24.12 on Jeesuksen syntymäpäivä MUISTAKAA SE
Kommentit (39)
Olen kristitty ja olen alkanut pitää pääsiäistä tärkeänä. Joulua en niinkään. Onko kristinuskossa mitään perustetta pitää joulua tärkeänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden perään tulee piste, siis 24.12. ja siksi toisekseen, se Jeesuksen syntymäpäivä on vasta 25.12.
Taivaassa ei ole pilkun nussijoita, kohta nähdään
Lucifer
Ei ole ei, mutta siellä, minne sinä Lucifer päädyt ei ole kuin kidutusta, ahdistusta, tulenliekkejä, janoa, jota ei voi sammuttaa, tuskaa ja ahdistusta! Haluatko oikeasti sinne? Se on maan ytimessä, ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Mulkku olet, kun kirjoitat 24.12
Siihen kuuluu piste. Eli 24.12. on oikein. Tosin Jeesus syntyi 25.12.
Lähde?
Mä kyllä uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta joulua en vietä. Minusta se on epäjumalien juhla.
Vierailija kirjoitti:
Olen kristitty ja olen alkanut pitää pääsiäistä tärkeänä. Joulua en niinkään. Onko kristinuskossa mitään perustetta pitää joulua tärkeänä?
Kaipa tuo riippuu siitä miltä kristinuskon lahkolta asiaa kysyy, mutta tärkeintähän on oma mielipiteesi. Jos pidät pääsiäistä tärkeänä niin näinhän se silloin sinulle on. Ei siihen tarvitse muiden mielipiteitä lupia.
Olikohan... https://www.uusisuomi.fi/viihde/43714-vaite-jeesuksen-todellinen-syntymapaiva-onkin%E2%80%A6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua jonkun syntymäpäivillä on tekemistä minun jouluviettoni kanssa?
Niin ja mitä vittua sun joulunvietto meille kuuluu.
Ei niin mitään. Siksi en siitä mitään kertonutkaan, ääliö!
Ota lääkkeet ja mee nukkuun, ehkä nouset paremmalla jalalla ylös. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen kuuluu piste. Eli 24.12. on oikein. Tosin Jeesus syntyi 25.12.Lähde?
"Sekä päivän että kuukauden numeron perään kuuluu piste, koska ne tulkitaan järjestysluvuiksi, siis ”1.4.”, ei ”1.4”. Ruotsin kielessä käytäntö on toinen (esimerkiksi ”1.4”, joskin ”1.4.2010”). Jos tällainen päiväys on virkkeen lopussa, ei kuitenkaan kirjoiteta kahta pistettä peräkkäin, kuten ei yleensäkään."
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Jeesus ei paljoo päässä pyöri, kun 24.12. vetelee kossusta kierteitä paskaks ja skruudaa kinkkuu ja muuta loskaa ja sit ähkynä pyörii musat täysillä. Sit ku avaa bissen, niin snadi slaissi kinkkuu perää, vaikka ei edes mahdu. Hyvää joulua myös sinulle jo nyt.
Todellisuudessa Jeesus syntyi keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen kuuluu piste. Eli 24.12. on oikein. Tosin Jeesus syntyi 25.12.
Eikä syntynyt vaan maaliskuussa.
Jeesus syntyi lehtimajajuhlien aikana syksyllä, kun paimenet oli vielä kedolla
nyt on saturnalia eli homouden ryyppyjuhlat
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sun joulunvietto.
25.12. On kyllä Tuomas Holopaisen syndet. No näyttäähän se ehkä vähän Jeesukselta
Jeesuksen "syntymäpäivä" on 25.12. Vaikka ei kai oikeasti ole edes silloin.
Mutta sama mulle, ei Jesse ja sen synttärit kuulu jouluuni millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sun joulunvietto.
Ketään ei kiinnosta sun Jeesuksen feikkisynttäreiden vietto.
Se Jeesuksen syntymäpäivän viettäminen on vain päätetty viettää talvipäivänseisauksen seutuvilla. Mitään varmaa tietoa tuosta ei ole. Kirkkovuoden muut juhla pyhät on sitten sijoiteltu sen mukaan vuodenkiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Se Jeesuksen syntymäpäivän viettäminen on vain päätetty viettää talvipäivänseisauksen seutuvilla. Mitään varmaa tietoa tuosta ei ole. Kirkkovuoden muut juhla pyhät on sitten sijoiteltu sen mukaan vuodenkiertoon.
Sen sijaan historian- ja uskonnontutkijat ovat melkoisen varmoja että Jeesus ei syntynyt jouluna, tai edes jouluaattona.
Ei oo. Me tiietään paremmin.