Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako eri harrastusta teidän lapsilla/kuinka paljon ne vie aikaa?

Vierailija
20.12.2017 |

Seuraan hämilläni sivusta, kun tuttu vie joka hemmetin ilta lapsiaan harrastuksiin, kolme lasta joista kaikilla on vähintään kaksi harrastusta, taidepainotteisen luokan lisäksi johon kuuluu kotona harjoittelua ja esiintymisiä....
Onko tuo ihan normaalia?
Perheen vanhemmat ovat lisäksi eläneet raskasta vaihetta (tai koko perhe) ja nyt näyttää, että joku uupumus vie koko perheen, ensin aikuiset ja sitten tietysti lapset perässä..

Riittääkö lapselle pelkkä erikoisluokka harrastukseksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokkalaisella on nyt vain yksi mutta kaksi harrastuskertaa. Kutosluokkalaisella on kaksi harrastusta.

Aina on ollut nuo kaksi kertaa vähintään. Ja kumpikin opiskelee painotuksessa, kielipainotuksessa.

Vierailija
2/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se raskasta? Mietin vain kun tuon perheen äiti on aivan kyllästynyt tuohon touhuun, että miksi ihmeessä eivät vain vähennä harrastuksia...... Ei minulla lapsena ollut kuin kerran viikossa harrastustunti ja lisäksi olin tavisluokalla. Joillakin ei ollut edes sitä yhtä harrastusta. Miksi nykyään pitää olla joka päivälle jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se raskasta? Mietin vain kun tuon perheen äiti on aivan kyllästynyt tuohon touhuun, että miksi ihmeessä eivät vain vähennä harrastuksia...... Ei minulla lapsena ollut kuin kerran viikossa harrastustunti ja lisäksi olin tavisluokalla. Joillakin ei ollut edes sitä yhtä harrastusta. Miksi nykyään pitää olla joka päivälle jotain?

Eihän tuo ole paljon! Monella on harkat seitsemänkin kertaa viikossa ja lisäksi viikonloput leirejä.

Meillä lapset jo yläkoulussa ja harrastuksissa tullut paljon hyödyllisiä taitoja koulunkäyntiinkin.

Vierailija
4/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne painotusluokat tarkoittaa käytännössä että koulussa ei rasitu lainkaan samalla tavoin kuin normiluokalla, jossa se työrauha on mitä on.

Vierailija
5/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias käy kerran viikossa telinevoimistelun harrasteryhmässä ja kahdesti viikossa tanssitunnilla. Tunnin kerrallaan kestää harrastukset.

Tykkää kovasti molemmista. Itseä välillä tympii kuskaaminen, mutta ei haittaa kunhan lapsella on mieluinen harrastus.

Vierailija
6/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kome lasta 10-14 v ja kellään ei yhtään ohjattua harrastusta. Harrastavat kyllä kotona lukemista, ohjelmointia, pelaamista, legoja jne.

Vierailija
7/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua tympii kuskata lasta Helsingistä Vantaan takamaille ja notkua siellä se tunti, mutta hän rakastaa harrastustaan, jossa käy entisen koulukaverinsa kanssa.

Vierailija
8/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on kullakin vain yksi harrastus, mutta kun jokaisella on siitä 3 - 6 tapahtumaa viikossa... Tuli kieltämättä vähän yllätyksenä, mutta toisaalta tähänkin on jo tottunut.

Vierailija
9/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululaisella yksi harrastus, 5 krt/vko. Ehkä vanhemmat kuskaa väsymyksestä huolimatta koska harrastukset on niille lapsille tärkeit ja ne lapset vanhemmilleen? Näin ainakin meillä, teini elää harrastukselleen, joten vanhemmat tekee kaikkensa että se harrastus on mahdollinen.

Vierailija
10/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta. Esikoisella 12v on kaksi harrastusta, 4krt/vk. Keskimmäisellä 10v on kolme harrastusta, 5krt/vk ja nuorimmaisella 6v on yksi harrastus 2krt/vk. Kaksi vanhimmat pääsee osaan bussilla, mutta siltikin kuskausta on melkein joka päivä. Eikä rasita yhtään, mä olen iloinen, että mun lapsilla on mieluisia harrastuksia.

Vierailija
11/12 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan hämilläni sivusta, kun tuttu vie joka hemmetin ilta lapsiaan harrastuksiin, kolme lasta joista kaikilla on vähintään kaksi harrastusta, taidepainotteisen luokan lisäksi johon kuuluu kotona harjoittelua ja esiintymisiä....

Onko tuo ihan normaalia?

Perheen vanhemmat ovat lisäksi eläneet raskasta vaihetta (tai koko perhe) ja nyt näyttää, että joku uupumus vie koko perheen, ensin aikuiset ja sitten tietysti lapset perässä..

Riittääkö lapselle pelkkä erikoisluokka harrastukseksi?

Tää on kyllä niiiiiin suomalaista. Kateutta.

Siskoni meinasi kuolla, kun meidän esikoinen pääsi kielikouluun. Alkoi just tää kyttäys ja selän takana mollaaminen ja ”huoli” jaksamisestamme.

Vierailija
12/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 12v ja mulla on 4 kertaa viikos telinevoimistelu treenit jotka kestää 3h ja sit käyn kerran viikos tanssitunnilla :)