Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että taas inhotti töissä heittää kymmeniä kiloja täysin syömäkelpoista ruokaa roskiin

Vierailija
21.12.2017 |

Ihan tosissaan on alkanut inhottaa töissä se että joudun heittämään kymmeniä kiloja syömäkelpoista ruokaa ( eilen tehtyjä leipiä ja leivonnaisia ) roskiin. Luulin että ajan kanssa totun siihen ruuan haaskaamiseen mutta toisin pn käynyt. Jokaisen "roskisvuoron" jälkeen vaan vituttaa enemmän.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kauppojen kannattaisi ennemmin laputtaa pikkuviallisia tuotteita, selvästi yli jäämässä olevia leivonnaisia jne. alelapuilla? Varmasti monta närästää nyt se että näistä kakkosluokan tuotteista pitäisi maksaa sama hinta kuin tuoreimmista ja virheettömistä.

Asiakkaiden vaatimukset on myös sellainen asia mistä pitäisi puhua enemmän. Nyt juuri kukaan ei taida liputtaa sen puolesta että lähikaupoissa perusvalikoiman pitäisi riittää eikä joka kioskin ihanne ole se että hyllyltä löytyy erikoisjuustoja ja eksoottisia hedelmiä.

Vierailija
22/43 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minkälaisissa kaupoissa te asioitte, mutta minun kaupoissa löytyy kyllä punalaputettuja leipiä ym ihan kasapäin. Ostajia ei vaan tunnu niille olevan juurikaan. Itsekään ei tulisi mieleen poimia päiväysvanhoja leipiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupalle voi olla erittäin vahingollista, jos asiakas kokee että ”taas sieltä oli kaikki loppu/homeessa”. Siitä siirrytään äkkiä kilpailijan asiakkaaksi.

Vierailija
24/43 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostelen parille vanhukselle aina viikon ruuat kerralla, silloin katson, että tuotteessa on tarpeeksi säilyvyysaikaa jäljellä. Muuten otan päällimmäisen, ellei se ole jo viimeinen päivä ruuassa, jonka aion laittaa vasta huomenna.

Vierailija
25/43 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän Kaksinaismoralistista arvostella kauppiasta siitä, että hän haluaa maksimoida voittonsa, jos ei vastaavasti itsekään ole valmis esim. ostamaan niitä vähän homeisia rypäleitä tai vanhempaa leipää.

Vierailija
26/43 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen AMK:ssa jossa oppilaat valittavat, että on pahaa ruokaa. Silti ostavat sen aterian, laittaa lautaselle enemmän kuin syö ja n 1/4 lautaselta heitetään bioastiaan. Mua raivostuttaa se.

Syön aina lautasen tyhjäksi ja jopa pidän siitä ruoasta jota kaikki muut haukkuu pahaksi. En tiedä onko se joku hiton ryhmäpaine haukkua koulun ruokaa vai onko minulla jotenkin kehittymättömämpi makuaisti.

Työssä käyvät kaverit myöskin haukkuvat lounasravintoloiden ruokia. En tajua. Olen niin kiitollinen että joku muu tekee ruoan ja se on lämmintä. En ole koskaan syönyt koulussa tai lounasravintolassa pahaa ruokaa. Enkä ole heittänyt roskiin.

Vierailija
27/43 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen AMK:ssa jossa oppilaat valittavat, että on pahaa ruokaa. Silti ostavat sen aterian, laittaa lautaselle enemmän kuin syö ja n 1/4 lautaselta heitetään bioastiaan. Mua raivostuttaa se.

Syön aina lautasen tyhjäksi ja jopa pidän siitä ruoasta jota kaikki muut haukkuu pahaksi. En tiedä onko se joku hiton ryhmäpaine haukkua koulun ruokaa vai onko minulla jotenkin kehittymättömämpi makuaisti.

Työssä käyvät kaverit myöskin haukkuvat lounasravintoloiden ruokia. En tajua. Olen niin kiitollinen että joku muu tekee ruoan ja se on lämmintä. En ole koskaan syönyt koulussa tai lounasravintolassa pahaa ruokaa. Enkä ole heittänyt roskiin.

Meillä oli ainakin AMK:ssa todella hyvät ruoat.

Vierailija
28/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ylijäämäruuan poisheittämisessä muka on inhottavaa? Pystytkö perustelemaan asiaa edes vähän.

Etkö ymmärrä. Oletko ylensyöntiyhteiskunnan hyvinvointihoukka. 

Vierailija
29/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä murheet sullakin. Nehän eivät ole sinun omaisuuttasi joten mitä se sua haittaa. Maailmassa tapahtuu kaikenlaista, oma perspektiivisi on niin kapea että murehdit mikroskooppisen pientä epäkohtaa valtavassa maailmankaikkeudessa.

Mitä jos lopettaisit murehtimisen muiden ongelmista.

"Mä omaa tietäin vihellen kuljen vain, 

mä stadin kundi/gimma näinpä olen vain ja ain"  

Vierailija
30/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/29|

21.12.2017 | 17:00

Kerro pomolle haluavasi lopettaa työt ko. yrityksessä. Problem solved!

Problem solved! Mikä helevetin...Ollaan Suomessa!

Vierailija
31/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ostaisin kuhmuisen tonnikalapurkin jos se myytäisiin alennuksella, eihän se makuun vaikuta. 

Ja toivoisin että kouluissa, vanhainkodeissa ym myytäisiin vaikka lounaalta jäänyttä ruokaa huokealla ettei sitä roskiin tarvitsisi laittaa.

Eikö joillakin ravintoloilla  ole sellanen systeemi että myyvät lounaalta ylijäänyttä ruokaa alennuksella,  resq appi muistaakseni.

Vierailija
32/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

teettekö ylioptimistisia hankintatilauksia ja laitatte hukat asiakkaiden syyksi (kun osaaminen on haurasta kuin ..)?

Vierailija
33/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassamme myytiin ennen tuotteita jotka oli parasta ennen päiväyksen ohittanut. Esim mausteita, jauhoja yms tuotteita jotka ei pilaannu. Olivat siis täysin käyttökelpoisia. Mutta sitten vaihtui kauppias ja se ei enää jatkanut tätä tapaa, harmillista.

Vierailija
34/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu esimiehen kanssa siitä, että ruuat voisi lahjoittaa vähävaraisten ruokajakeluihin. Tulisi hyvä mieli, kun voisitte auttaa monia ihmisiä.

Ota selvää, kuka siellä päin järjestää jakeluja.

Vierailija
35/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 20 vuotta sitten töissä isossa hypermarketissa. Aina päivän päätteeksi piti heittää muutama 250-litran jätesäkillistä palvelutiskin herkkuja roskiin. Pahaa teki.

Vierailija
36/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu esimiehen kanssa siitä, että ruuat voisi lahjoittaa vähävaraisten ruokajakeluihin. Tulisi hyvä mieli, kun voisitte auttaa monia ihmisiä.

Aloitus vuodelta 2017. 

Vierailija
37/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä murheet sullakin. Nehän eivät ole sinun omaisuuttasi joten mitä se sua haittaa. Maailmassa tapahtuu kaikenlaista, oma perspektiivisi on niin kapea että murehdit mikroskooppisen pientä epäkohtaa valtavassa maailmankaikkeudessa.

Mitä jos lopettaisit murehtimisen muiden ongelmista.

Sä et kyllä ymmärrä yhtään mistä on kyse.

Vierailija
38/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus vuodelta 2017. 

Kappas, kuka näitä vanhoja juttuja aina nostaa..? No, joka tapauksessa tuollaisessa tapauksessa kannattaa lahjoittaa ruuat jakeluihin. Itsellä tekee pahaa aina syksyisin, kun omakotitaloalueilla valtavat määrät omenia jätetään maahan pilaantumaan. Joillain on tapana laittaa laatikko portin pieleen, mistä saa ohikulkijat ottaa, ja se on hyvä. Omenoitakin voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyttä tekeville yhdistyksille ja ruokajonoihin jaettavaksi.

Vierailija
39/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuhu kirjoitti:

Itsekin olen joskus työskennellyt kaupassa ja se syömäkelpoisen ruoan poisheittäminen on järkyttävää. 10 kiloja päivässä tai enemmänkin! 

Jos viinirypälerasiassa on muutamia pilaantuneita rypäleitä tai tonnikalapurkissa on lommo tai jossain kuiva-ainepakkauksessa on pieni reikä ym ym. 

Miljjonat ihmiset näkevät nälkää ja koko ajan kaadetaan lisää sademetsää ja tuhotaan luontoa, että saataisiin lisää peltotilaa tai viljelystilaa koko ajan kasvavalle väestölle. Eläimiä kidutetaan ja kasvatetaan tehotuotannolla. Ja sitten tuottetta kuljetetaan kauppaan monen mutkan kautta ja lopulta ne vaan päätyvät roskiin. Onko tässä mitään järkeä?

Jos viinirypälerasiassa on muutamia pilaantuneita rypäleitä tai tonnikalapurkissa on lommo tai jossain kuiva-ainepakkauksessa on pieni reikä ym ym. 

__

Tämä on oikeasti vaarallista! Tiedetty hyvin pitkään.

Ruokaviraston erityisasiantuntija Merja Virtanen kehottaa välttämään lommoisten säilyketölkkien ostamista.

Lommojen takia purkin sisäpinnoitteeseen voi tulla halkeamia, jolloin haitallisia aineita saattaa siirtyä ruokaan.

Avatun säilykepurkin sisältö tulisi siirtää toiseen astiaan ja käyttää nopeasti, sillä se pilaantuu helposti.

Voiko lommoisen säilykepurkin käyttää? Asiantuntijalta selkeä vastaus https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011546407.html

Vierailija
40/43 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minkälaisissa kaupoissa te asioitte, mutta minun kaupoissa löytyy kyllä punalaputettuja leipiä ym ihan kasapäin. Ostajia ei vaan tunnu niille olevan juurikaan. Itsekään ei tulisi mieleen poimia päiväysvanhoja leipiä.

Ne leivät pitäisi laputtaa jo aikaisemmin kuin viimeisenä päivänä. Silloin voisi mennä kaupaksikin.  Kaupat ovat ahneita tässäkin asiassa, mieluummin laittabat sitten roskiin kuin myyvät alella.