Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vielä 2017 luullaan että työpaikoilla on seksikäsihteereitä?

Vierailija
21.12.2017 |

Ammattinimike ”sihteeri” aiheuttaa vielä hilpeyttä. Miksi se käsitetään vieläkin niin kuin oltaisiin jollain 50-luvulla?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmasssa sihteerit on läskejä ja yli 50 v, kaikilla järkyn kokoiset lesbosilmälasit, jotka korostavat kamalaa vaikutelmaa. Mielellään siellä näkisi jonkun tiukkapyllyisen nuoren naisen pyllistelemässä.

Miehet kuuluu kotiin eikä työpaikalle. Tässä syy - eivät saa pidettyä tunteitaan tai hormoneitaan kurissa.

Vierailija
22/42 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku nokkela setämies on ehdottamassa minulle sihteerin töitä, vaikka koko firmassa ei olisi enää niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi-käsihteeri,

Seksikäsi-hteeri,

Seksikäs-ihteeri?

Saksikäsi-teeri 

Vierailija
24/42 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerin tehtäviin kuuluu auttaa esimiestä, valmistella asioita, kirjoittaa puheita, kertoa miksi iohtaja  on taas poissa, päättää asioista kun johtaja on taas poissa, selvittää pieleen menneitä asioita kun johtaja oli kerrankin päättämässä, jne.

Sairaalassa sihteeri kirjoittaa lausuntoja, joista lääkäri laskuttaa 80€/kpl.

Vierailija
25/42 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh?

Vierailija
26/42 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän päivän sihteerit on wt-mammoja, kananpersetukka, 20 kiloa ylipainoa ja huohottava olemus, tatuoinnit, naama meikittä,verenpainetauti, diabetes ja rumat vaatteet. Siinä miehille seksikäs sihteeri:)))))

Onko joku sihteeri vietellyt sun ukkos?

Vierailija
27/42 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kiinnitetty huomiota sihteerien ulkonäköön. On tärkeää työpaikkadynamiikan kannalta, että sihteerinä ei ole mikään feministinen riivinrauta.

Ja arvostustahan voi korostaa kutsumalla sihteeriä assistentiksi tai laittamalla sihteerisanan eteen mahtipontisen etuliitteen. "Johdon-".

Vierailija
28/42 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina kiinnitetty huomiota sihteerien ulkonäköön. On tärkeää työpaikkadynamiikan kannalta, että sihteerinä ei ole mikään feministinen riivinrauta.

Ja arvostustahan voi korostaa kutsumalla sihteeriä assistentiksi tai laittamalla sihteerisanan eteen mahtipontisen etuliitteen. "Johdon-".

Nuo etuliitteet on ensisijaisesti erottamassa ja selventämässä työtehtäviä:

- johdon assistentti - tekee töitä vain esimiehelle keski- tai ylimmässä johdossa

- toimistoassistentti - vastaa toimiston hallinnollisista tehtävistä

- tiimiassistentti - vastaa koko tiimin ja esimiehen avustamisesta (esim mulla oli joskus yli 100 avustettavaa ympäri maailmaa)

- myyntiassistentti - on mukana myynnin koko ketjussa

- markkinointiassistentti - on mukana markkinoinnissa, mainonnassa yms

- hr-assistentti - vastaa henkilöstöhallinnon tehtävistä eri tasoilla

- viestintäassistentti - tekee yrityksen ulkoista ja sisäistä viestintää esim somessa ja asiakasrajapinnassa

Tuossa kai yleisimmin käytetyt.

Vierailija
29/42 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikeasti, odottaako joku naisilta jotain muuta kuin näyttää hyvältä? En minä ainakaan ota tosissani mitään naisesimiestä tai -asiantuntijaa. Ei miehet suotta saa parempaa palkkaa (naisen euro=0,8 eur). Jos miehet ja naiset olisivat ihan yhtä päteviä ja ammattitaitoisia, niin eiköhän jokainen voittoa tavoitteleva yritys silloin palkkaisi edullisemman naisen tekemään työt. 

Naiset pärjäävät hoivatehtävissä luonnostaan, mutta kaikki muu on teennäistä ja väkinäistä. Yhteiskunta voisi hyvin, jos naiset olisivat edelleen kodin hengettäriä ja hoitaisivat lapset. Miehet voisivat tehdä työt. 

Vierailija
30/42 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan oikeasti, odottaako joku naisilta jotain muuta kuin näyttää hyvältä? En minä ainakaan ota tosissani mitään naisesimiestä tai -asiantuntijaa. Ei miehet suotta saa parempaa palkkaa (naisen euro=0,8 eur). Jos miehet ja naiset olisivat ihan yhtä päteviä ja ammattitaitoisia, niin eiköhän jokainen voittoa tavoitteleva yritys silloin palkkaisi edullisemman naisen tekemään työt. 

Naiset pärjäävät hoivatehtävissä luonnostaan, mutta kaikki muu on teennäistä ja väkinäistä. Yhteiskunta voisi hyvin, jos naiset olisivat edelleen kodin hengettäriä ja hoitaisivat lapset. Miehet voisivat tehdä työt. 

Tilastoharha!

Vierailija
31/42 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihmekään että olet matalasti koulutettu työtön.

Vierailija
32/42 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikäsihteeri!

Vierailija
33/42 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain firmassa työntekijä, jonka ammattinimike on sihteeri?

Itse en tunne ainuttakaan.

Kyllä tuohon nimikkeeseen vielä törmää, tosin äärettömän harvoin. Nykyään ollaan erilaisia assistentteja mikä kuvaa paremmin työn luonnetta. Toimenkuva kun on selkeästi esimiesten avustamista ja osan heidän töistään tekemistä ja valmistelua.

Itse olin vuosia johdon assistentti ja kyllä - olin myös seksikäs. Olen sitä edelleenkin tyylikkäästi vaikka nykyään olenkin asiantuntija ja myyntijohtaja:) Miten se liittyy työtehtäviini tai asemaani, en tiedä??

Erilainen assistentti? Mikä se on?

Vierailija
34/42 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alivaltiosihteerin täytyy olla seksikkäistä seksikkäin ;D

YK:n pääsihteeri!

Vierailija
35/42 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän päivän sihteerit on wt-mammoja, kananpersetukka, 20 kiloa ylipainoa ja huohottava olemus, tatuoinnit, naama meikittä,verenpainetauti, diabetes ja rumat vaatteet. Siinä miehille seksikäs sihteeri:)))))

Kai mä sitten olen poikkeus (ja kaikki mun kollegat myös): keskiluokkaa, paksut puolipitkät ja aina laitetut hiukset, normaalipainon keskipaikkeilla (20v sitten hoikka), en huohota enkä läähätä. Kevyt meikki, ei sairauksia mutta viikoittain treenaava, aina korkkarit töissä ja klassisen tyylikkäät vaatteet.

Tässäpä tämä, ihan perus biz lookkini silloin ja nyt.

9

Assistentit joutuvat edustamaan, ottamaan vastaan kansainvälisiä vieraita ja käyttämään englantia, ehkä myös muitakin kieliä. Ei työssä tatuoitu wt pärjää. Yrityksiin palkataan parikymppisiä hyvännäköisiä tradenomeja.

Vierailija
36/42 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vain seksikäsi-Edward.

Vierailija
37/42 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Back office manager, assistant, xx coordinator, xx support....

Ovatko nämä sama kuin sihteeri?

Saa nuorempia hakijoita avoimiin paikkoihin, kun käytetään näitä ammattinimikkeitä.

Vanhemmat naiset ei ymmärrä, että haetaan sihteeriä.

Höpö höpö. T. Vanhempi nainen

Vierailija
38/42 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas ihminen on tehokas vaatteista riippumatta. Mutta miehet voivat hidastaa työtä jos vaatteet tuovat enemmän naisellisuutta esiin.

Itse vaihdoin uuden työpaikan myötä korkkarit tennareihin ja se auttoi jonkin verran, ettei aikaa kulu hölynpölyn puhumiseen. Kun käytin vielä korkkareita, niitä moni katsoi asiakseen kehua. Vieläköhän #metoo aikakaudella tätä tapahtuu?

Vierailija
39/42 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen menestyvä yritys tarvii henkilökuntaansa ainakin yhden seksikäsi-hteerin.

Vierailija
40/42 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä olen sihteeri ja olen ollut aistivani sellaista että naiset ei arvosta sitä tippaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi