Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7965)
Vierailija kirjoitti:
Minsku72 kirjoitti:
Ystäväni oli ottanut mukaan polttopuita ja makkaraa. Tarkoituksenaan tehdä nuotio ja että istuisimme hetken aikaa tuon upean järven rannalla nuotion äärellä istuen. Näin tapahtuikin. Hän teki polttopuista tulet ja istuimme nuotion äärelle. Juttelimme työasioista ja kaikesta, kunnes..
Metsästä alkoi kuulumaan hyvin outoa ääntä. En osaa tarkkaan kuvailla tuota ääntä. Se oli kuin kauhuelokuvasta. Ääni ei ollut kovinkaan voimakas, mutta se kuului hyvin. Tunnelma alkoi muuttumaan hyvin epämiellyttäväksi ja sen johdosta päätimme lähteä. Keräsimme tavaramme kasaan ja sammutimme nuotion.
Olimme autolla ja ystäväni oli juuri käynnistämässä sitä, kun kuljettajan viereisen penkin ikkunaan ilmestyi hahmo. Itse istuin takapenkillä kuljettajan takana. Muistan kiljaisseeni pelosta, kun näin tuon hahmon. Pelkoni liittyi aluksi vain tuohon outoon ääneen. Hahmo veti välittömästi auton oven auki ja kysyi monotonisella äänellä: "Paljonko kello on?".
Samassa ulkona kuuluva ääni muuttui melodiseksi. Kuin lapsuuden karusellin taustamusiikki Linnanmäellä. Kukaan ei vastannut hahmolle mitään. Ystäväni sai auton käyntiin ja pyysi hahmoa päästämään irti ovesta, että ystäväni saisi sen kiinni. Hahmo ei luovuttanut vaan jatkoi: "Onko aika tässä ja nyt?"
Seuraavat sekunnit ovat jääneet mieleeni. Metsästä tuli meihin kohdistunut erittäin kirkas valo. Se oli niin kirkas, että se ei voinut olla taskulampusta lähtöisin. Ymmärtääkseni sen tarkoitus oli sokaista kuljettajana toiminut ystäväni. Näin ainakin jälkikäteen asiasta ajattelen. Hän kuitenkin sai auton käyntiin ja lähti ajamaan, vaikka hahmo roikkui kiinni ovessa ja kyseli: "Onko aika tässä ja nyt?"
En tiedä missä vaiheessa hahmo hävisi ovesta, mutta uskoakseni lähes heti kun ystäväni painoi kaasun pohjaan. Muistan kuulleeni tuon oudon musiikin lävitse, kun kivet kolisivat hiekkatiellä auton pohjaan ystäväni ajaessa kuin rallikuski. Musiikki ikään kuin seurasi meitä.
Mökille päästyämme me kaikki aloimme itkemään. En tiedä mistä tuo johtui. Pelkotila ilmeisesti raukesi ja se oli jokin reaktio sille. Tilanne oli ollut lähes hysteerinen, kun hahmo saapui musiikin täyttämästä metsästä. Hahmosta ei voinut päätellä sukupuolta, ikää tai mitään muutakaan. Sitä on hyvin vaikea kertoa. Kokemus on kuitenkin täysin totta ja tapahtunut. Se aiheuttaa yhä pelkoa meissä kaikissa. Emme enää juttele siitä, koska kaikki haluisivat vain unohtaa sen.Minkäänlaista järkevää selitystä tapahtuneelle on vaikea kuvitella.
Hyi hitto! Googlaa Kivetyntie Onko oikeasti totta vai keksitkö kun tiedät paikan taustan?
Selvästi keksitty juttu. Kukaan ei muutenkaan ala tuollaisessa jutussa kertomaan teiden nimiä yms. Tuolla Kivetyntiellä kirjoittaja on joko halunnut antaa vinkin että koko juttu on keksitty tai sitten yrittää saada juttuunsa lisää uskottavuutta. Kaikki kliseet muutenkin koottu samaan juttuun. Olisi hyvä kun pysyttäisiin tositarinoissa, keksityille jutuille on omat palstansa.
En muista enää tarkkaa ikää, mutta olin arvioilta 10-12v. Vanhempani lähtivät viikonloppulomalle Eurooppaan juhlistamaan hääpäivää. Menin siksi aikaa mun parhaan kaverin luokse. Päätettiin viikonlopun puolivälissä mennä kaverin kanssa leikkimään minun asuinpaikan pihalle, koska siellä oli kivoja vempaimia. Huomasimme, että perheemme parvekkeella on paljon nuoria ja musiikki soi. Mulla ei ollut muita sisaruksia tai puolisisaruksia. Parvekkeellamme on paljon kukkia ja koulussa tekemäni mehiläiskoriste kukkien seassa. Emme siis erehtyneet parvekkeesta. Kumma juttu vaan, että asunto oli täysin siistissä kunnossa vanhempieni palattua. Hekin oli, että varmaan erehdyitte. Mysteeriksi jää keitä he olivat ja miten pääsivät sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran nukuimme mieheni kanssa hotellissa ulkomailla ja heräsin siihen, että telkkari oli mennyt itsestään päälle joskus aamuyöstä. Kaukosäädin ei ollut lähellä. Sanoin asiasta respaankin, mutta he eivät tienneet mikä sen olisi voinut aiheuttaa. Sama tapahtui toisenkin kerran eri hotellissa eri maassa. Taas aamuyöstä heräsin tv:n päällä oloon ja aloin etsiä kaukosäädintä, jotta saan tv:n sammutettua.
Kotona herään aikaisin töihin ja joinain aamuina etenkin kahdessa aikaisemmassa asunnossa telkkarista on kuulunut semmoinen naksnaks -ääni kuin televisio olisi mennyt päälle. Voisikohan tällä olla tekemistä jonkun yösähkön ja päiväsähkön vaihtumisesta? Ääni ei kuulunut joka päivä, eikä kellonaika ollut minuutilleen sama. Myös televisiot ovat vaihtuneet. Nykyisessä kodissa olen vain kerran kuullut tuon äänen aamulla telkkarista. Tosin en nyt herääkään aivan niin aikaisin.
Yö- ja päiväsähkön vaihtumisesta johtuvaa? Voi hyvää päivää, onnea humanistisiin opintoihin.
Hyvää päivää vaan itsellesi. Tiedoksesi että yö/päiväsähkön vaihtuminen nimenomaan voi laittaa laitteita päälle ja pois. Laite voidaan kytkeä vain yösähköön jolloin se napsahtaa automaattisesti päälle kun yösähkö menee päälle. Näin nykyisessä kämpässänikin jossa yösähkö napsahtaa päälle klo 11 ja samalla menee päälle kylppärin lattialämmitys. Mutta siihen voidaan kytkeä mikä tahansa laite.
Yö- ja päiväsähkössä ei ole muuta eroa kuin hinta. Sama voimalaitos niitä tuottaa kolmivuorossa, ainoa ero on se että kulutuksen tasaaminen yli vuorokauden on edullista myös sähkön tuottajalle joten hinnoittelulla kannustetaan sitten tähän.
Sun kylppärin lattialämmityksessä on ajastin, ja se onkin ihan järkevää. Mutta ei ne johtimissa kulkevat vauraukset millään tavalla muutu päivällä tai yöllä.
Usko jo että olet väärässä. Ei siellä mitään ajastinta ole. Sähköyhtiö lähettää sähköverkon kautta signaalin kodin sähkökeskukselle jossa rele sitten kytkee yökuorman päälle. Signaali tulee sähköyhtiöltä jo senkin takia että yökuorman kytkeytyminen pitää porrastaa niin ettei kaikilla tule yösähkö samaan aikaan, muuten tulisi hirveä virtapiikki.
Vierailija kirjoitti:
En muista enää tarkkaa ikää, mutta olin arvioilta 10-12v. Vanhempani lähtivät viikonloppulomalle Eurooppaan juhlistamaan hääpäivää. Menin siksi aikaa mun parhaan kaverin luokse. Päätettiin viikonlopun puolivälissä mennä kaverin kanssa leikkimään minun asuinpaikan pihalle, koska siellä oli kivoja vempaimia. Huomasimme, että perheemme parvekkeella on paljon nuoria ja musiikki soi. Mulla ei ollut muita sisaruksia tai puolisisaruksia. Parvekkeellamme on paljon kukkia ja koulussa tekemäni mehiläiskoriste kukkien seassa. Emme siis erehtyneet parvekkeesta. Kumma juttu vaan, että asunto oli täysin siistissä kunnossa vanhempieni palattua. Hekin oli, että varmaan erehdyitte. Mysteeriksi jää keitä he olivat ja miten pääsivät sisälle.
Etkö ilmoittanut kenellekään tai lähtenyt käymään kotonasi? Todennäköisesti enosi/serkkusi tai joku tällainen ja he siivosivat jälkensä lähtiessään.
Insinööri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran nukuimme mieheni kanssa hotellissa ulkomailla ja heräsin siihen, että telkkari oli mennyt itsestään päälle joskus aamuyöstä. Kaukosäädin ei ollut lähellä. Sanoin asiasta respaankin, mutta he eivät tienneet mikä sen olisi voinut aiheuttaa. Sama tapahtui toisenkin kerran eri hotellissa eri maassa. Taas aamuyöstä heräsin tv:n päällä oloon ja aloin etsiä kaukosäädintä, jotta saan tv:n sammutettua.
Kotona herään aikaisin töihin ja joinain aamuina etenkin kahdessa aikaisemmassa asunnossa telkkarista on kuulunut semmoinen naksnaks -ääni kuin televisio olisi mennyt päälle. Voisikohan tällä olla tekemistä jonkun yösähkön ja päiväsähkön vaihtumisesta? Ääni ei kuulunut joka päivä, eikä kellonaika ollut minuutilleen sama. Myös televisiot ovat vaihtuneet. Nykyisessä kodissa olen vain kerran kuullut tuon äänen aamulla telkkarista. Tosin en nyt herääkään aivan niin aikaisin.
Yö- ja päiväsähkön vaihtumisesta johtuvaa? Voi hyvää päivää, onnea humanistisiin opintoihin.
Hyvää päivää vaan itsellesi. Tiedoksesi että yö/päiväsähkön vaihtuminen nimenomaan voi laittaa laitteita päälle ja pois. Laite voidaan kytkeä vain yösähköön jolloin se napsahtaa automaattisesti päälle kun yösähkö menee päälle. Näin nykyisessä kämpässänikin jossa yösähkö napsahtaa päälle klo 11 ja samalla menee päälle kylppärin lattialämmitys. Mutta siihen voidaan kytkeä mikä tahansa laite.
Yö- ja päiväsähkössä ei ole muuta eroa kuin hinta. Sama voimalaitos niitä tuottaa kolmivuorossa, ainoa ero on se että kulutuksen tasaaminen yli vuorokauden on edullista myös sähkön tuottajalle joten hinnoittelulla kannustetaan sitten tähän.
Sun kylppärin lattialämmityksessä on ajastin, ja se onkin ihan järkevää. Mutta ei ne johtimissa kulkevat vauraukset millään tavalla muutu päivällä tai yöllä.
Usko jo että olet väärässä. Ei siellä mitään ajastinta ole. Sähköyhtiö lähettää sähköverkon kautta signaalin kodin sähkökeskukselle jossa rele sitten kytkee yökuorman päälle. Signaali tulee sähköyhtiöltä jo senkin takia että yökuorman kytkeytyminen pitää porrastaa niin ettei kaikilla tule yösähkö samaan aikaan, muuten tulisi hirveä virtapiikki.
Minä ajastuksilla pätenyt en ole tuo alkuperäinen yösähkön erilaisuuden vastustaja.
Kiitti tiedosta, tuo kuulostaa fiksummalta ajatukselta kuin se että "yösähkö" ja "päiväsähkö" jotenkin johdoissa vaihtelisivat.
Vierailija kirjoitti:
Insinööri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajastuksilla pätenyt en ole tuo alkuperäinen yösähkön erilaisuuden vastustaja.
Kiitti tiedosta, tuo kuulostaa fiksummalta ajatukselta kuin se että "yösähkö" ja "päiväsähkö" jotenkin johdoissa vaihtelisivat.
Yösähkö ei tosiaan ole millään tavalla erilaista sähköä kuin 'päiväsähkö'. Yöllä kulutettu sähkö vaan on edullisempaa kuin päivällä kulutettu, jos sellaisen sopimuksen on sähköyhtiön kanssa tehnyt.
Se, mitä verkossa tapahtuu yösähköön liittyen, on ns. kuormanohjausta, joka - kuten edellä jo selitettiin - tasaa kulutuspiikkejä.
https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/2014/03/17/asiakkaat-ihmettelevat…
Tässä muutama asia mitkä tulee mieleen taikka mietin yhä vähän nuoremmasta ajastani.
(Olen nyt täysi ikäinen)
Olin noin 15.v tai vähän yli ja IRC-galleria oli suosittu vielä tähän aikaan. Se oli ainoa paikka missä kerroin tiedoissa/biossa että mikä on Skype nimeni niin minut voi Skypessä lisätä. Nyt kun miettii niin olihan se tyhmä idea. Oli kesäloma ja valvoin tosi myöhään kello oli noin 4-5 aamulla. Skypeni oli päällä koska olin aikaisemmin puhunut ihmiselle niin se sitten oli jäänyt päälle. En muista olinko Offline vai Online mutta minulle soitti joku Skypessä. En muista hänen nimeä mutta profiili kuva oli kokonaan ihan musta. Koska olin vielä aika nuori niin säikähdin asiaa. En hyväksynyt soittopyyntöä tietenkään. Hän sitten pääti soittaa uudestaa. Paniikissa sitten suljin Skypen kokonaan. Eipä tullut sovellusta muutamaan päivään uskallettua avattua.. En muista mitä sen jälkeen tapahtui. Uskon että estin hänet Skypessä. Mietin aina välillä että kukakohan siellä ruudun toisella puolella olisi ollut jos olihin hyväksynyt soittopyynnön? Kenet olisin nähnyt?
Olin noin 14 taikka vähän yli ja muistan tämän aika harmaasti. Oli minun ensimmäisiä Nokian puhelimiani. Oli myöhään yö ja olin nukkumassa. Yhtäkkiä joku tuntematon numero soittaa. muistaakseni vastasin siihen ja siellä siten joku mies puhui jotain. Laitoin sitten puhelimeni loppu yöksi äänettömälle ja näytön silleen että ei näy mitään valoa jos joku soittaa uudestaan koska minua ''pelotti''. Sama taphtui seuraavana yönä mutta en vastannut. Taas puhelin äänettömälle. En sitten muutamaan päivään ''uskaltanut'' pitää puhelimessa ääniä muutamaan yöhön. Eipä hän kyllä enään soitellut. Välillä sitä kyllä vielä miettii että mitä tässä niinkuin oikeen tapahtu? Miksi minulle soiteltiin?
Olin taas noin 15.v. Oli myöhäinen ilta ja olin alakerran jääkaapilla. Kuulin kun yläkerran käytävällä käveli joku ihan selvästi kunnon askeleet. Ei kuulostanut siltä kuin se tulisi naapurista taikka ulkoa (rivitalo) Ihan selvästi kuului ylhäältä. Juoksin sitten äkkiä ylös huoneeseen (Miksi tyhmänä juoskin sinne päin mistä se ääni tuli?) Istahdin sitten työpöydälle syömään mitä jääkaapista otin. Olin koko ajan niin peloissani ja siihen aikaan uskoin henkiin/kummituksiin niin ajattelin kaikkea. Menin sitten paniikissa alas nukkumaan vanhemman (Kotona oli vain minä ja 1 vanhempi) kanssa mutta eipä siinä paljoa tullu nukuttua... Vielä mietin ja välillä vaivaa että mikä se ääni oli? Yhä asumme samassa talossa...mutta sama ääni ei ole toistunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen neljän lapsen äiti. Esikoiseni on nyt 18 vuotias ja jotenkin ollaan aina tuon esikoispojan kanssa tunnettu olevamme samalla aaltopituudella, jopa pojan teini-iän myrskyissä. Katseella jo tiedetään jotenkin mitä toinen tahtoo ja ajattelee.
Kerran, muutama vuosi sitten kun poika oli 15, hän halusi kävellä koulumatkat, mikä ok, vaikka matka oli pitkä, noin 5 km.
Yks päivä poika oli vähän myöhässä, mikä ok toki, mutta jotenkin aloin "etsiä poikaa henkisesti".
"Näin" pojan kävelevän koulumatkaansa kotiin päin ja jotenkin mielessäni osasin nähdä että "nyt se on mutkassa, nyt rinteessä, vielä postilaatikkojen ohi, tuossa parkkipaikat, ja nyt käännös. Nyt pihatiellä, tuossa ulkovarasto ja poika tulee kotiin nyt"
Sillä sekunnilla tuli.
En saanut sanaa suustani.
Ja ei oltu puhelimella yhteyksissä tai mitään.
Meillä esikoisen kanssa jokin yhteys, en tiedä mikä, mutta esikoinenkin sen tietää, muttei osaa selittää.
Ja ihan normaali työssäkäyvä nainen olen, ilman mielenterveysongelmia =)
Minä taas olen aika monta kertaa soittanut hieman myöhässä olevalle miehelleni juuri samalla hetkellä, kun hän kääntyy autollaan pihaan. Jopakun hän palaa 500 km työmatkalta, eikä tarkasta saapumisajasta ole mitään tietoa. (En soittele kaiken aikaa, esim. tiedossa on vain paluupäivä, ei arvioitua kellonaikaa tai aikataulua.)
Vierailija kirjoitti:
Härmä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena joskus kesäiltana oltiin isän ja veljen kanssa takapihalla. Yhtäkkiä nähtiin kaikki kolme, kun ikkunalaudalla olevan kukkalaatikon kukasta tuli imemään mettä pitkällä nokallaan pieni linnun näköinen, joka räpisteli siipiään kiivaaseen tahtiin. Siis aivan ilmiselvä kolibri. Siis olisi aivan hyvin voinut olla, ellei olisi oltu Suomessa.
En vieläkään tajua, mikä se on voinut olla. Mikä lintu tai hyönteinen voi muistuttaa kolibria? Jos joku täällä keksii, niin kuulen hyvin mielelläni.
Voisiko olla kiitäjä? Hyvin iso yöperhonen. Viihtyy juurikin iltahämärissä / yössä.
Tähän on jo kymmeniä vastauksia täällä. Lukekaa edelliset viestit.
Onkohan se nyt kuitenkaan niin vakavaa. Pitäisikö oikeasti lukea ensin yli 40 sivua viestejä, että saisi vastata :D
Minulta katosi iso valokuva-albumi täysin selittämättömällä tavalla. Se oli niin painava, että olisin varmasti huomannut, jos olisin laittanut sen vaikkapa lehtien mukana paperinkeräykseen. Epäilen, että joku sen kumminkin vei, esim. tuhosi sen vahingossa jollain tavalla ja hävitti minulle kertomatta, ja nyt vain näyttelee, ettei tiedä asiasta mitään. Tällaistako on olla vainoharhainen? En voi olla pohtimatta, kuka sen vei ja miksi? Autotallin seinustalta katosi myös pitkä ja painava rautakanki, sen sentään voi uskoa jonkin jostain syystä varastaneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Härmä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena joskus kesäiltana oltiin isän ja veljen kanssa takapihalla. Yhtäkkiä nähtiin kaikki kolme, kun ikkunalaudalla olevan kukkalaatikon kukasta tuli imemään mettä pitkällä nokallaan pieni linnun näköinen, joka räpisteli siipiään kiivaaseen tahtiin. Siis aivan ilmiselvä kolibri. Siis olisi aivan hyvin voinut olla, ellei olisi oltu Suomessa.
En vieläkään tajua, mikä se on voinut olla. Mikä lintu tai hyönteinen voi muistuttaa kolibria? Jos joku täällä keksii, niin kuulen hyvin mielelläni.
Voisiko olla kiitäjä? Hyvin iso yöperhonen. Viihtyy juurikin iltahämärissä / yössä.
Tähän on jo kymmeniä vastauksia täällä. Lukekaa edelliset viestit.
Onkohan se nyt kuitenkaan niin vakavaa. Pitäisikö oikeasti lukea ensin yli 40 sivua viestejä, että saisi vastata :D
140 siis, korjaan...
JATKOA -->>
Poliisit tulivat ja tutkivat talon, ja ilmoittivat, etteivät löytäneet ketään, ja että kaikki ovet ja ikkunat olivat lukossa sisäpuolelta. Poliisit vaikuttivat välillä jopa huvittuneilta, ja vähättelivät tilannettamme.
Perheemme ja toinen siskoni miehineen ja lapsineen tulivat paikalle vähän myöhemmin. Poliisit poistuivat paikalta. Seisoskelimme kaikki olohuoneessa, ja yritimme yhdessä keksiä selitystä tapahtuneelle. Silloin veljeni sanoi vitsinä, että ehkä talossa kummittelee. Juuri sillä hetkellä kaikki talon valot himmenivät/sammuivat noin sekunniksi, ja ulkovalo, jonka voi sytyttää vain katkaisijasta ulko-oven vierestä, naksahti itsestään päälle. Kukaan ei enää uskaltanut jatkaa keskustelua, vaan hajaannuimme kuin tahoillemme.
Siskoni ja hänen miehensä vahvistivat, ettei talosta oltu viety/varastettu mitään. Ainoa asia, joka talossa oli muuttunut ollessamme yläkerrassa, kun alhaalta kuului ääntä, oli se, että olohuoneen kattolampun hehkulamppu oli kierretty pois paikoiltaan/sammuksiin. Valo oli ollut päällä, kun olimme tulleet takaisin pikaruokaa hakemasta.
Minulle on jäänyt tästä traumat, ja jos olen yksin esimerkiksi mökillä, varmistan monta kertaa, että ovet ovat lukossa, ja nukun valot päällä ja pippurisumute käden ulottuvilla. Siellä yläkerrassa hysteerisinä ollessamme olin aika varma, että ellen kuolisi, niin ainakin minua haavoitettaisiin vakavasti :(
Selittäkää joku tää mysteeri mulle?
Itselläni mieltä kaivertanut seuraavat tapahtumat:
Kun menin lapsena (arviolta 6-7v) nukkumaan, minulle tuli tunne, että on katsottava vastakkaisella seinällä olevaa hyllyä, jossa oli leluja. Katsoessani sinne yksi tiikerilelu käänsi päänsä ja katsoi minua. Menin peloissani peiton alle ja nukahdin sinne. Tämä voi toki olla jotain lapsen väsyneen mielen luomaa harhaa, mutta on jäänyt elävästi mieleeni.
Toinen outo juttu joka on jäänyt askarruttamaan on se, että kolmessa asunnossa, joissa olen asunut paloivat lampuista jatkuvasti polttimot. Elämäni oli tällöin hyvin epävakaata. Vasta myöhemmin tajusin että uskoon tultuani ilmiö loppui, eikä enää tarvitse jatkuvasti olla ostamassa uusia polttimoita.
Kolmas tarina on mielestäni kaikkein pelottavin, vaikkei siltä varmaankaan luettuna tunnu. Tällöin elin em. epävakaata ja holtitonta elämää ja ongelmia riitti (muitakin kuin se että jouduin ostamaan jatkuvasti uusia polttimoita 😆). Menin yöllä väsyneenä ja aavistuksen sekavana vessaan ja käsiä pestessäni katsoin hämärässä WC.n peilistä. Väsyneen, ilmeettömien kasvojeni sijasta peilistä tuijotti kyllä omat kasvoni mutta pirullisesti hymyillen! Pelästyin todella paljon, enkä muista mitä tämän jälkeen tapahtui. Aamulla heräsin ihan normaalisti ja mietin oliko kyseessä todentuntuinen uni. Samoihin aikoihin pohdin itsemurhaa ja jotenkin tuntui että ns paha peilikuvani liittyi niihin ajatuksiin. Nykyään en onneksi enää ajattele moisia.
Tämä ei kovin pitkään ole vaivannut, mutta mietin, mille kommentti 2176/2130 on jatkoa.
Toinen hämmästyttävä asia on se, kuinka monta viestiä tästäkin ketjusta on poistettu.
En tiedä, onko tämä minun juttuni varsinaisesti "selittämätön" (tai "selvittämätön" kuten otsikko oikeasti kuuluu), mutta kun menin yksiin nykyisen ex-mieheni kanssa, hän oli minua reilusti nuorempi, kokematon ja hurjan kiltti tapaus, todella fiksu mutta viaton kuin mikä.
Näin hänestä kuitenkin jatkuvasti unia, että hän oli minulle kylmä ja ilkeä ja flirttaili toisten naisten kanssa ja kertoi vielä päin naamaa minulle kaiken, mitä oli naisten kanssa tehnyt. Muistan unista myös sen, kuinka hän pukeutui niissä aina pukuun ja oli kaikin puoli melkoinen pelimies. Heräsin tietysti aina hikisenä ja järkyttyneenä, ja kerroin niistä miehellenikin, joka oli ihmeissään, sillä hän ei tuolloin (rakennusalan duunarina) itsekään osannut ylipäätään edes kuvitella omistavansa pukua, moisesta käytöksestä puhumattakaan.
Nyt, 20+ vuotta myöhemmin, hän on tuotepäällikkö kansainvälisessä firmassa, matkustelee ympäri maailmaa ja käyttää työasuna kalliita pukuja, ja ero tuli vuosi sitten, sillä hänestä tosiaan - uuden koulutuksen ja ammatin myötä - sukeutui juuri sellainen naisten kanssa vehtaava tunteeton pelimies, josta olin avioliittomme alkuvuosina uneksinut.
Sanoin hänelle erotessa, että minun olisi kai kannattanut uskoa niitä painajaisia aikoinaan; ilmeisesti ne olivat alitajunnasta kumpuavia varoituksia, eli jokin minussa osasi jo aavistaa, mitä tapahtuu, mikäli miehen status merkittävästi muuttuu.
En ole sitä ennen tai sen jälkeen nähnyt samanlaisia unia kenestäkään muusta ihmisestä, mutta olinkin mieheeni syvästi rakastunut ja rakastan edelleen muistoa siitä, millainen ihminen hän parhaimpina vuosinamme oli. :´(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yösähkö ei tosiaan ole millään tavalla erilaista sähköä kuin 'päiväsähkö'. Yöllä kulutettu sähkö vaan on edullisempaa kuin päivällä kulutettu, jos sellaisen sopimuksen on sähköyhtiön kanssa tehnyt.
Se, mitä verkossa tapahtuu yösähköön liittyen, on ns. kuormanohjausta, joka - kuten edellä jo selitettiin - tasaa kulutuspiikkejä.
https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/2014/03/17/asiakkaat-ihmettelevat…
Oleellinen asia tässä oli se että yösähkön vaihtuessa taloon tulee ulkopuolelta signaali joka voi käynnistää laitteita. Sähkö on samaa mutta herätesignaali voi käynnistää tai sammuttaa minkä tahansa laitteen, jos näin on kytketty. Vaikka television, vaikka tässä tapauksessa en sitä usko.
Ala-asteen kesälomalla kävin usein omakotitalomme vintillä lukemassa Akuja ja muita vanhoja lehtiä ja kirjoja, joita siellä oli pinoittain. Yhtenä aamuna kun menin vintille, näin orrella vaalean peruukin näköisen kuontalon, joka ei ollut siellä koskaan ollut. Vein sen alakertaan ja sovitin peilin edessä päähäni. Olin aina halunnut olla blondi, kuin sadun prinsessat. Koko päivän puuhailin ulkona pihalla ja puutarhassa peruukki päässä. Ennen kuin vanhemmat tulivat töistä, sain muuta tekemistä ja vein peruukin takaisin vintille.
Seuraavana aamuna kun menin ylös, peruukkia ei enää löytynyt mistään, eikä sen koommin sitä enää näkynyt. Vanhemmat vain minulle ihmettelivät, kun naapurit olivat kyselleet kuka vieras tyttö oli pihallamme leikkinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkutyttönä olin itsekseni kerrostalomme pihalla kesäaikaan. Kun katsoin ylös siniselle pilvettömälle taivaalle, näin korkealla valkoisen lokin. - Voi kun saisin tuollaisen kauniin valkoisen sulan, ajattelin.
Seuraavassa hetkessä näin, miten valkoinen sulka leijaili alaspäin ja laskeutui siihen kerrostalojen väliselle pihalle ihan eteeni. Olin iloissani! Kun kerroin tapahtumasta kavereille, kukaan ei uskonut minua.
Mulla oli pienenä samantyyppinen tapaus, että tuijotin pihalla seisoessani, kun korkealla juuri yläpuolella lensi lintu. Hetken päästä taivaalta tippui tippa verta paljaalle käsivarrelleni. Ehkä sillä linnulla oli joku saalis suussa, mutta se näytti lähinnä viattomalta pikkutirpiltä, eikä miltään petolinnulta.
Lisäksi olen monta kertaa saanut linnunpaskat suoraan päähäni, mutta tää on vaan huonoa tuuria, eikä mitään mystistä.
Olin teini-ikäisenä saanut uuden vaalean kevätasun: Finn-Flaren takin ja hatun. Niitä menin ylpeänä esittelemään Turun kauppatorille. Ja ylpeys kävi lankeemuksen edellä: Ihan kohta pudotti lokki pommin keskelle uutta hattuani. Ei tainnut tulla koskaan puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei kovin pitkään ole vaivannut, mutta mietin, mille kommentti 2176/2130 on jatkoa.
Toinen hämmästyttävä asia on se, kuinka monta viestiä tästäkin ketjusta on poistettu.
Kommentti olisi jatkoa tarinan 1. osalle, jonka lähetin jo tunteja sitten, mutta sivu ilmoitti "lähetetään hyväksymisen jälkeen", eikä kommenttiani ilmeisesti hyväksytty,en tiedä miksi.
-tuon kommentin kirjoittaja.
Olet tavannut doppelgänger:n.
Kannattaa googlettaa ja redditissä myös paljon juttua.
Joku maagikko on luonut sinusta kaksoisolennon.