Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IELTS kielikoe!!apua

turhautunuuuut
21.12.2017 |

Kriisi! Olen hakemassa ulkomaille opiskelemaan (muutama eri maa vaihtoehto). Sain varattua IELTS kielikokeen vasta n. ensikuun puoliväliin, mutta hakuajat useimpiin kohteisiin on jo 15.1 ! tämä siis tarkoittaa että tuloksia en ehdi saamaan ennen hakuaikaa. Lukiosta on jo muutama vuotta aikaa ja siksi tälläisissä asioissa hidas....(tekosyitä joo). Mitä luulette millaiset mahdollisuudet on hakea myöhässä jos kielikoe tulokset tulee vasta muutaman viikon jälkijunassa ? Olen ihan paniikissa koska näyttää vähän että koulut jää ensivuonna TAAS käymättä...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko olla juuri IELTS testi vai kavisiko joku muu minka voisi saada aikaisemmin tehtya? Varmaan paras vaihtoehto ottaa pikana yhteytta hakemaasi paikkaan ja kysy rehellisesti neuvoa mita tehda. Minka kirjoitit Englannista, eiko se riita?

Vierailija
2/4 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin M, mutta se ei kerro mitään. Yliopistot vaativat virallista akateemisen englannin kielen soveltuvuustestiä eli IELTS tai TOEFL. Kummassakin testityypistä seuraava koe on 13.1 eli käytännössä ihan sama kumpi mutta kummastakaan testistä ei ole aikaisempaa mahdollista koepäivää. Laitoin viestiä jo aiheesta muutamaan osoitteeseen mutta yliopistot on joululomalla ja oonkin saanut jo automaattiviestejä että viestit luetaan aikaisintaan ensivuoden alussa... Siksi hätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö PTE käy? En kyllä tiedä olisiko sekään yhtään aiemmin. Tai esim. jos menet ulkomaile suorittamaan, jos siellä saisi nopeammin. Mä tein tuon PTE:n pari vuotta sitten Australiassa.

Vierailija
4/4 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että ei se haittaa vaikkei heti hakiessa olekaan kielitestin tulokset tulleet. Esim. Briteissä on yleistä, että ihmisille jaetaan ns. ehdollisia opiskelupaikkoja. Eli esim. että hakija saa opiskelupaikan mikäli saa yo-kirjoituksista tietyt arvosanat tai kielitestistä tietyn tuloksen. Yo-kokeiden/kielitestin tulokset ilmoitetaan yliopistolle heti kun ne ovat tulleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän