Meille tuli heinäkuun alussa 22-vuotias työntekijä joka oli äsken valmistunut kandiksi
Kyse in naisihmisestä joka haluaa viettää yhden tai kaksi välivuotta ennen maisteriksi opiskelua. Nyt pomo kysyy meiltä mitä mieltä ollaan hänestä, koska koeaika päättyy vuoden vaihteessa ja pitäisi päättää jos hän saa jatkaa tai tuleeko koeaikairtisanominen.
Siinä on vain se ettei hän ole sanonut minulle halaistua sanaakaan kun hän on ollut töissä täällä. Mitä mieltä hänestä siis pitäisi olla?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Oletko inhottavan hikinen setämies?
Käyn suihkussa joka päivä ja olen 31-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä muuten julkisesti perverssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä muuten julkisesti perverssi?
En rehellisesti uskalla puhua kaksimielisyyksiä.
Sääliksi käy johtamisenne tasoa, jos pomonne joutuu teiltä tuollaisia kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olet hänelle jutellut itse?
Koska ei ole hänelle mitään asiaa.
Etkä sinä ole sanonut hänelle halaistua sanaa?
Tiedätkö miten hän tekee työnsä. Sano rehellisesti että ette ole tehneet töitä yhdessä, et osaa sanoa mitään. Kai pomo tietää miten hän työnsä tekee tai jättää tekemättä.
Melkoinen työpaikka, tuppisuuna oleskellaan eikä pomo osaa tehdä päätöksiä itsenäisesti. :D
No ilmeisesti sinun pitää sanoa pomolle, että sinulla on ongelma sen kanssa, että hän on nuori nainen?
On ilmeisesti sitten keskittynyt työntekoon.
Mikä olisi irtisanomisen syynä? Ihan kevyin perustein kun ei tuota voi tehdä.
Vai tarkoitko sittenkin koeaikapurkua? Siinäkin on oltava perustelut ja jos koeaika on 6kk eikä ole tähän mennessä ollut moitteen sijaa, niin myös koeaikana tehty sopimuksen purkaminen voi olla laiton.
Jotkut pomot luottaa siihen, mitä joku toinen alainen kertoo eivätkä itse ole perillä, mitä se koeajalla oleva on tehnyt ja miten ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli inhottava setämies, muttet sentäs hikinen?
No sitten sanot, ettet osaa arvioida, koska et ole ollut tekemisissä kyseisen työntekijän kanssa. Mitä muutakaan sinun pitäisi sanoa? Vähän kyllä ihmettelen, jos et vanhana työntekijänä ole yhtään yrittänyt jutella uuden työkaverin kanssa. Uudelle ihmiselle, jos ei ole todella sosiaalinen, on aina vaikea tulla työyhteisöön, jossa on jo suhteet ja paikat vakiintuneet, jos vanhat työntekijät eivät auta sen oman paikan löytämisessä ja suhteiden luomisessa.
Ja mielestäni ihan ymmärrettävää pomolta kysyä myös työntekijöiden mielipidettä. Pomo harvemmin on siinä arjen työssä niin kiinni, että näkisi, miten esim. yhteistyö sujuu ja sopiiko ihminen oikeasti kyseiseen työyhteisöön. Näissä asioissa työnkavereilta saa todellisempaa tietoa.
Tuo tervehtmättä jättäminen on huonoa käytöstä.
Meillä on ihan normaalia, ettei possit tiedä mitä alaiset tekee. Kaikkien oletetaan olevan itsenäisiä ja hommien pitää vain hoitua.
Mutta ap sanoo miten asiat makaa, että ei tiedä jos ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli inhottava setämies, muttet sentäs hikinen?
No koita nyt jo rauhoittua, Ritva.