Että taas inhotti töissä heittää kymmeniä kiloja täysin syömäkelpoista ruokaa roskiin
Ihan tosissaan on alkanut inhottaa töissä se että joudun heittämään kymmeniä kiloja syömäkelpoista ruokaa ( eilen tehtyjä leipiä ja leivonnaisia ) roskiin. Luulin että ajan kanssa totun siihen ruuan haaskaamiseen mutta toisin pn käynyt. Jokaisen "roskisvuoron" jälkeen vaan vituttaa enemmän.
Kommentit (27)
En tiedä, minkälaisissa kaupoissa te asioitte, mutta minun kaupoissa löytyy kyllä punalaputettuja leipiä ym ihan kasapäin. Ostajia ei vaan tunnu niille olevan juurikaan. Itsekään ei tulisi mieleen poimia päiväysvanhoja leipiä.
Kaupalle voi olla erittäin vahingollista, jos asiakas kokee että ”taas sieltä oli kaikki loppu/homeessa”. Siitä siirrytään äkkiä kilpailijan asiakkaaksi.
Mä ostelen parille vanhukselle aina viikon ruuat kerralla, silloin katson, että tuotteessa on tarpeeksi säilyvyysaikaa jäljellä. Muuten otan päällimmäisen, ellei se ole jo viimeinen päivä ruuassa, jonka aion laittaa vasta huomenna.
On vähän Kaksinaismoralistista arvostella kauppiasta siitä, että hän haluaa maksimoida voittonsa, jos ei vastaavasti itsekään ole valmis esim. ostamaan niitä vähän homeisia rypäleitä tai vanhempaa leipää.
Opiskelen AMK:ssa jossa oppilaat valittavat, että on pahaa ruokaa. Silti ostavat sen aterian, laittaa lautaselle enemmän kuin syö ja n 1/4 lautaselta heitetään bioastiaan. Mua raivostuttaa se.
Syön aina lautasen tyhjäksi ja jopa pidän siitä ruoasta jota kaikki muut haukkuu pahaksi. En tiedä onko se joku hiton ryhmäpaine haukkua koulun ruokaa vai onko minulla jotenkin kehittymättömämpi makuaisti.
Työssä käyvät kaverit myöskin haukkuvat lounasravintoloiden ruokia. En tajua. Olen niin kiitollinen että joku muu tekee ruoan ja se on lämmintä. En ole koskaan syönyt koulussa tai lounasravintolassa pahaa ruokaa. Enkä ole heittänyt roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen AMK:ssa jossa oppilaat valittavat, että on pahaa ruokaa. Silti ostavat sen aterian, laittaa lautaselle enemmän kuin syö ja n 1/4 lautaselta heitetään bioastiaan. Mua raivostuttaa se.
Syön aina lautasen tyhjäksi ja jopa pidän siitä ruoasta jota kaikki muut haukkuu pahaksi. En tiedä onko se joku hiton ryhmäpaine haukkua koulun ruokaa vai onko minulla jotenkin kehittymättömämpi makuaisti.
Työssä käyvät kaverit myöskin haukkuvat lounasravintoloiden ruokia. En tajua. Olen niin kiitollinen että joku muu tekee ruoan ja se on lämmintä. En ole koskaan syönyt koulussa tai lounasravintolassa pahaa ruokaa. Enkä ole heittänyt roskiin.
Meillä oli ainakin AMK:ssa todella hyvät ruoat.
Eikö kauppojen kannattaisi ennemmin laputtaa pikkuviallisia tuotteita, selvästi yli jäämässä olevia leivonnaisia jne. alelapuilla? Varmasti monta närästää nyt se että näistä kakkosluokan tuotteista pitäisi maksaa sama hinta kuin tuoreimmista ja virheettömistä.
Asiakkaiden vaatimukset on myös sellainen asia mistä pitäisi puhua enemmän. Nyt juuri kukaan ei taida liputtaa sen puolesta että lähikaupoissa perusvalikoiman pitäisi riittää eikä joka kioskin ihanne ole se että hyllyltä löytyy erikoisjuustoja ja eksoottisia hedelmiä.