Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kehtaan mennä kauppaan osto-osoituksen kanssa?

Vierailija
21.12.2017 |

Tosi noloa jos sitä jonoa kertyy selän taakse.
Häpeän silmät päästäni.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävettävää, kaikenlaiset ihmiset tulee erilaisten lippujen ja lappujen kanssa kauppaan. Myyjänä en välitä, missä muodossa raha kassaan kilahtaa, pääasia ettei varasteta ja se on jo oikeasti noloa. Jos helpottaa, niin käy jossain kauempana kaupassa,missä kukaan ei tunne.

Vierailija
2/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet junalla eri kaupunkiin missä sinua ei tunneta, ole hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin tollasia lappuja ja oikein toivoisin että kaikki osoitteilis ja huutais minulle köyhä köyhä köyhä. Vähän kuin Jeesusta pilkattiin ja syljettiin matkalla ristille.  Koska mitä väliä sillä on.  Miksi pitäisi pitää jotain roolia ja kulissia yllä. Niin typerää.  Se on yhtä typerää kuin joku rikas ei vättämättä kehtaa mennä syömään johonkin halpaan paikkaan ettei vaan kukaan luule että on köyhä. Tai tiedän yhden joka heittää pullot ennemmin roskiin kun veisi palautukseen, koska pelkää mitä muut ajattelee. 

Vierailija
4/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet junalla eri kaupunkiin missä sinua ei tunneta, ole hyvä.

Ei mahdollista. Se pitää käyttää täällä.

Toisaalta mua ei tunneta koska tämä on iso kaupunki.

Vierailija
5/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän myyjää kiinnosta tasan tarkkaan se, ostat tuotteet rehellisesti. Myyjät on muuten myös pienituloisia, ymmärtävät hyvin. Moni myyjä joutuu esim hakemaan asumislisää palkkansa rinnalle, sosiaalista tukea sekin on. 

Vierailija
6/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä tuollaisella on?

Haloo. Ihmisillä on muutakin ajateltavaa.

Vierailija
7/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka tuolla tohinassa mitään huomaa. Ja et varmasti kuule ole ainut. Ei kun sinne vaan pää pystyssä. Hyvää joulua!

Vierailija
8/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi joutua tuohon tilanteeseen ja hieman noloahan se on. Mutta uskoisin että mahdolliset jonottelijat tuntevat korkeintaan kiitollisuutta siitä, että heillä on varaa maksaa omalla rahalla ja myötätuntoa sitä kohtaan, joka maksuosoituksella joutuu maksamaan.

Vierailija
9/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vasta tavallisen, luultavasti perheenäidin kassajonossa edelläni näyttävän lappua, kerran näin eläkeläisen. Ei siinä mitään, hyvä että avustusta saa tarvitseva. Ymmärrettävää tänä päivänä.

Vierailija
10/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole kaupassa katsonut/nähnyt millä joku muu ostoksensa maksaa. Keskityn sähläämään omien tavaroiden lastaamisen kanssa.

Vierailija
11/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se juttu kun srk:n lappu on kokoa A4 ja se herättää huomiota ja henkkarit näytettävä.

En muuten häpeäisi mutta jos tulee jonoa selän taakse.

Lahjakortti on aivan eri asia.

Vierailija
12/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan jonossa ehtii syventyä siihen millä sinä maksat, ja myyjälle noi laput on arkipäivää. Ole huoleti vaan.

Vierailija
13/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole noloa, kunhan on tarpeeksi katetta ostoksiisi. Mä olin nolona kun ostin isot jouluostokset (neljä kassia ruokaa+lahjoja+iso kukka-asetelma) ja lasku 120€ ja kassalla kortti ei jostain syystä mennytkään läpi, vaikka luulin että tilillä olisi ollut tarpeeksi katetta. Olin lisäksi ollut viikonloppuna pikkujouluissa, niin olin tyhjentänyt lompakostani kaikki muut kortit taskuvarkaiden varalta. Käteistä 15€ mukana. Tittidii. Tavarat jäi kassalle odottamaan kasseissa ja jouduin siis ajamaan kotiin, hakemaan muut kortit, ajamaan takaisin kauppaan ja kokemaan nöyryytyksen vielä uudestaan kun maksoin tuotteet ja otin tavara vastaan. Argh. Jos myyjä oli tosi ymmärtäväinen tossa tilanteessa mua kohtaan, usko, että Ap on suakin kohtaan. 

Vierailija
14/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole noloa, kunhan on tarpeeksi katetta ostoksiisi. Mä olin nolona kun ostin isot jouluostokset (neljä kassia ruokaa+lahjoja+iso kukka-asetelma) ja lasku 120€ ja kassalla kortti ei jostain syystä mennytkään läpi, vaikka luulin että tilillä olisi ollut tarpeeksi katetta. Olin lisäksi ollut viikonloppuna pikkujouluissa, niin olin tyhjentänyt lompakostani kaikki muut kortit taskuvarkaiden varalta. Käteistä 15€ mukana. Tittidii. Tavarat jäi kassalle odottamaan kasseissa ja jouduin siis ajamaan kotiin, hakemaan muut kortit, ajamaan takaisin kauppaan ja kokemaan nöyryytyksen vielä uudestaan kun maksoin tuotteet ja otin tavara vastaan. Argh. Jos myyjä oli tosi ymmärtäväinen tossa tilanteessa mua kohtaan, usko, että Ap on suakin kohtaan. 

Joo, onhan tuo vähän noloa.

Ap

Vierailija
15/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on osto-osoitus ja kuka sellaisia saa?

Vierailija
16/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnan antama lappu. Köyhä ihminen.

Vierailija
17/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun menemään kauppaan keskiyöllä ettei ihmisiä olisi enää niin paljoa.

Vierailija
18/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme Diakonilta myös maksu osoituksen kauppaan kun oli vaikea tilanne, en minä ainakaan hävennyt yhtään silloin vaan ymmärsin että vaikea tilanne voi tulla kenelle tahansa. 

Vierailija
19/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnan antama lappu. Köyhä ihminen.

Eli siis maksusitoumus. Ikinä en ole kuullutkaan mistään osto-osoituksesta tai maksuosoituksesta, vaan kyllä se on MAKSUSITOUMUS ollut aina seurakunnalla ja sosiaalitoimistolla, sekä nykyään Kelalla.

(ohis)

Vierailija
20/20 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osto-osoitus, sorry.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi