Toven näitä tarinoita ei oteta vakavasti. Ihmiseen, joka väittää nähneensä Mörön suhtaudutaan kuin kuin tämä väittäisi nähneensä Freddy Kruegerin " se on vain satuhahmo".

Vierailija
3205/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpitäjät, poistakaa tämä ketju heti kun saat tämän!

Vierailija
3206/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrik Tähkä kirjoitti:

Ylläpitäjät, poistakaa tämä ketju heti kun saat tämän!

Mikäs Patrikin pelotti?

Vierailija
3207/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maksa lakkaa toimimasta, kuolee muutamassa tunnissa. I call bullshit.

Ei välttämättä. Perna saattaa ottaa maksan tehtävät hoitaakseen ja potilas voi elää suhteellisen kauankin.

Miksi potilaille tehdään sitten maksansiirtoja, jos perna pystyy hoitamaan maksan hommat?

En tunne maksan ja pernan toimintaa niin hyvin, että osaisin vastata tuohon, mutta minäkin tiedän, että perna voi tehdä maksan hommia. Tunsin nimittäin yhden ihmisen, jolle kävi niin.

"Ihminen pärjää yleensä hyvin ilman pernaa, sillä muut elimet, etenkin maksa, alkavat hoitaa sen tehtäviä."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Maksa ja imusolmukkeet voivat hoitaa pernan tehtäviä pernan poiston jälkeen, mutta ei päinvastoin. Ihminen ei tule toimeen ilman maksaa, kuten tulee toimeen ilman pernaa. 

Vierailija
3208/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa ja imusolmukkeet voivat hoitaa pernan tehtäviä pernan poiston jälkeen, mutta ei päinvastoin. Ihminen ei tule toimeen ilman maksaa, kuten tulee toimeen ilman pernaa. Moni on maksansiirtojonossa, ja maksansiirtoja tehdään. Mutta oletteko kuulleet pernansiirroista?

Vierailija
3209/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa ja imusolmukkeet voivat hoitaa pernan tehtäviä pernan poiston jälkeen, mutta ei päinvastoin. Ihminen ei tule toimeen ilman maksaa, kuten tulee toimeen ilman pernaa. Moni on maksansiirtojonossa, ja maksansiirtoja tehdään. Mutta oletteko kuulleet pernansiirroista?

Pienikin osa maksasta voi toimittaa tehtävänsä eli tilanteessa, jossa osa maksasta on tuhoutunut.

Vierailija
3210/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin yläasteella, potki silloinen kaveriporukkani minut aivan yllättäen joukosta ulos. He eivät edes puhuneet minulle, eivätkä kutsuneet minua enää mukaan menoihinsa, vaikka aiemmin olin tiivis osa porukkaa. Sittemmin he puhuivat minulle vain vittuillakseen, ja alkoivat kiusaajikseni. Kun yritin kysyä heiltä, että mistä nyt oikein tuulee, he joko ignoroivat minut tai naureskelivat pirullisesti.

En nyt 10 vuotta myöhemminkään tiedä, mistä siinä oli kyse. Juttu oli tosi outo, koska meillä ei ollut edes ollut minkäänlaista riitaa - olimme ennen tuota oikein hyvissä väleissä. Vieläkin mietin, teinkö jotain väärin tai luulivatko he minun tehneen.

Siis täh! Tämä on niinkuin minun tarina,mulla nimittäin kävi ihan sama homma. Yks päivä kaikki kaverit kääntyivät vastaan ja olin silloin yläasteella. En saanut vastausta koskaan miksi. Näen nykyään aikuisena todella usein niistä entisistä kavereista unia.

Vierailija
3211/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän minun tekstini ei koskaan päätynyt tänne vaan jäi tarkastukseen?

No, kirjoitin siis noihin Muumien "mörköihin" viitaten siitä, että Oulun lähellä Oulunsalossa, lentokentän takametsissä, liikkuu tarinoiden mukaan "harmaita", jotka ovat möhkölemäisiä mutta samalla aavemaisen läpikuultavia otuksia, jotka lähtevät mielellään seurailemaan ihmisiä metsässä jopa päivänvalon aikaan. Käsittääkseni joku oli kuullut niiden myös ääntelevän luonnottmalla, hyytävällä tavalla.

Googlettamalla näistä kavereista saattaa löytää jopa muutaman valokuvan. :) Toki kertomukset ovat tasoltaan pääasiassa urbaania teinilegendaa, mutta olen kuullut jokusen vanhemmankin ihmisen mainitsevan nämä olennot aikoinaan.

Eli ei muuta kun sumuisena syysiltana sinne yksin taskulampun kanssa retkeilemään; voisi olla ihan jännä keikka, vaikkei siellä mitään oikeasti toki olekaan.

Vierailija
3212/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 37v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin ajattelin että hyi helvetti, mutta sitten  takerruin tuohon "luotettavista lähteistä kuten Suomi24", ja nyt en vieläkään tiedä oliko tämä viesti sarkasmia vai ei. Linkkiä keskusteluun jos sellainen todella löytyy :D

Vierailija
3213/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei muuta kun sumuisena syysiltana sinne yksin taskulampun kanssa retkeilemään; voisi olla ihan jännä keikka, vaikkei siellä mitään oikeasti toki olekaan.

Niinhän sää luulet...

Vierailija
3214/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ketju löytyi googlettamalla https://keskustelu.suomi24.fi/t/485737/hahmo-oulunsalon-metsissa!!!!

Vierailija
3215/7965 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun olimme pieniä, meillä oli laatikollinen Ässä Mix -karkkeja. Isä oli kerran antanut yhden karkin pikkusiskolleni, ja halusin tietää, mikä kuvio se oli. Sisko vastasi, että apinapatsas. Sanoin sitten, että eihän siinä mitään sellaista kuviota ole, ja siskoni sanoi, että isä sanoi, että se on apinapatsas. Muistaakseni se ei sitten selvinnyt koskaan, mikä kuvio se oli, mutta jäi ihmetyttämään, että mikä ihmeen apinapatsas? Tuskinpa isä oli niin sanonut. Mutta jos joku osaa sanoa, mitä tuo luultavasti tarkoitti, niin oikein mielelläni kuulisin sen.

Vierailija
3216/7965 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 37v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin ajattelin että hyi helvetti, mutta sitten  takerruin tuohon "luotettavista lähteistä kuten Suomi24", ja nyt en vieläkään tiedä oliko tämä viesti sarkasmia vai ei. Linkkiä keskusteluun jos sellainen todella löytyy :D

Googleta "henkien talo " ja "metsätien musta vartija. " 

Vierailija
3217/7965 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu Oulussa, mutta äitini on nähnyt sellaisen mörön tai minkä lie. Oli sienestämässä ja alkoi kuulla ääntä kuin joku liikkuisi lähellä , ei askeleita mutta sammalen rahinaa, oksien napsahtelua ym  ja sitten näki miten " He""in iso möykky meni puiden takana hirmuista kyytiä, mie huusin kuka siellä mutta eipä se  mokoma vastannut mittään".  Äiti oli sitten päättänyt lähteä pois ja ollut melkein auton luona, kun selän  takaa oli alkanut mörisevä huuto joka ei äidin mukaan ollut" mikään luojan luoma elukka, eikä sellaista ääntä pitäisi lähteä ihmisestäkään. ". Oli kaasuttanut pois todennäköisesti melkoista ylinopeutta eikä sinne enää mennyt marjastamaan. Äiti ei muuten ollut ikinä nähnyt siellä muita sienestäjiä/marjastajia, mille  voi olla luonnollinen selitys tai sitten ei...

Vierailija
3218/7965 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 37v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta "henkien talo " ja "metsätien musta vartija. " 

Tai Möllöttäjä monitorissa. Sama olento.

Vierailija
3219/7965 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun olimme pieniä, meillä oli laatikollinen Ässä Mix -karkkeja. Isä oli kerran antanut yhden karkin pikkusiskolleni, ja halusin tietää, mikä kuvio se oli. Sisko vastasi, että apinapatsas. Sanoin sitten, että eihän siinä mitään sellaista kuviota ole, ja siskoni sanoi, että isä sanoi, että se on apinapatsas. Muistaakseni se ei sitten selvinnyt koskaan, mikä kuvio se oli, mutta jäi ihmetyttämään, että mikä ihmeen apinapatsas? Tuskinpa isä oli niin sanonut. Mutta jos joku osaa sanoa, mitä tuo luultavasti tarkoitti, niin oikein mielelläni kuulisin sen.

Ehkä isänne on sanonut ristiä apilapatsaaksi, koska sehän muistuttaa apilaa ja itse asiassa myös kuvaa sitä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Pelikortit

Vierailija
3220/7965 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä laatikossa oli joko a) väärä karkki livahtanut mukaan (fazer hopi hopi näyttää apinapatsaalta), b) karkkilaatikko olikin hopi hopi, eikä ässä mix, tai c) sisko muisti väärin. Veikkaan vaihtoehto a!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi