Muita, jotka syövät jouluna tonnikalaa ja makaroonia?
Tai ei köyhällä ole oikeastaan varaa mitään joulu viettää ollenkaan. Tonnikala on yllättävän kallista, mutta taidan jouluaattona syödä sitä kokonaisen purkin. Vihaan sitä, miten köyhiä aina syytetään viinan kanssa läträämisestä. Minä olen absolutisti. Annan itselleni luvan polttaa 5 tupakkaa jouluaattona, kun tavallisena päivänä voin polttaa 3, jottei talous romahda lopullisesti. Ihan hirveää kun joutuu laskemaan ruokatarvikkeita. Kohta varmaan lasken makaroonitkin, kun aktiivimalli tulee ja ruoskii. Käykää Hurstilla jouluna, jos vaan mahdollisuus. Siinä on hieno lies, joka välittää meistäkin.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ruokatarvike se tupakka on? Tätä mä olen aina kovast paljo ihmetelly, et jos on köyhä, niin on kuitenkin vara polttaa sitä rahaa savuna ilmaan?
Jatka ihmettelyä.
Niin teen, jos mulla olis haluja syödä jotain "parempaa" niin helvetti laittaisin ne tupakkarahat siihen parempaan ruokaan, enkä itkis palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala ei ole mitään halpaa. En ole koskaan tajunnut että on köyhien ruokaa.
Katsokaa kilohintaa ja verratkaa muihin tuotteisiin.
Se on joskus ollut halpaa. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ruokatarvike se tupakka on? Tätä mä olen aina kovast paljo ihmetelly, et jos on köyhä, niin on kuitenkin vara polttaa sitä rahaa savuna ilmaan?
Jatka ihmettelyä.
Niin teen, jos mulla olis haluja syödä jotain "parempaa" niin helvetti laittaisin ne tupakkarahat siihen parempaan ruokaan, enkä itkis palstoilla.
Mistäs tiedät. Itket jo nyt palstalla.
Tonnikalahan on kinkkua kallimpaa kilohinnaltaan. Köyhän ei ole varaa olla tyhmä! Oma vikasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa polttaa, ei ole oikeasti köyhä.
Olen niin pahasti koukussa, etten pysty lopettamaan. Kun on 25 vuotta polttanut niin ei pääse enää irti. Olen yrittänyt kyllä.
Ap
Keuhkoahtaumataudin lääkkeet ne vasta kalliiksi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka ihmettelyä.
Sä et ilmeisesti polta lainkaan. Tupakoivalla rööki menee aina ruuan edelle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki köyhät,alkakaa kasvissyöjiksi!
Suksi kuuseen, ei köyhän tarvitse sentään ihan kaikkeen typeryyksiin alistua.
Ei ihme jos ei rahat riitä jos vain tonnikalaa ostelee. Juu nou, hinta on yli kymmenen kertaistunut sitten 90-luvun jolloin se vielä oli opiskelijoiden suosiossa.
Itse suosin jauhelihaa kun olin työtön. Ja suosin kyllä edelleen.
Saisit oikein hyvän jouluaterian jos sen tupakan vähentäisit puoleen nykyisestä.
Turha valittaa jos omat paheesi vievät vähät rahasi.
Vierailija kirjoitti:
Tähänkin ketjuun pärähti mamman ja pappan joululahjarahuleilla leijuvia hyvinvoivia tylyttäjiä. Teidän mielestänne köyhä ei saisi herkutella tonnikalalla edes kerran vuodessa.
Terveisiä sinne lihapatojen ääreen.
No onhan se aivan äärimmäistä tyhmyyttä ostaa jouluksi purkillinen tonnikalaa. Mitä syö sitten joulun jälkeen? Kinkun kun ostaa niin on vaikka viikoksi syötävää ja halvemmalla kui viikon tonnikalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suksi kuuseen, ei köyhän tarvitse sentään ihan kaikkeen typeryyksiin alistua.
Jos terveellisemmän ja edullisemman ruuan syöminen on köyhän mielestä typeryyttä,taitaa köyhänä pysyäkin.
Ne on niitä omia valintoja jotka tuohon tilanteeseen ajaa. Usein syynä on velat. Rahaa tulee, mutta velkaa on niin paljon joka suuntaan, ettei sitä rahaa jää. Olen opiskelija ja kahden taaperon äiti, en saanut mitään avustuksi, en edes toimeentulotukea! Silti pakkasessa on 16€ kinkku, 500g peruna-, porkkana-, lanttulaatikot, 2 pakettia maksalaatikkoa, salaatti ainekset, kaksi konvehti rasiaa, kilo torttutaikinaa, sämpylöitä.. pihviä ja jauhelihaa välipäiville perunan kanssa. Lahjoja sain lapsille ostettua 3/lapsi. Piparkakkutaikinaakin saimme ostettua ja siitä tehtyä talo sekä pipareita. Niin, opiskelijallakin voi olla joulu jos järjestää raha-asiansa ja laittaa vaikka 5-10€/kk possuun, koska se joulu tulee joka vuosi!
Kolme tonnikalapurkkia maksaa saman kuin pikku kinkku.
Oisko itteasiassa tonnon kilohinta kalliimpi kuin pikku kinkun?
Luulen, että jouluaattona tarjouksesta ostettuna viimeistään on.
Ehen.. ostin täksi jouluksi poroa kahdella eri tapaa. Vielä pitäisi hakea kalaa ynnä muuta. On mulla kinkkukin.
Sinkkumies
Lopeta se tupakointi. Sillä hinnalla ostaa jo hyvän paistin joka kuukausi.
Sinkkumies
Itse syön ihan arkiruokia. Parilla snapsilla juhlistettuna tosin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme jos ei rahat riitä jos vain tonnikalaa ostelee. Juu nou, hinta on yli kymmenen kertaistunut sitten 90-luvun jolloin se vielä oli opiskelijoiden suosiossa.
Itse suosin jauhelihaa kun olin työtön. Ja suosin kyllä edelleen.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Anna pankkitilinumero niin siirrän sulle parikymppiä kinkkurahaa
Mä laitoin kesäkuusta lähtien jemmaan 10€ kuukaudessa jouluruokiin.