Hankkisitko pianon, jos ne eivät olisi tuhat kiloa painavia rohjakkeita, jotka ovat joko aina epävireessä tai niitä pitää virittää?
Tai jos niillä voisi soittaa kerrostalossa äänettömästi?
Kommentit (16)
Mulla on piano mutta ei kerrostalossa.
Pianosta saa tehtyä sähköpianon millä voi soittaa äänettömästi. Mutta vie liikaa tilaa.
Pianohan pysyy harvinaisen hyvin vireessä eli tarttee harvoin virittää. Toki virittäminen on kallista, kun sitä harva osaa tehdä, noin muihin soittimiin verrattuna. Itsellä on piano, ihan nätisti sopii kotiin. Ainoa ärsyttävä asia on tuo paino, muuttaminen pianon kanssa on huomattavasti hankalampaa tai kalliimpaa, jos maksaa ihan firman kuljettamaan.
Soitan kohtuu ahkerasti, mutta en kyllä kotiini ottaisi oikeaa pianoa millään. Hyvä digitaalipiano on jo varmaan ainakin viimeiset kymmenen vuotta ollut mielestäni parempi vaihtoehto kuin joku perus ränkkä Hellas tai Yamaha, joka ei välttämättä kuulosta kummoiseltakaan, on mahdoton siirtää eikä pysy vireessä, ja maksaa silti maltaita. Digitaalisten ääni ja soittotuntuma ovat nykyisin tosi hyviä, antaa vapautta kerrostaloasujallekin, ja voi ottaa keikallekin mukaan.
ps. Toki sitten kun olen muuttamiseni muuttanut ja on ehkä tilan ja rahan puolesta mahdollisuus oikeasti hyvään aitoon pianoon, niin voisin harkita. Ei kuitenkaan erityisesti herätä mitään intohimoja sellainen ajatus.
Mulla on ollut sähköharmooni, piano, keyboard jne mutta oon aina kyllästynyt lopulta. Nyt ollut ilman soitinta jo monta vuotta, ehkä kokeilen taas taitojani jossain vaiheessa..
Sähköpiano on keksitty. Voit jammailla kuulolokkeet korvilla vaikka keskellä yötä ketään häiritsemättä.
Saisi olla pirun iso talo ennenkuin huolisin jotain konserttiflyygeliä tilaa viemään. Vaikka toisaalta olisi se tosi makee. Jos olisi sellainen iso kartano missä asuu. Isossa musiikkisalissa voisi soitella.
Vierailija kirjoitti:
Soitan kohtuu ahkerasti, mutta en kyllä kotiini ottaisi oikeaa pianoa millään. Hyvä digitaalipiano on jo varmaan ainakin viimeiset kymmenen vuotta ollut mielestäni parempi vaihtoehto kuin joku perus ränkkä Hellas tai Yamaha, joka ei välttämättä kuulosta kummoiseltakaan, on mahdoton siirtää eikä pysy vireessä, ja maksaa silti maltaita. Digitaalisten ääni ja soittotuntuma ovat nykyisin tosi hyviä, antaa vapautta kerrostaloasujallekin, ja voi ottaa keikallekin mukaan.
Hei voiko sen oikeasti kuljettaa suht helposti itsekin? Olen katsellut 60kg painavaa digitaalista pianoa, ja sitä tarttis silloin tällöin siirrellä. Asunnossa ei ole hissiä, 3.krs. Jos kaksi kantaa, meneekö?
Jos niillä voisi soittaa äänettömästi kerrostalossa. Eikä niitä niin usein tarvitse virittää. Loppujen lopuksi ei ne niin suurta tilaakaan vie. Minulla olisi piano lapsuuden kodissani ja lapsetkin sitä mielii. En vain näe sen olevan kerrostalojuttu.
En, koska jouduin soittamaan sellaista teininä ihan tarpeeks.
Kyllä, haluaisin opetella soittamaan pianoa ja mahdollistaa sen kuopuksellekin (esikoinen ei ole kiinnostunut), mutta ahdistaa se koko ja kerrostalossa myös naapurien sietokyky mietityttää. Sähköpianot taas ovat mielestäni rumia.
Mulla on sähköpiano. Tykkäisin akustisesta, sitten joskus kun asuu jossain muualla kuin kerrostalossa...
Vierailija kirjoitti:
Sähköpiano on keksitty. Voit jammailla kuulolokkeet korvilla vaikka keskellä yötä ketään häiritsemättä.
Saisi olla pirun iso talo ennenkuin huolisin jotain konserttiflyygeliä tilaa viemään. Vaikka toisaalta olisi se tosi makee. Jos olisi sellainen iso kartano missä asuu. Isossa musiikkisalissa voisi soitella.
Kuuluisa Liberace taisi aikanaan nauttia juuri tuosta luxuksesta, mitä kuvailit...
Digitaalipianolla voi soittaa vaikka keskellä yötä. Ei viritysongelmia tai hankaluutta siirtää paikasta toiseen.
En hankkisi.