Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku äiti voi olla eri sukuniminen kuin lapsensa?

Vierailija
20.12.2017 |

Täysin järjenvastaista. Ai kuka, miten nämä liittyvät yhteen? Ja niin edelleen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan isäkin. Meillä lapsilla on mminun nimeni.

Meillä lapsilla??? Eli sinulla ja sisaruksillasi on sinun nimesi. Opetelkaa V*TTU KIRJOITTAMAAN KUNNOLLA S*ATANAN idiootit.

Ja ap:lle vastaus: se on magiaa. Minunkin biologisella äidilläni on eri sukunimi kuin minulla ja siskollani.

Seuraavaksi voisit vaihtaa aihetta. Sukunimi on jo niin kulunut sellainen.

Muistapa ne lääkkeesi...

MEILLÄ MIES PÖLLII LÄÄKKEENI JA MEILLÄ LAPSILLA EI OLE LÄÄKKEITÄ JOITA VOISIN LAINATA KUN MEILLÄ MIES MEILLÄ LAPSET MEILLÄ KISSA MEILLÄ KOIRA V*TTU SITÄ TÄTÄ TUOTA.

Vierailija
22/28 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole naimisissa enkä tule ikinä olemaankaan ja oma sukuni on niin syvältä, että lapsella on miehen nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtanut nimeä naimisiin mennessä. Lapselle piti valita sukunimi. Omani on yksi yleisimmistä nimistä Suomessa, valitsimme lapsen isän vähän harvinaisemman nimen. Simple.

Vierailija
24/28 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja äidilläni sekä miehelläni ja hänen äidillään on ollut eri sukunimi syntymästä lähtien, eikä koskaan ole ollut epäselvää kenen lapsia ollaan. :D Joten älä kehitä ongelmia tyhjästä vaan anna ihmisten valita sukunimensä ihan itse.

Vierailija
25/28 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eri sukunimi ku lapsilla. En halua olla samaa sukua exän kanssa. Otin oman sukunimeni takaisin :)

En ymmärrä, että miksi hitossa joku pitää eksänsä sukunimeä vielä eron jälkeen?!

Jos on ollut naimisissa 30 vuotta, kun ero tulee... On ollut kauemmin "eksän niminen" kuin "tyttöniminen". Ehkä se tyttönimi ei enää kuulosta omalta nimeltä, kun on esitellyt itsensä 30 vuotta jollain muulla nimellä ja sitten pitäisi yhtäkkiä vaihtaa nimeänsä ja identiteettiään, kun ero tulee...

Kun on ollut tuon 30 (tai vaikka edes 20) vuotta jonkin niminen, kyllä se siinä kohtaa tuntuu jo ihan omalta nimeltä eikä miltään eksän nimeltä. Eipä tietysti nämä nykypäivän pikaliittoilijat sitä tajua.

-lähes 30 vuotta naimisissa, ero tuli ihan puskista (ehkäpä jotain viidenkympin kriisiä...). Ja nyt mietin, pitäisikö vaihtaa nimeä. Mutta tämä nimi, joka minulla on, on minun nimeni. Ollut suurimman osan elämästäni. Ja joku ihmettelee, miksi hitossa pidän eksän nimeä eron jälkeen....

Vierailija
26/28 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös etunimet ovat erit, joten en näe ongelmaa sukunimienkään kohdalla.

Vierailija
27/28 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni otti sukunimeni kun menimme naimisiin. Eromme jälkeen hän otti oman sukunimensä takaisin ja lapsillemme jäi siis minun sukunimeni. Menin myöhemmin uudelleen naimisiin ja mm. siksi että lapsillani olisi edes toisen vanhemman kanssa yhteinen sukunimi, pidin oman sukunimeni. Jos nyt saisimme uuden mieheni kanssa lapsen, tulisi sille siis joko minun tai isänsä sukunimi. Eli saattaisi olla eri sukunimi kuin minulla (äidillään), vaikka olemmekin naimisissa.

Lapsia ei tosin enää ei ole meille tulossa, joten ei tarvitse murehtia tätä "nimiongelmaa" sen kummemmin....

Vierailija
28/28 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eräällä perheellä äidillä oli oma tyttönimensä, esikoisella äidin ex-miehen nimi ja kuopuksella taas eri ex-miehen nimi 🤔 jos tämä nainen tekisi nykyisen miehensä kanssa lapsen, olisiko perheessä jo neljäs sukunimi käytössä...

Mystistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi