Mita mielta olette saamelaisista?
Kommentit (12)
Kieroja ja kateellisia ainakin poromiehet. Turhaan havittelevat maita omikseen. Ne on suomen valtion. Se ylimääräinen h-kirjain puheessa ärsyttää. Joikhaamaan. Ihan kuin joku puhevika. Jos nämä jättää pois laskuista, niin mukaviahan he ovat. Iloisia kuitenkin ja metkoja. Hauskaa, että on alkuperäiskansa. En ajattele paljon ikäviä.
Irtokoirat (kaikki rodut) ammutaan poronhoitoalueilla HETI.
kauniit puvut, ihailen heidän sitkeyttää pysyttäytyä " omana heimonaan" , ihailen jollainlailla heidän elämäntyyliään. Hauska kieli, joka toivottavasti ei häviä. Mulla on ihmeellinen käsitys, että saamelaisnaiset olisivat " pippurisia" ja voimakkaita...Hih-hi. Hassua, mitä sitä ajattelee, kun siihen kehoitetaan...
Nykyään on varmasti raskasta, jos haluaa säilyttää identiteetin vähemmistön edustajana.
että voi olla ääriä käsityksiä KAIKESTA saamelaisuudesta ja siihen liittyvästä... HÄVETKÄÄ! Tai pitäkää ainakin suunne kiinni... t. se 25-vuotias saamelaisnainen, joka on ihan tavallinen ihminen.
tällaisiin kysymyksiin vastaa tietenkin lähinnä ne, jotka ajattelee jotakin negatiivista tai eivät itse asiassa tiedä koko aiheesta hölkäsen pöläystä. Tässä tulikin jo niin monta tuulestatemmattua höpöjuttua, että kestää näitä nyt ruveta oikomaan. Ajatelkoot paskat mitä tahtoo, älä sinä vaan siitä pahastu.
ruotsinsuomalaiset. Kielellisistä oikeuksista puhumattakaan. Mutta tavallinen suomalainen tietää saamelaisista tuskin mitään. Ei ihme, että noita harhaluuloja ja asenteita vaalitaan.
No kun asiaa rupeaa miettimään, niin hienoa, että tuo alkuperäiskansa on säilynyt kaikista sulauttamistoimenpiteistä huolimatta.
saamelainen enkä ole pieni, kiero fyysisesti tai henkisesti. Ihan tavallinen ihminen.
Ne mitä itse tunnen on ihan tavallisia ihmisiä. Kauniit juhlapuvut naisilla.
- pitkä
- hoikka
- komea
- erinomainen isä
- ystävällinen
- reilu
Olin heidän häissään Utsjoella ja täytyy sanoa, että ne saamelaiset ihmiset, joita häissä tapasin, olivat tosi mukavaa ja rentoa porukkaa. Meillä oli uskomattoman hauskat jatkot isossa kodassa ja koko häät olivat unohtumattoman hienot upeassa ympäristössä.