Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa nyt tekin, että ne vanhanajan kurahousut on tarkoitettu lähinnä taaperoikäisille?

Vierailija
20.12.2017 |

Näyttää niiin liikuttavalta kun (kaukaisen) sukulaisen kouluikäinen pyntätään koulun jälkeiseen ulkoiluun vieläkin sellaisiin vanhanajan henkseleillä kiinnitettäviin muovikurahousuihin ja kurarukkasiin. Eihän sellaisten housujen kanssa voi kunnolla edes liikkua tai rukkasilla tarttua mihinkään. Voiko muka olla, että joku ei vielä ole kuullut vedenpitävistä ulkovaatteista? Vai miten voi olla noin pihalla.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin on hyvä, ettei lapsen leikeissään tarvitse varoa vaatteiden likaantumista vaan voi pelmata täysin vapaasti. 

Ranskassa asuneena oli lievästi surullista nähdä lapsia, joita kiellettiin liukumäkeenkin menemästä tyylin menettämisen uhalla. 

Sieviähän ne olivat kuin nuket, mutta onko se lapsen kannalta kiva asia? Mitä se kolmivuotias uusista sadan euron saapikkaistaan ja Burberryn vekkihameestaan iloitsee, jos ei saa leikkiä. 

Suomessa on vielä tervehenkinen lasten ulkoilukulttuuri ja sääolosuhteet ovat sellaiset, että kuravaatteita usein tarvitaan. Niitä tarvitaan juuri niin kauan kuin tarvitaan. Mitään "liian isoa" kuravaatteisiin ei ole. 

Minulla oli lapsena kankeat kuravaatteet ja kumisaappaat vielä n. 15 vuotiaana. Kotona määrättiin mitä pannaan päälle ja siihen ei ollut vastaan sanomista. Jälkeenpäin olen ollut kiitollinen vanhemmilleni sillä olin kova sotkemaan itseni. Sama linja jatkuu nyt omassa kodissa, me vanhemmat näytämme esimerkkiä lapsillemme. Koko perheellä on kunnon kuravaatteet ja saappaat ja niitä käytetään aina kun on vähänkin tarvetta. Lapsilla on ikää 15 ja 17 ja molemmat osaavat pukeutua sään mukaan ilman eri käskyä.

Vierailija
42/42 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on polvipituiset "kuralahkeet" metsässä kulkiessani. Eipähän kastu lahkeet :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän