Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osaa päättää, haluaako lapsia

Vierailija
21.12.2017 |

Toistaiseksi minulla ei biologiset kellot ole alkaneet huutaa, mutta sellainen pieni syvällä oleva halu olisi saada lapsia ja oma perhe. Ikää meillä molemmilla yli 30, eli ihan hirveästi miettimisaikaa asiassa ei enää oo. Mies vain haluaa aikaa ajatella asiaa, mutta on ajatellut jo yli kolme vuotta ilman mitään muutosta suuntaan tai toiseen. Minulla ei vain enää oikein ole aikaa odottaa. Pakkohan mun on sitten tehdä omat päätökseni ja lähteä tästä suhteesta, jotta edes teoriassa olisi mahdollisuus saada lapsia. Luulenpa, että mahdollisuudet löytää kunnon mies, joka vieläpä haluaisi heti lapsia, on melko lailla olemattomat. Tuntuu niin repivältä, meillä on hyvä suhde ja rakastan miestäni. Ei minullakaan mitään hirveää hinkua sitä lasta olisi juuri nyt tehdä, mutta aika alkaa loppua ja ajatus lapsettomuudesta tuntuu kuristavan pahalta. Tuntuu yksinäiseltä ja jotenkin tyhjältä. Miten mä sitten kuitenkin jouduin tällaiseen tilanteeseen. Onko täällä ketään, joka on tai on ollut samanlaisessa tilanteessa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis jo päättänyt ettei halua.

Ei näköjään uskalla kertoa.

Vierailija
2/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä kai. Olo tuntuu petetyltä. Vaikka minkäs sille voi, ei toista voi pakottaakaan. Ottaa niin suunnattomasti päähän, ettei ole selkärankaa kertoa mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että "ei osaa päättää, haluaako" tarkoittaa, että ei halua.

Vierailija
4/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaatko vähän? Miksei voi olla siis epävarma haluaako vai ei?

Vierailija
5/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea tekstiäsi kun olen liian väsynyt kun sain juuri 2 alle 5 vuotiasta sänkyyn. Mutta otsikkoosi vastaan että voin päättää miehesi puolesta: älä hanki lapsia ja jos hankit niin yksi riittää.

Vierailija
6/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lohduttaa joku on odottanut 10 vuotta. Sun 3 vuotta pieni. Koita vaan jättää se siihen 3 vuoteen siis jos haluat lapsia. Niitä miehiä on jotka haluaa. Mutta ei ne sitä tuolla huutele.

Vierailija
7/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alettiin seurustelemaan parikymppisinä. Suku kyseli lasten perään kun opiskeltiin. Lyhyen lapsettomuushoidon jälkeen saatiin alle 30v lapsi joka jäi ainoaksi, mutta on suvun prinssi.

Mun mies ei "ajatellut". On ollut täydellinen perusisä, opettanut pojalle kitaransoiton ja jääkiekon ja vienyt kouluun ja harrastuksiin.

On miehiä ja on MIEHIÄ.

Vierailija
8/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei alunperin halunnut lapsia, mutta oli sitoutunut minuun ja koska minä halusin, myöntyi lopulta. Se on kuulemma ollut hänen elämänsä yksi parhaista päätöksistä, lopulta hän oli se joka ruinasi kolmatta ja sai minut innostumaan asiasta :)

Pointtini on se, että monet miehet saattaa tulla vähän jälkijunassa tässä asiassa. Eivät edes osaa toivoa lapsia, harvalla miehellä on vauvakuumetta. Sitten kuitenkin jos ryhtyvät hommaan, heistä tulee loistavia isiä. Ei tietenkään kaikki, ja nyt sinulla on vaikea tehtävä, miettiä, minkälainen miehesi on tässä asiassa. Jos kovasti vastustaa, niin sitten ei tietenkään tule taivutella. Mutta jos on "en tiedä"- osastoa, niin pieni pönkitys riittänee.

Mitä puhuitte ennen naimisiinmenoanne asiasta? 

nim.merk. onnelliset kolmen vanhemmat

Vierailija
9/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysely kannattaa lopettaa. Jotkut osaavat tehdä päätöksiä isoissa asioissa vasta kun joutuvat selkä seinää vasten. Ilmoita, että aiot yrittää hankkiutua raskaaksi. (Voit tässä kohti hieman liioitella sitä kuinka ehdoton ja nopea aiot olla.) Anna miehen päättää, tuleeko hän olemaan isä vai pitääkö turvautua keinohedelmöitykseen tms. Jos sitten onnistut tulemaan raskaaksi, anna miehen valita jääkö hän rinnallesi (älä kuitenkaan oleta tai vaadi sitä). Kunhan teet hyvin selväksi, että jos hän päättää jäädä, siihen kuuluu sitten koko paketti. Ei mitään venkoilua, perseilyä tai vetäytymistä sillä verukkeella, että sinä "pakotit" hankkimaan lapsen.

Vierailija
10/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea tekstiäsi kun olen liian väsynyt kun sain juuri 2 alle 5 vuotiasta sänkyyn. Mutta otsikkoosi vastaan että voin päättää miehesi puolesta: älä hanki lapsia ja jos hankit niin yksi riittää.

Nuori pari jaksaa kyllä kahden lapsen kanssa. Äiti laittaa iltapalan eteen ja isä lukee iltasadun. Kauniita unia!

Vierailija
11/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä ehkäisy käytössä? Jos joku hormoni tai joku mistä sinun pitää huolehtia niin jättäisin sen pois mutta kertoisin asiasta miehelle, jos hän haluaa estää niin käyttää kondomia ja se kertoo asian minulle jos hän jaksaa ja haluaa sen joka kerta käyttää.

Vierailija
12/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat lapsia?

Vierailija
13/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin eksäni saman asian takia ollessani 29 vuotias. Rakastin kovasti miestä mutta minulle perheen perustaminen on ollut aina tärkein asia, miehelle ura. Vuoden päästä erosta tapasin nykyisen aviomieheni ja nyt meillä on jo kaksi pientä lasta. Olen nyt 34v ja äärettömän onnellinen.

Kannattaa puhua vakavissaan miehen kanssa ja sanoa että joudut eroamaan tästä syystä.

Vierailija
14/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon kumppanilleni noin enkä oikeasti siis tiedä haluanko vai en. Eli äläpä yleistä! Ärsyttävää tollanen yleistäminen!

Vierailija
15/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä pitää sanoa jos ei oikeasti tiedä? Mitä pitää sanoa kun ei kerta saa sanoa ettei tiedä?! : DDDDD

Vierailija
16/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kommenteista! Olen miettinyt samaa: ehkä jotkut eivät vaan saa päätöstä aikaan ennen kuin ovat selkä seinää vasten. Mies on aika hidas ja harkitseva, kaikki päätöksenteko on aika punnittua. Luulenpa, että aion toimia just noin kuten 9 kirjoitti. Ja toivon sydämestäni, että kävisi noin onnekkaasti kuin 8:lla.

Naimisiin mennessä asia tuntui kaukaiselta, silloin oltiin molemmat sitä mieltä, että joskus sitten myöhemmin yritetään lasta. Mutta aika meneekin niin nopeesti, ihmisetkin muuttuu ja muuttaa mieltään. Silloin oli niin helppo lykätä todellisuus myöhemmäksi. Mies tuntuu elävän tietyssä mielessä jotain Peter pan -elämää, vaikka on kaikin puolin vastuullinen ja aikuinen.

Hyvä kysymys tuokin, miksi haluan lapsia. En oikein osaa sitä sanoittaa. Haluaisin lapsen, jota rakastaa, kasvattaa ja opettaa, joka opettaisi minua. Töistä, ystävistä ja harrastuksista huolimatta elämä tuntuu tyhjältä ja tavallaan merkityksettömältä, ja tuntuu, että perhe ja lapsi toisi elämään syvempää merkitystä. En siis kuvittele, että lapsi tekisi minut onnellisemmaksi tai elämäni paremmaksi, mutta aika itsekästähän tämä oma lapsenkaipuuni taitaa olla. En tiedä. Millaisista syistä lapsia yleensä halutaan?

Vierailija
17/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on akateeminen ja työelämässä olen vakiintuneessa koulutusta vastaavassa asemassa. Tienaan aivan riittävän hyvin, en ole koskaan elänyt mieheni rahoilla.

Vierailija
18/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus on akateeminen ja työelämässä olen vakiintuneessa koulutusta vastaavassa asemassa. Tienaan aivan riittävän hyvin, en ole koskaan elänyt mieheni rahoilla.

Eli kotona makaamisesi ajan maksat kaikesta tasan puolet, niin kuin pitääkin?

Lisäksi hoidat kodin, koska sinähän siellä makaamisesi lisäksi sotket?

Jeesus mikä dorka :,D

Vierailija
19/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei meillä oli ihan sama tilanne! Ollaan 30-vuotiaita. Sitten sattui vahinko joka johtui molempien huolimattomuudesta. Olin ihan kauhuissani ja pelkäsin että mies panikoi, mutta hänpä innostuikin asiasta :) Kohta syntyy esikoinen ja tuntuu että ollaan molemmat hyvin sopeuduttu tilanteeseen.

Tämä ei nyt kylläkään vastannut ongelmaasi. En siis suosittele hankkiutumaan kierosti "vahingossa" raskaaksi. Mutta joskus sellaisen näennäisesti epävarman miehen sisällä onkin innokas isä.

Vierailija
20/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kotona makaamisesi ajan maksat kaikesta tasan puolet, niin kuin pitääkin?

Lisäksi hoidat kodin, koska sinähän siellä makaamisesi lisäksi sotket?

Jeesus mikä dorka :,D

Niin, av-mammahan ei osaa muuta kuin mennä henkilöön. Vai implikoitko että makaat miehen rahoilla kotona av-palstalla aikasi kuluttaen ?