Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pää lyo tyhjää! Nean, Josen ja Kian pikkusisaret yhä nimeä vailla!

Vierailija
20.12.2017 |

Apua, tuun hulluks.. :D Saimme siis kaksoset, tytön ja pojan, eikä mitkään nimet miellytä! En halua antaa nimiä, jotka on "ihan ok" vaan haluan löytää ne täydelliset nimet!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä

Lila ja Lex tai Leo

Vierailija
42/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesus ja Lada

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea, Jose, Kia, Sara ja Leo

Mitä tuumit?

Vierailija
44/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siina ja Miikka

Vierailija
45/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uno ja Isa

Leo ja Ina

Esa ja Mai

Vierailija
46/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymni, Letitia

Caius, Åke

Vierailija
47/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, tuun hulluks.. :D Saimme siis kaksoset, tytön ja pojan, eikä mitkään nimet miellytä! En halua antaa nimiä, jotka on "ihan ok" vaan haluan löytää ne täydelliset nimet!

Kolmen ensimmäisen nimet olikin tosi typeriä, että todellakin, parempi keskittyä kunnolla tällä kertaa.

Vierailija
48/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu ja Ville

Vierailija
49/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeä tulee näistä... kertooko joku OIKEASTI näin tunnistettavaa tietoa jollekin helvetin vauvapalstalle? :DDD

Ei kerro. 

Pääsen työni puolesta väestörekisterikeskuksen tietoihin ja huvikseni joskus katselen näitä. Sieltä näen, että tällaista sisaruskatrasta ei ole olemassakaan Suomessa. 

Tietysti se voi olla vaikka Ruotsissa, sitä en näe suoraan vaan tiedot pitäisi pyytää. Tätä en voi tehdä ilman erityistä syytä. 

Kaikki nämä kaksoset-ketjut ovat järjestään feikkejä. 

Mutta miksi joku laittaa tällaisia? Onko taustalla oma kipeä lapsettomuus ja siksi fantasoi lapsista ja konkreettisimmin se käy nimien kautta? 

Onko muita selityksiä? Huhuu.. psykologi? Nämä aloitukset ovat melko tavallisia täällä. 

Älä viitti olla tollanen... Mullakin tuli jänniä vastauksia kun kysyin että sopisko mun tulevien kaksostyttöjän nimiksi Inka ja Maya (äiti oli muistaakseni joku väliamerikkalainen...).

Muistaakseni av:n säännöissä ei mainita että joka sanan tulisi olla täysin totta.

Ei tarvitsekaan olla totta, en siihen ottanut kantaa. 

Kuitenkin on ehkä osa lukijoista, joka luulee näiden lapsien elävän oikeasti. Näin ei siis ole. 

Olen huomannut, että nimiketjut ovat kovin suosittuja ja se ei minua haittaa. Toin vain tylsänä byrokraattina tämän puolen esiin, että totta eivät ole :)

Avasit kiinnostavan ajatuspolun.

Olen itsekin kiinnittänyt huomiota siihen, miten suuria ongelmia lasten nimet tuntuvat tuottavan, miten paljon nimiketjuja täältä löytyy. Niissä on myös vakituiset vastaajat, ne, jotka kehittelevät vaikka kuinka pitkiä nimirimpsuja aloittajan avuksi. 

Olen miettinyt sitä, liittyykö aiheen suosio vanhempien haluun brändätä itsensä coolilla tai "kansainvälisellä" lapsen nimellä – jos vaikka vanhemmat ovat Jari ja Sari. Mutta ei ulkomaalainen,  suomalaiselle vaikeasti ääntyvä nimi (Gérard, Nimh) tee lapsesta maailmanvalloittajaa, vaan kotikasvatus. Tossavaiseen tai Rönkköön on vaikea liittää Lilianea tai Benedictiä. 

Mutta entä jos näiden nimi-avausten takana onkin suuri suru, tai eläminen rinnakkaistodellisuudessa? Kiinnostavaa. 

Kokemukseni mukaan lapsen nimi ilmenee kun häntä on seuraillut muutaman viikon. Ja kyseessä on aina koko elämänmittainen nimi, ei vauvalle sopiva (Nuppu ja vast.) tai vanhempien brändäys. 

18

Vierailija
50/53 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahti ja Aino

Levi ja Elea

Ohto ja Usva

Olli ja Aili

Emil ja Elle

Leon ja Linn

Noel ja Eden

Arno ja Armi

Vierailija
51/53 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olga, Heta, Assi, Alma, Elsi, Edla, Ava, Lena

Atso, Oula, Arne, Eemi, Eeli, Juho

Vierailija
52/53 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeä tulee näistä... kertooko joku OIKEASTI näin tunnistettavaa tietoa jollekin helvetin vauvapalstalle? :DDD

Ei kerro. 

Pääsen työni puolesta väestörekisterikeskuksen tietoihin ja huvikseni joskus katselen näitä. Sieltä näen, että tällaista sisaruskatrasta ei ole olemassakaan Suomessa. 

Tietysti se voi olla vaikka Ruotsissa, sitä en näe suoraan vaan tiedot pitäisi pyytää. Tätä en voi tehdä ilman erityistä syytä. 

Kaikki nämä kaksoset-ketjut ovat järjestään feikkejä. 

Mutta miksi joku laittaa tällaisia? Onko taustalla oma kipeä lapsettomuus ja siksi fantasoi lapsista ja konkreettisimmin se käy nimien kautta? 

Onko muita selityksiä? Huhuu.. psykologi? Nämä aloitukset ovat melko tavallisia täällä. 

Älä viitti olla tollanen... Mullakin tuli jänniä vastauksia kun kysyin että sopisko mun tulevien kaksostyttöjän nimiksi Inka ja Maya (äiti oli muistaakseni joku väliamerikkalainen...).

Muistaakseni av:n säännöissä ei mainita että joka sanan tulisi olla täysin totta.

Ei tarvitsekaan olla totta, en siihen ottanut kantaa. 

Kuitenkin on ehkä osa lukijoista, joka luulee näiden lapsien elävän oikeasti. Näin ei siis ole. 

Olen huomannut, että nimiketjut ovat kovin suosittuja ja se ei minua haittaa. Toin vain tylsänä byrokraattina tämän puolen esiin, että totta eivät ole :)  

Mutta entä jos näiden nimi-avausten takana onkin suuri suru, tai eläminen rinnakkaistodellisuudessa? Kiinnostavaa. 

Kiinnostavaa?! 

Kokemukseni mukaan lapsen nimi ilmenee

Ilmenee?!

Vierailija
53/53 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuua ja Nooa

Vivi ja Visa

Bria ja Ben

Ceci ja Rafe