Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo puusta löytynt mies oli Mika Mäenpää Asikkalasta, minfon keskustelu on mielenkiintoista luettavaa. Ehdottomasti yksi Suomen kiinnostavimmista ja samalla oudoimmista katoamisista. Mika siis katosi 2004, kotona tv, sauna ja valot päällä, kun vaimo saapui kotiin. Löytyi juurikin 2008, kun metsässä marjastamassa tmv olleet lapset olivat nähneet puun latvassa linnunpelättimen näköisen hahmon. Ei ollut siis hirttäynyt, vaan sidottu puuhun. Harmittaa vähän, kun itse en ehtinyt näkemään noita yhden käyttäjän lisäämiä kuvia tuosta puusta kaadettuna.
Itse epäilen, että juttuun liittyy ulkopuolisia tavalla tai toisella, Mikalla oli kuitenkin rikollista taustaa. Ehkä hän oli paennut jotain poppoota (alueella oli nähty pyörivän iso musta auto), päättänyt piiloutua ovelasti puun latvaan ja sitonut itsensä kiinni, ettei putoaisi, nukahtanut ja kuristunut. Tavalliselta itsemurhalta tuo ei oikein vaikuta.
Erään minfo-käyttäjän havainnollistama kuva siitä, miten Mika oli puussa ilmeisesti ollut (viinilasi kai auttamassa hahmoittamaan käsiä tmv, ei liity obv. asiaan. :D) http://www.aijaa.com/img/b/00076/2758793.jpg
Keskustelu: https://www. murha. info/phpbb2/viewtopic.php?f=17&t=216 (poistakaa välilyönnit, av ei anna postata linkkiä)
Kenelle tulisi mieleen sitoa itsensä kuvatulla tavalla puun latvaan ja miten se edes onnistuisi? Kaulastaan runkoon ja kädet ja jalat yhteen? Toisaalta eikö muiden olisi myös hankala toteuttaa tuollaista? Ehkä hän oli tajuton silloin kun sidottiin. Todella omituinen tapaus.
Lueskelin ketjua melko pitkälle, ja vaikuttaa siltä että keskustelijat itse keksivät missä asennossa ruumis oli. Keskustelu on varsin pitkä voi olla että mulla meni jotain ohi, mutta todisteet tuntuvat loistavan poissaolollaan. Mielikuvitus sen sijaan lentää voimakkaasti ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Hehe, tuli tosta mieleen, kun oltiin vielä tuore aviopari ja nukuttiin vierekkäin. Olin hereillä, mutta mies nukkui. Yhtäkkiä se hyppäsi pystyyn silmät suurina ja huusi mulle kovalla äänellä: ANNA TÄNNE SE SIENI! Sitten se painui takaisin maate ja nukkui sikeästi.
Samantapainen kokemus mulla. Oltiin nuori seurusteleva pari, juuri nukahdettu ja heräsin siihen, että mies on noussut sängyssä istumaan ja tivaa kovaan ääneen silmät auki: "Meneekö tämä bussi Turkuun? No, MENEEKÖ TÄMÄ BUSSI TURKUUN?" Ei tullut vastausta, mies meni takaisin pötkölleen ja jatkoi uniaan. Ei muistanut aamulla, pääsikö Turkuun vai ei.
Noista kentän huumetesteistä: niitä tehdään nykyään tosi paljon, lähes joka toiselle. Johtuu siitä, että pyyhkäisyt ovat halpoja ja helppoja. Mä joudun käytännössä joka kerta, matkustan paljon.
Eli ei niitä kannata miettiä:-)
ppp988 kirjoitti:
Tulin LauantainaHelsingistä lentokoneella Ouluun.
Viimeisten 3v aikana olen jokaisella lentokerralla joutunut "satunnaiseen huumetestiin", 8-lentoa ja joka kerta.!!
Eli ei kuulosta kovin satunnaiselta, puhtaasti matemaattisestikin ei voi enää olla satunnainen sattuma.
En ole koskaan mitään huumeta käyttänyt enkä poliisin kanssa ole ollut tekemisissä elämäni aikana kuin pari kertaa lievästtä ylinopeudesta.
Ilmeisesti minut on syystä taikka toisesta tullin/poliisin tietokonesofta profiloinut huumeiden käyttäjäksi, ilman pienintäkään todellisuus pohjaa?
Onko kellään muulla ollut samoin?
Huumetestiin? Jäljempänä kirjoittavat puhuvat pyyhkäisytestistä, mutta siinähän tutkitaan räjähdysainejäämiä, itsekin olen tälläiseen joutunut. Mikä tuo huumejuttu on?
Vierailija kirjoitti:
ppp988 kirjoitti:
Viimeisten 3v aikana olen jokaisella lentokerralla joutunut "satunnaiseen huumetestiin", 8-lentoa ja joka kerta.!!
Eli ei kuulosta kovin satunnaiselta, puhtaasti matemaattisestikin ei voi enää olla satunnainen sattuma.
En ole koskaan mitään huumeta käyttänyt enkä poliisin kanssa ole ollut tekemisissä elämäni aikana kuin pari kertaa lievästtä ylinopeudesta.
Ilmeisesti minut on syystä taikka toisesta tullin/poliisin tietokonesofta profiloinut huumeiden käyttäjäksi, ilman pienintäkään todellisuus pohjaa?
Huumetestiin? Jäljempänä kirjoittavat puhuvat pyyhkäisytestistä, mutta siinähän tutkitaan räjähdysainejäämiä, itsekin olen tälläiseen joutunut. Mikä tuo huumejuttu on?
Kunhan taas sekoilevat ja osin varmaan provosoivatkin.
Eli kyse tosiaan on räjähdysainejäämien tutkimisesta. Itsekin olen joutunut siihen usein, satunnaisotanta.
Oulussa ainakin on ilmeisesti tietty henkilömäärä, joka pitää ottaa satunnaistarkastukseen. Monesti aamuisin voi huomata, että yrittävät kiireettömään aikaan saada tätä henkilömäärää jo kasaan ja ottavat joka toiselta tai kolmannelta, ilman minkäänlaista profilointia.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin yläasteella, meillä kotona kävi pari sosiaalityöntekijää juttelemassa. Jäimme ihmettelemään, miksi he kävivät. Mitään epätavallista ei ollut niihin aikoihin tapahtunut enkä ollut mikään ongelmanuori. Koulussakin meni ihan hyvin.
Tilaa (lapsuuden)asuinkuntasi sossusta sinua koskevat sosiaalihuollon (lastensuojelun) asiakirjat, niistä selviää, mistä oli kyse.
Asia ei ole välttämättä liittynyt sinuun vaan vanhempiesi touhuihin; olet esim. ollut kaverilla yökylässä ja vanhemmat ovat kotona olleet kännissä ja riidelleet ja naapuri soittanut poliisin. Sossusta sitten käyty arkena katsomassa lasten olosuhteet. Tämä siis esimerkki, mutta tilaa tosiaan ne paperit :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin yläasteella, meillä kotona kävi pari sosiaalityöntekijää juttelemassa. Jäimme ihmettelemään, miksi he kävivät. Mitään epätavallista ei ollut niihin aikoihin tapahtunut enkä ollut mikään ongelmanuori. Koulussakin meni ihan hyvin.
Tilaa (lapsuuden)asuinkuntasi sossusta sinua koskevat sosiaalihuollon (lastensuojelun) asiakirjat, niistä selviää, mistä oli kyse.
Asia ei ole välttämättä liittynyt sinuun vaan vanhempiesi touhuihin; olet esim. ollut kaverilla yökylässä ja vanhemmat ovat kotona olleet kännissä ja riidelleet ja naapuri soittanut poliisin. Sossusta sitten käyty arkena katsomassa lasten olosuhteet. Tämä siis esimerkki, mutta tilaa tosiaan ne paperit :)
Miten ne voi tilata? Soittamalla? Netistä?
Olimme pari vuotta sitten käymässä Mikkelin Kenkäverossa, joka on pappila miljöö pari kilsaa keskustan ulkopuolella. Jäin kuvailemaan ulos kun mies menin yhteen rakennukseen sisälle ja sitten en löytänytkään miestä mistään !
Kännykkäni oli jäänyt äänettömälle ja kun katsoin puhelinta niin kolme soittoa mieheltä, soitin takaisin ja mies huusi vihaisena että mitä v""a minä pelleilen! Oli kuulemma nähnyt minun lähtevän kävelemään pois pappilan alueelta, kohti keskustaa ja huutanut mutten ollut kuullut. Oli sitten rynnännyt perään.
Ja mies vannoo että se olin minä, sanoo että kai hän nyt kahdentoista vuoden jälkeen tuntee vaimonsa !
Sanoo että nainen oli yhtä pitkä kuin minä, oli pukeutunut samanlaiseen mekkoon ja käveli samalla tavalla.
Loogisin vaihtoehto tietenkin on että mies on erehtynyt , mutten muista nähneeni alueella tuolloin toista naista jolla ohuet vaaleat rastat puoleen selkään ja farkkumekko!
Ja kävelen tosiaan epänaisellisen loikkimalla :D
Numero 3052
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo puusta löytynt mies oli Mika Mäenpää Asikkalasta, minfon keskustelu on mielenkiintoista luettavaa. Ehdottomasti yksi Suomen kiinnostavimmista ja samalla oudoimmista katoamisista. Mika siis katosi 2004, kotona tv, sauna ja valot päällä, kun vaimo saapui kotiin. Löytyi juurikin 2008, kun metsässä marjastamassa tmv olleet lapset olivat nähneet puun latvassa linnunpelättimen näköisen hahmon. Ei ollut siis hirttäynyt, vaan sidottu puuhun. Harmittaa vähän, kun itse en ehtinyt näkemään noita yhden käyttäjän lisäämiä kuvia tuosta puusta kaadettuna.
Itse epäilen, että juttuun liittyy ulkopuolisia tavalla tai toisella, Mikalla oli kuitenkin rikollista taustaa. Ehkä hän oli paennut jotain poppoota (alueella oli nähty pyörivän iso musta auto), päättänyt piiloutua ovelasti puun latvaan ja sitonut itsensä kiinni, ettei putoaisi, nukahtanut ja kuristunut. Tavalliselta itsemurhalta tuo ei oikein vaikuta.
Erään minfo-käyttäjän havainnollistama kuva siitä, miten Mika oli puussa ilmeisesti ollut (viinilasi kai auttamassa hahmoittamaan käsiä tmv, ei liity obv. asiaan. :D) http://www.aijaa.com/img/b/00076/2758793.jpg
Keskustelu: https://www. murha. info/phpbb2/viewtopic.php?f=17&t=216 (poistakaa välilyönnit, av ei anna postata linkkiä)
Kenelle tulisi mieleen sitoa itsensä kuvatulla tavalla puun latvaan ja miten se edes onnistuisi? Kaulastaan runkoon ja kädet ja jalat yhteen? Toisaalta eikö muiden olisi myös hankala toteuttaa tuollaista? Ehkä hän oli tajuton silloin kun sidottiin. Todella omituinen tapaus.
Lueskelin ketjua melko pitkälle, ja vaikuttaa siltä että keskustelijat itse keksivät missä asennossa ruumis oli. Keskustelu on varsin pitkä voi olla että mulla meni jotain ohi, mutta todisteet tuntuvat loistavan poissaolollaan. Mielikuvitus sen sijaan lentää voimakkaasti ketjussa.
Netistä löytyy tietoa tästä keissistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että 20 vuoden aikana tulisi käytyä gynellä. Kyllä se siellä olisi varmaan löytynyt😂
”Ai se, joo joskus 9 vuotta sitten se katosi sinne, hyvä kun löytyi”
En ole käynyt gynekologilla koskaan, mutta olen varma että olisin huomannut muutenkin jos se olisi yhä sisällä. :) Toisaalta uskon, että olisin myös huomannut myös putoamisen esim. vessanpönttöön, mutta mitä muita vaihtoehtoja on. Eivät kai ufot siepanneet sitä Sieltä.
Jos ne veivät sen samaan paikkaan kuin minulta ja joltakin toiselta palstalaiselta hävinneet tamponit?
Eräässä ketjussa kysyttiin oudosti hävinneistä esineistä, ja yhden vastaajan tamponi hävisi lenkillä. Hän huomasi asian kotiin tultuaan, ennen kuin ehti istua pytylle. Minulle on käynyt samoin. En usko että väkevä hiki tms olisi syönyt sen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, niin näkyy löytyvän tuntikausiksi luettavaa. Entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että juttu pitää paikkansa. On kai ihmisillä parempaakin tekemistä kuin tuottaa feikkiuutisia jostain melko tuntemattomasta tyypistä?
Minusta tuli isä 12-vuotiaana ja poikani pitäisi olla 25 vuotta vanha, mutta mistään ei löydy tietoja pojastani eikä edes siitä horosta, joka hänen äitinsä on ja joka oli 40v kun lapsi sai alkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että juttu pitää paikkansa. On kai ihmisillä parempaakin tekemistä kuin tuottaa feikkiuutisia jostain melko tuntemattomasta tyypistä?
Pointti taitaakin olla se, että tapaa, millä vainaja oli puussa kiinni, ei vissiin missään lähteissä ihan tarkkaan kuvailla, eli siltä osin on mielikuvitus ehkä lähtenyt liitoon.
Vierailija kirjoitti:
ppp988 kirjoitti:
Räjähdysainejäämiä siinä tosiaan testataan, joskus kysyttiin kun teinipoika joutui testiin toistuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena tapahtui outoja.
Makoilin sängyllä ja katsoin vaatekomeroon päin, kun näin siinä edessä 3 tummaa hahmoa. Säikähdin ja pietin silmiä kiinni, aukaisin ja yksi niistä oli tullut lähemmäs. Laitoin uudestaan silmät kiinni ja hahmo oli tullut lähemmäs, kunnes hitaasti istui sänkyni päätyyn, vilkutti ja katosi. Samalla kaksi muuta hahmoa haihtui.
Kolmena iltana kuului ullakolta outoa töminää, niinkuin koripalloa olisi pomputeltu ympäri huonetta. Ullakko on tyhjä ja purua vain täynnä.
Eräänä iltana kuului kuin wc kahvaa olisi rämpytelty ylös alas.
Joulukuussa kun oltiin laitettu jo jouluvalot ikkunoihin, makoilin sängyssä ja katselin ulos. Yhtäkkiä joku mies kävelee kadulla ikkunan eteen, kääntyy minuun päin ja tuijottaa muutaman minuutin. Sitten lähtee kävelemään samaan suuntaan mistä tulikin. Kohta hän tulee uudestaan ja tekee saman jutun, oon kauhusta jäykkänä ja samalla ikkunassa oleva joulukoriste putoaa. Mies kääntyy taas samaan suuntaan mistä tulikin eikä häntä enää näkynyt.
Istuin tietokoneella ja vieressäni olevasta peilistä alkoi kuulua miehen naurua. Käänsin sen ylösalas ja nauru loppui. Väsymystäkö kenties.. :D
Nämä kaikki tapahtumat ovat tapahtuneen 10 aikaan illalla ja samassa asunnossa..? Siis eri päivinä kuitenkin.
Olin myös yksin kotona ja aina kun oveni taakse astui, nattia narahteli. Näin kävi 2 kertaa. Toinen oli poikaystäväni kanssa, lattia narahteli ja keittiöstä alkoi kuulumaan kolinaa, piti mennä vielä tarkastamaan onko siellä ketään.
Muistan pienenä elävästi kun laitoin jonkun tavaran tuolille ja laitoin silmäni kiinni ja kuvittelin että se katoaa, aukaisin silmät ja se oli viereisellä pöydällä. Mahtoikohan olla unta?
Kyseisessä talossa on muutkin kokeneet kaikenlaista outoa. Kaapit auenneet, radio mennyt itsestään päälle, ovi rymissyt itsestään, hahmo tullut vastaan, kuulunut askelia.. Vanha sota- aikainen talo, missä yksi nainen on ainakin hirttänyt itsensä, ja kaksi muuta kuollut.
Sain muuten paskahalvauksen kun kuulin vanhempana että minun entiseen huoneeseen oli joskus hirttäytynyt nainen.
Olisi vielä jotain, mutta tulee niin pitkä teksti. Mutta tällaisia sattumia kohdalleni on tapahtunut.
Näin ammatti-ihmisen korviin kuulostaa psykoosioireilta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsesta asti ollut nivusessa ihan riittävän pitkä arpi, joka on siisti ja suora. Luulin sen aina liittyvän johonkin sairaudenhoidolliseen toimenpiteeseen, mutta kun aikuisena kysyin äidiltäni, hän yllättyi ja sanoi ettei liity.
Olikohan äitini vain unohtanut? Mikä toimenpide sellaisen voisi saada aikaan?
Eikös ihmisen kaikki terveydenhoitoon liittyvät paperit ja kirjaukset säilytetä koko iän? Näin olen käsittänyt. Eli voit pyytää itseäsi koskevia tietoja paikoista, joissa sinua on voitu hoitaa.
Minun toukokuussa 9 vuotta täyttänyt lapseni on testattu tuolla pyyhkäisytestillä 5 kertaa, ensimmäisellä kerralla hän oli 7 vuotias, ja nyt viimeksi maaliskuussa hänet testattiin sekä kotimaan meno- että paluulennolla. Sanoivat että satunnaisotannalla. En sitten tiedä mitä sanovat henkilöille, joita tarkastetaan jostain muusta syystä. Luulisi että jokin syy siihen pitäisi kuitenkin mainita.