Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni on laiska ja syyttää siitä sairautta

Vierailija
21.12.2017 |

Pyysin hyvää ystävääni kanssani kaupoille huomenna, kuten usein muulloinkin käymme kaupassa yhdessä. Ystäväni kieltäytyi ja vetosi siihen, että kaupassa on liikaa ihmisiä, eikä hän halua lähteä. No eipä sinne kukaan muukaan halua mennä, mutta pakko on. Hän on kertonut minulle ongelmistaan joskus, mutta varsinkin tässä tilanteessa tuntuu että hän käyttää "sairauttaan" tekosyynä. Ihan yhtälailla minua vituttaa mennä sinne ihmistungokseen, mutta eipä ole diagnoosia jonka taakse piiloutua. Olen muutenkin lukenut tuosta kyseisestä taudista ja se tuntuu niin keksityltä, miten ihminen voi muka pelätä toisia ihmisiä..? Pitäisikö minun nyt kehottaa ystävää vaan ottamaan itseään niskasta kiinni vai mitä tässä tilanteessa voi tehdä muuta kun suuttua?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita, siis sosiaalisten tilanteiden pelko

Vierailija
2/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Mt-provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksin kauppaan. Vai miksi ihmeessä ystävän pitäisi lähteä mukaasi?

Vierailija
4/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vaikka happoa.

Vierailija
5/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeiseti olet väärässä siitä, että kaikkien on pakko menna kaupoille.

Vierailija
6/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on inhottavaa mennä yksin. Kaikkia se väenpaljous inhottaa, en tajua miksi siitä pitää tehdä niin iso asia.

Vierailija
7/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerko sillä sun kaverillas on?

Vierailija
8/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se mitä en nyt ymmärrä on se, että luin sairaudesta kärsivän pelkäävän nolaavan itsensä, miten voit kaupassa nolata itsesi jos vain teet normi ostoksia? Siksi tuntuu tekosyylle, ja ikävää kun ei halua kanssani lähteä kun aina olen hänen mukaan mennyt.. AP

Vierailija
9/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi kauan kun pysyy sisällä omissa oloissaan, niin eipä sieltä enää uskalla lähteä. Nähty monella kaverilla.

Vierailija
10/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä tarvi kauppaan lähteä, jos ei ole mitään ostettavaa eikä tykkää ruuhkista. Kukin hoitakoon omat ostoksensa milloin haluaa. Sinähän varsinainen riippakivi olet, jos sinun takia pitäisi lähteä ruuhkiin puskemaan. 

Vierailija
11/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Organisointikykyinen ja fiksu ihminen hoitaa asiat niin ettei tarvitse mennä siihen kaikkein kauheimpaan ryysikseen.

Ongelmallisempi sinä tunnut olevan kuin kaverisi jos et saata yksin mennä kun et seuraa saa.

0/5.

Vierailija
12/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on inhottavaa mennä yksin. Kaikkia se väenpaljous inhottaa, en tajua miksi siitä pitää tehdä niin iso asia.

Ai... ei mua vain inhota. Miksi sua inhottaa olla suuren määrän seassa ihmisiä? Miksi kaverisi ns. ihmispelko tai sosiaalisten tilanteiden pelko on epänormaalia mutta sinun inhosi olla, mennä yksin ei?

Kaverisi sos.tilanteiden pelko voi johtua kiussamisesta lapsena, traumasta  jossain vaiheessa elämää yms. Mistä sinun pelkosi johtuu?

Vierailija
13/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullakin siis joku sairaus kun et halua mennä yksin?

Vierailija
14/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo niin nyt on niin paras mahdollinen tilanne käyttää sanontaa "ei voi kauhalla vaatia jos on lusilalla annettu".

Joten ap ole rauhassa loukaantunut äläkä ahdistele enää kaveriasia asialla, jos et ymmärrä niin et ymmärrä, ei kaikki voi olla niitä penaalin terävimpiä.

Vierailija
15/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten niin kukaan ei halua mennä kauppaan? :D

Vierailija
16/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Onko ystäväsi nyt huono ystävä, kun ei halua lähteä perheellisten keskelle (lapsilisät maksetaan huomenna) kiireisintä hulinaa tekemään ostoksia? En minäkään. Eikä ole pakko, jos on ollut kaukaa viisas ja tehnyt jo ostoksensa. Kyllä suututtas, jos musta nyt joku kaveri täällä avautuis kui laiska oon, kun en ole pitämässä kädestä, että joku muu voi ostoksensa tehdä. Itse ainakin tein ne jo pari päivää sitten..

Vierailija
17/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai... ei mua vain inhota. Miksi sua inhottaa olla suuren määrän seassa ihmisiä? Miksi kaverisi ns. ihmispelko tai sosiaalisten tilanteiden pelko on epänormaalia mutta sinun inhosi olla, mennä yksin ei?

Kaverisi sos.tilanteiden pelko voi johtua kiussamisesta lapsena, traumasta  jossain vaiheessa elämää yms. Mistä sinun pelkosi johtuu?

Minulla kyse on vain siitä että se jonottaminen on ikävää. Menee todella paljon aikaa ja ihmiset pyörivät hyllyjen edessä. Eniten ärsyttää se, että hän on pyytänyt minua tueksi kauppaan aiemmin ja nyt kun minä pyydän, niin ei olekaan vastavuoroista toimintaa.

Vierailija
18/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyse on vain siitä että se jonottaminen on ikävää. Menee todella paljon aikaa ja ihmiset pyörivät hyllyjen edessä. Eniten ärsyttää se, että hän on pyytänyt minua tueksi kauppaan aiemmin ja nyt kun minä pyydän, niin ei olekaan vastavuoroista toimintaa.

Olisit tehny ne ostoksesi silloin.

Vierailija
19/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koskaan poistu kotoa niin normaalit sosiaaliset tilanteet alkavat pian tuntua vaikeilta. Ihminen sopeutuu ympäristömuutoksiin kohtuullisen nopeasti; makaa aina kotona -> sosiaaliset tilanteet alkavat tuntua rankoilta. Ei siihen auta muu kuin ruoskia itsensä ylös sieltä sängystä ja opetella uuteen ympäristöön.

Vierailija
20/48 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen peukuista ja kommenteista päätellen ilmeisesti väärässä, olisiko jollain sitten ihan käytännön vinkkejä miten tulisi toimia? Kannattaako enää edes pyytää? Ystäväni on ainut tällainen kenen kanssa olen tekemisissä. AP