Pää lyo tyhjää! Nean, Josen ja Kian pikkusisaret yhä nimeä vailla!
Apua, tuun hulluks.. :D Saimme siis kaksoset, tytön ja pojan, eikä mitkään nimet miellytä! En halua antaa nimiä, jotka on "ihan ok" vaan haluan löytää ne täydelliset nimet!
Kommentit (53)
Nea, Jose, Kia, Sara ja Leo
Mitä tuumit?
Vierailija kirjoitti:
Apua, tuun hulluks.. :D Saimme siis kaksoset, tytön ja pojan, eikä mitkään nimet miellytä! En halua antaa nimiä, jotka on "ihan ok" vaan haluan löytää ne täydelliset nimet!
Kolmen ensimmäisen nimet olikin tosi typeriä, että todellakin, parempi keskittyä kunnolla tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myötähäpeä tulee näistä... kertooko joku OIKEASTI näin tunnistettavaa tietoa jollekin helvetin vauvapalstalle? :DDD
Ei kerro.
Pääsen työni puolesta väestörekisterikeskuksen tietoihin ja huvikseni joskus katselen näitä. Sieltä näen, että tällaista sisaruskatrasta ei ole olemassakaan Suomessa.
Tietysti se voi olla vaikka Ruotsissa, sitä en näe suoraan vaan tiedot pitäisi pyytää. Tätä en voi tehdä ilman erityistä syytä.
Kaikki nämä kaksoset-ketjut ovat järjestään feikkejä.
Mutta miksi joku laittaa tällaisia? Onko taustalla oma kipeä lapsettomuus ja siksi fantasoi lapsista ja konkreettisimmin se käy nimien kautta?
Onko muita selityksiä? Huhuu.. psykologi? Nämä aloitukset ovat melko tavallisia täällä.
Älä viitti olla tollanen... Mullakin tuli jänniä vastauksia kun kysyin että sopisko mun tulevien kaksostyttöjän nimiksi Inka ja Maya (äiti oli muistaakseni joku väliamerikkalainen...).
Muistaakseni av:n säännöissä ei mainita että joka sanan tulisi olla täysin totta.
Ei tarvitsekaan olla totta, en siihen ottanut kantaa.
Kuitenkin on ehkä osa lukijoista, joka luulee näiden lapsien elävän oikeasti. Näin ei siis ole.
Olen huomannut, että nimiketjut ovat kovin suosittuja ja se ei minua haittaa. Toin vain tylsänä byrokraattina tämän puolen esiin, että totta eivät ole :)
Avasit kiinnostavan ajatuspolun.
Olen itsekin kiinnittänyt huomiota siihen, miten suuria ongelmia lasten nimet tuntuvat tuottavan, miten paljon nimiketjuja täältä löytyy. Niissä on myös vakituiset vastaajat, ne, jotka kehittelevät vaikka kuinka pitkiä nimirimpsuja aloittajan avuksi.
Olen miettinyt sitä, liittyykö aiheen suosio vanhempien haluun brändätä itsensä coolilla tai "kansainvälisellä" lapsen nimellä – jos vaikka vanhemmat ovat Jari ja Sari. Mutta ei ulkomaalainen, suomalaiselle vaikeasti ääntyvä nimi (Gérard, Nimh) tee lapsesta maailmanvalloittajaa, vaan kotikasvatus. Tossavaiseen tai Rönkköön on vaikea liittää Lilianea tai Benedictiä.
Mutta entä jos näiden nimi-avausten takana onkin suuri suru, tai eläminen rinnakkaistodellisuudessa? Kiinnostavaa.
Kokemukseni mukaan lapsen nimi ilmenee kun häntä on seuraillut muutaman viikon. Ja kyseessä on aina koko elämänmittainen nimi, ei vauvalle sopiva (Nuppu ja vast.) tai vanhempien brändäys.
18
Ahti ja Aino
Levi ja Elea
Ohto ja Usva
Olli ja Aili
Emil ja Elle
Leon ja Linn
Noel ja Eden
Arno ja Armi
Olga, Heta, Assi, Alma, Elsi, Edla, Ava, Lena
Atso, Oula, Arne, Eemi, Eeli, Juho
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myötähäpeä tulee näistä... kertooko joku OIKEASTI näin tunnistettavaa tietoa jollekin helvetin vauvapalstalle? :DDD
Ei kerro.
Pääsen työni puolesta väestörekisterikeskuksen tietoihin ja huvikseni joskus katselen näitä. Sieltä näen, että tällaista sisaruskatrasta ei ole olemassakaan Suomessa.
Tietysti se voi olla vaikka Ruotsissa, sitä en näe suoraan vaan tiedot pitäisi pyytää. Tätä en voi tehdä ilman erityistä syytä.
Kaikki nämä kaksoset-ketjut ovat järjestään feikkejä.
Mutta miksi joku laittaa tällaisia? Onko taustalla oma kipeä lapsettomuus ja siksi fantasoi lapsista ja konkreettisimmin se käy nimien kautta?
Onko muita selityksiä? Huhuu.. psykologi? Nämä aloitukset ovat melko tavallisia täällä.
Älä viitti olla tollanen... Mullakin tuli jänniä vastauksia kun kysyin että sopisko mun tulevien kaksostyttöjän nimiksi Inka ja Maya (äiti oli muistaakseni joku väliamerikkalainen...).
Muistaakseni av:n säännöissä ei mainita että joka sanan tulisi olla täysin totta.
Ei tarvitsekaan olla totta, en siihen ottanut kantaa.
Kuitenkin on ehkä osa lukijoista, joka luulee näiden lapsien elävän oikeasti. Näin ei siis ole.
Olen huomannut, että nimiketjut ovat kovin suosittuja ja se ei minua haittaa. Toin vain tylsänä byrokraattina tämän puolen esiin, että totta eivät ole :)
Mutta entä jos näiden nimi-avausten takana onkin suuri suru, tai eläminen rinnakkaistodellisuudessa? Kiinnostavaa.
Kiinnostavaa?!
Kokemukseni mukaan lapsen nimi ilmenee
Ilmenee?!
Tuua ja Nooa
Vivi ja Visa
Bria ja Ben
Ceci ja Rafe
Clara ja Claus
Greta ja Gabe
Heta ja Hugo
Jade ja Hugo
Kaia ja Miko