Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuhoaako ilmastonmuutos ihmiskunnan?

IhmisenAikaOnOhi
21.12.2017 |

Ikirouta sulaa nopeammin kuin koskaan. Ilmasto muuttuu. Ilmastonmuutos kiihdyttää ilmastomuutosta. Jääkarhut ym. kuolevat sukupuuttoon. Ilmastopakolaisetn määrä kasvaa. Maanviljelys kärsii. Ruoka loppuu....

Kukaan ei oikeastaan edes tiedä varmasti miten ja miten nopeasti maapallo ilmasto ja sääolot menee sekaisin, kun ilmasto lämpenee kiihtyvällä vauhdilla.

Selviääkö ihmiskunta tästä?

Tuhoaako ilmastonmuutos ihmiskunnan?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska lämpimät alueet kuumenevat asuinkelvottomiksi ja niillä asuu nykyään valtaosa maailman väestöstä. Sitten kaikki rynnivät pohjoiseen ja pohjoiset alueet taas eivät kestä sitä valtavaa väestöpaljoutta.

Vierailija
2/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi selvitä kun ei saa nykyiselläänkään järjestettyä yhteiskunnallisia asioitaan? Helvettiin mennään kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutamalla eskimolla on talo ikiroudan päällä, joten ei se nyt ihan kovin monen ongelma ole, että ikirouta lähtee. Jääkarhujen määrä on kasvussa ja kyllä ne osaavat uida, vaikka yksi jäälautta hajoaisi. "Ilmastopakolaiset" pysähtää sillä millä puna-armeija pysähtyi. Lämpeneminen lisää veden höyrstymistä, joten sataa enemmän ja lämpö pidentää kasvukautta, joten maatalous nousee.

Vierailija
4/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska lämpimät alueet kuumenevat asuinkelvottomiksi ja niillä asuu nykyään valtaosa maailman väestöstä. Sitten kaikki rynnivät pohjoiseen ja pohjoiset alueet taas eivät kestä sitä valtavaa väestöpaljoutta.

Saharassa aavikko on alkanut muuttumaan maaksi, jota voi viljellä. Mitä höpötät?

Vierailija
5/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pravdan eilisestä uutisoinnista huolimatta napajäätiköt ovat kasvamassa.

Vierailija
7/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuhoa, kun ei sellaista edes ole.

Vierailija
8/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas oikeat ilmastotutkijat vauhdissa

Vierailija
9/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain muutamalla eskimolla on talo ikiroudan päällä, joten ei se nyt ihan kovin monen ongelma ole, että ikirouta lähtee. Jääkarhujen määrä on kasvussa ja kyllä ne osaavat uida, vaikka yksi jäälautta hajoaisi. "Ilmastopakolaiset" pysähtää sillä millä puna-armeija pysähtyi. Lämpeneminen lisää veden höyrstymistä, joten sataa enemmän ja lämpö pidentää kasvukautta, joten maatalous nousee.

Väärin. Lämpeneminen sulattaa napajäätä, ja se taas voi pysäyttää golf-virran, lisäksi lämpeneminen tuo trooppiset taudit pohjolaankin (esim malarialoisiota kantava hyttynen elää ja lisääntyy jo Suomessa, loisio itse vielä ei.

Vierailija
10/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Lämpeneminen sulattaa napajäätä, ja se taas voi pysäyttää golf-virran, lisäksi lämpeneminen tuo trooppiset taudit pohjolaankin (esim malarialoisiota kantava hyttynen elää ja lisääntyy jo Suomessa, loisio itse vielä ei.

Kuten on jo mainittu napajää on kasvamassa. Miksi tämä lämpeneminen ei näy minun mittarissani?

Vierailija
11/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, jos olet oikeasti noin tyhmä niin en viitsi edes vastata 😂

Ei olis kannattanu jättää yläastetta kesken...

Vierailija
12/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätä tämä keskustelun taso on. Samalla voisi sanoa, että on niin tyhmää väittää, että kaikki ruotsalaiset eivät ole homoja, etten edes vastaa kyseiseen väitteeseen mitään, koska minulla on mahdollisuus tehdä niin, mutta en tee, koska vastaaminen on liian vaikeaa. Ei yläkoulussa 20 vuotta sitten ennustettu tulevaisuutta, joten en tästä päivästä siellä oppinut mitään.

Vierailija
14/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, vastasin väärin. Luulin että kysyit että tuhoaako, vastaamisen jälkeen luin että "selviääkö ihmiskunta..".

Siis mielestäni selviää. Ilmastonmuutos on bisnestä, korruptiota. Ilmasto kylmeni teollisen vallankumouksen (!) jälkeen yli 40 vuotta, siksi nimitys muutettiin: Global warming -> Climate change, jotta bisnes pysyisi pystyssä. Ilmasto toimii sykleissä. Kun ilmasto lämpenee, meret höyrystyvät pilviksi suuremmassa mittakaavassa. Enemmän pilviä = enemmän auringon heijastumista takaisin. Kun ilmasto lämpenee, maaperä lämpenee. Lämpimämpi maaperä heijastaa enemmän takaisin. Etelämanner ei sula, vaan paksuuntuu. Lisäksi mikään ei sano, että ilmasto olisi ollut täydellisen luonnollinen 50 tai 100 vuotta sitten. Ilmasto on edelleen liian kylmä esim. ihmisen luonnolliseen elämiseen päiväntasaajan pohjoispuolella. Hiilidioksidiakin on ollut tuplamäärä ihmisen aikana, ja hyvin selvittiin. Olen sitä mieltä että metsistä ja planktonista täytyy huolehtia, sekä saasteita rajoittaa tiettyyn pisteeseen saakka, kaikki muu hössötys on melko yhdentekevää maapallon kannalta.

Vierailija
15/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä tämä keskustelun taso on. Samalla voisi sanoa, että on niin tyhmää väittää, että kaikki ruotsalaiset eivät ole homoja, etten edes vastaa kyseiseen väitteeseen mitään, koska minulla on mahdollisuus tehdä niin, mutta en tee, koska vastaaminen on liian vaikeaa. Ei yläkoulussa 20 vuotta sitten ennustettu tulevaisuutta, joten en tästä päivästä siellä oppinut mitään.

Jos sinä et osaa lukea niin ei se ole minun vikani. Miksi tuhlata kretiinin valistamiseen kun se ei kerran tule koskaan tajuamaan, jankkaa vaan kuola valuen huuhaa-sivustolta löydettyä mantransa?

Vierailija
16/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä et osaa lukea niin ei se ole minun vikani. Miksi tuhlata kretiinin valistamiseen kun se ei kerran tule koskaan tajuamaan, jankkaa vaan kuola valuen huuhaa-sivustolta löydettyä mantransa?

Kyllä minä lukea osaan ja osaan lukea myös muutakin kuin iltalehden otsikoita. Yleltä mantrani löysin. Huomaan, että olet parempi ihminen, koska haukut minua kehitysvammaiseksi. Jos kerran niin hyvin tiedät niin miksi et voisi vaan kerralla väitettä torpata etkä jankata kuinka et jaksa?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/05/17/ilmastokatastrofi-peruutettu

Vierailija
17/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne ihan oikeat ilmastontutkijat ovat aivan samanlaisia arvaajia, joten uskoisin ettei meil oo täs mittää hättää : )

Vierailija
18/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne ihan oikeat ilmastontutkijat ovat aivan samanlaisia arvaajia, joten uskoisin ettei meil oo täs mittää hättää : )

50-vuotta on maailman loppua lupailtu ja silti on yhtä kylmä kuin ennen.

Vierailija
19/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Navoilla ja Siperiassa on tilaa.

Vierailija
20/29 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten on jo mainittu napajää on kasvamassa. Miksi tämä lämpeneminen ei näy minun mittarissani?

Sori, mutta eipä ole kasvamassa, vaan vähenemässä. Huhtikuusta 2002 on melkein 4000 miljardia tonnia jäätä sulanut, keskimäärin 286 miljardin tonnin vuosivauhdilla.

http://nsidc.org/greenland-today/files/2017/08/GrnLndMassTrnd.png