Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva-lehti: " Vauvan varttuessa myös vanhempien arki helpottuu vähitellen"

Vierailija
12.04.2006 |

Saanen sanoa oman mielipiteeni: EI HELPOTU!! Minä ainakin koin vauva-ajan ihanan helpoksi ja rennoksi (vaikka ei mikään supertyytyväinen vauva ollutkaan) , toista se on nyt 1.5-vuotiaan taaperon kanssa joka ei tottele mitään, saa uhmakohtauksia ja on todella hankala temperamentiltaan!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin tuli koliikki, sitten korvatulehdukset ja sitten hampaat, huutoa, huutoa ja huutoa... KAiken sen lisäksi sain kantaa vauvaa koko ajan kun huusi ja silti se huusi...

Nyt odotan että lähtis kunnolla liikkeelle etta pääsis pikkasen tutustumaan uusiin paikkoihin eikä koko ajan tarvis viihdyttää...

Mutta sitten taas ekan lapsen kohdalla, no se nyt oli niin helppo ja rauhallinen ja kiltti ja tottelevainen lapsi etät ei ollut mitään ongelmia koskaan.

Mutta sitä viihaan ylikaiken kun kaikki sanoo että älä toivo että lähtis liikkeelle, sitten vasta hukassa olet... enköhän minä sen itse tiedä mikä meille on helpointa kun kutienkin on jo yksi lapsi ennestään.

Ja niin se nyt vain on että lapset on erilaisia ja tosissaan niin tämä vauveli ei ole ollut helppo eikä sitä tule olemaan siinä on sellanen jääräpää jo nyt vaikka on vasta 8 kk ikäinen.

Mutta kyllä meillä siis helpottaa kun tuo tuosta vielä hiukan kasvaa. Ainakin siis tuolla kitinän osalla, mutta se millainen paukapää siitä tulee ja millaisia kiukkukohtauksia tulee saamaan niin ne ei kuitenkaan ole montaa kuukautta kerrallaan kestäviä.

Olen nyt ollut siis 8 kk lapsen kanssa kotona ja kysynpä vaan että missä välissä sitä äitiysLOMAA kuuluu viettää?

Vierailija
2/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun rankkenee vaan. 3-vuotiaani on ihan mahdoton. Kyllä vauva-aika oli luskusta koliikkeineen tähän verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on 6kk, että on huomattavasti helpompaa verrattuna ensimmäisiin kuukausiin. Pieni tauko siis ennen liikkelle lähtöä ja uhmia ;)?

Vierailija
4/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutaman vuoden kuluttua elämä on toisenlaista.

Vierailija
5/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Saanen sanoa oman mielipiteeni: EI HELPOTU!! Minä ainakin koin vauva-ajan ihanan helpoksi ja rennoksi (vaikka ei mikään supertyytyväinen vauva ollutkaan) , toista se on nyt 1.5-vuotiaan taaperon kanssa joka ei tottele mitään, saa uhmakohtauksia ja on todella hankala temperamentiltaan!

Vierailija
6/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa parivuotias on ihana verrattuna 3 kk vauvaan.

Vierailija
7/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-12 kuukautta raskasta aikaa ja siitä eteenpäin helpompaa. Muutamia uhmakausia ollu, mutta ei pahoja. Nyt ikää 2,5v. Näin siis meillä mutta lapset on erilaisia niinku äiditkin! Minun on paljon helpompi kestää uhmaa ja kiukuttelua kun jatkuvaa univajetta.

Vierailija
8/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti juuri se vauva-arki estää kolmannen lapsen hankkimisen. Haluaisin kolmannen pikku touhuilijan, mutta en enää jaksa vauvavuotta kaikkine rutiineineen. Musta n. 2.5v:n jälkeen alkaa kaikki olla helpompaa, kestän ne uhmat paljon paremmin kuin sen 100%:n sitoutumisen

Vierailija
9/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että helpottuu siksi, kun lapsi oppii ilmaisemaan itseään puhumala, osaa kertoa mikä painaa mieltä jnejne.

Ja hänelle on helpompi selittää asioita, kun jo jotain tajuaakin:)

Siis näin ainakin meillä. Tai siis minun kohdallani:)

Vierailija
10/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki meillä oli rankkaa alussa kun kaksoset saimme. Mutta tavallaan vauvat eivät vielä vaadi mitään! Ihanan helppoja ovat tavallaan.

Nyt kun nämä kaksoset ovat 4-vuotiaita niin mielestäni ongelmia on vieläkin vaikka mitä... On uhmaa ja omaa tahtoa vaikka muille jakaa.

Nythän se kasvatus vasta alkaakin ja se vaatii vanhemmilta niin hemmetin paljon!!! Kun pitäisi jatkuvasti jaksaa olla kovana eikä antaa liiaksi periksi.

Sitten tulee tietysti kouluiässä omat ongelmansa....

Vierailija
11/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytti puolisen vuotta. Nyt hän on 3-vuotias, temperamenttinen ja uhmakas, mutta silti paljonpaljon " vaivattomampi" kuin vauvana.

Suurimmat helpotukset minulle ovat tuoneet korjaantunut univaje ja sanallisen kommunikoinnin onnistuminen lapsen kanssa.

Vierailija
12/12 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se helpottuu sitten kun lapsi on siinä viisi-vuotias. Jos on pohjatyöt tehty hyvin ja muutenkin lykästää, sen ikäinen pukee itse, syö reippaasti, on muutenkin oma-aloittenen ja aika helppo, on omia kavereita, voi kyläillä ja olla yökylässä, jaksaa kävellä ja hiihtää jo hyvän matkaa, osaa ehkä jo uidakin, älliä löytyy jo ettei ihan älyttömiä puuhaile, viihtyy itsekseen vaikka kuinka pitkään jos on tarvetta, voi hätätapauksessa olla pienen hetken yksin kotonakin, yhdessä voi tehdä jo yhtä ja toista älykästä, eikä lapsi juokse ja säntäile ja sählää kaiken aikaa jotakin hmmmm... omaperäistä... mutta kyllä tosiaan helpottaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan