Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etteko te ymmarra, etta Suomessa juominen ei ole ''vahemmiston ongelma''?

Vierailija
20.12.2017 |

Yleensa alkoholilain tiukentaminen pyritaan torppaamaan silla, etta sanotaan etta ongelma on vain niilla muutamilla alkoholisteilla. Etteko te ymmarra, etta suomalainen juomakulttuuri on taysin pain metsaa, eika kyseessa todellakaan ole mikaan vahemmiston ongelma.

Alkaa ymmartako minua vaarin, olen kylla asunut Suomessa ja tyoskennellyt suomalaisessa yrityksessa ja se juomakulttuuri on erilainen kuin missaan muualla euroopassa. Maassa on iso ongelma alkoholin kanssa ja se tuhoaa jatkuvasti tavallisia tyossa kayvia perheita ja nuorten tulevaisuuksia.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, näin on, mutta minkäs teet?

Itse en käytä alkoholia enkä muita päihteitä ollenkaan, joten ei sillä lailla koske minua, mutta toki en haluaisi, että ihmiset ympärillä juovat itsensä hengiltä.

Vierailija
2/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että alkoholi on sinulle ongelma, ei tarkoita sitä että siitä tulisi myös minun ongelma. Vapaa tahto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että alkoholi on sinulle ongelma, ei tarkoita sitä että siitä tulisi myös minun ongelma. Vapaa tahto.

Vapaa tahto ei itseasiassa fysiikan lakien mukaan voi eksistoida.

Vierailija
4/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 10 % ihmisistä käyttää 50 % alkoholista, 10 % ei juo ollenkaan ja loput 80 % käyttää loput 50 % (lähde: A-klinikkasäätiö). Todellakin kyseessä on vain pienen vähemmistön ongelma.

Vierailija
5/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa 10 % ihmisistä käyttää 50 % alkoholista, 10 % ei juo ollenkaan ja loput 80 % käyttää loput 50 % (lähde: A-klinikkasäätiö). Todellakin kyseessä on vain pienen vähemmistön ongelma.

Ei ole. Iso osa tästä 80% käyttää myös alkoholia holtittomasti.

Vierailija
6/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se juodun alkoholin määrä aina kerro kaikkea. Humalahakuinen viikonloppujuominen on hyvin vakava ilmiö, joka aiheuttaa mielenterveysongelmia ja valtavasti tapaturmia ja väkivallantekoja.

Vierailija
7/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Iso osa tästä 80% käyttää myös alkoholia holtittomasti.

Höpöhöpö. Se on kansallista kulttuuria ja suomalainen osaa ottaa kunnon kännit hallitusti koska on tottunut siihen.

Vierailija
8/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokekaa nyt tätä mantraa, onhan sitä jo vuosikymmenet hoettu. Maailma muuttuu kaiken aikaa, myös suomalaiset ihmiset, nuoriso juo koko ajan vähemmän. Mun mielestä nää Turmiolan Tommi paasaajat ovat fossiileja, jotka kai menettävät jotain, kun ei enää ole paheksuttavaa.

Vierailija
9/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sinä selität. Tottakai suomalaisessa alkoholikulttuurissa on parantamisen varaa, mutta paljon on tapahtunut kehitystä takavuosista. Suomalaisten alkoholinkäyttö mennyt eurooppalaiseen suuntaan ja etenkin nuorten alkoholinkäyttö on ollut jo pitkään laskussa. Pitää ymmärtää että kulttuurinmuutokset vievät aina aikaa eivätkä ne tapahdu hetkessä.

Vierailija
10/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHAHAHAHA. repean liitoksistani kun suomalaiset luulevat etta viinat voi tulla kaupan hyllyille, kylla me osataan kayttaytya. koittakaa ymmartaa ettette ole kuin espanjalaiset. teilla ei ole samat geenit. se ei ole mahdollista!!! te olette niin holmoja, etta teita pitaa mahdollisimman paljon varjella.

Vierailija
11/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAHAHAHAHA. repean liitoksistani kun suomalaiset luulevat etta viinat voi tulla kaupan hyllyille, kylla me osataan kayttaytya. koittakaa ymmartaa ettette ole kuin espanjalaiset. teilla ei ole samat geenit. se ei ole mahdollista!!! te olette niin holmoja, etta teita pitaa mahdollisimman paljon varjella.

Sinulla taas ei taida olla minkäänlaisen älyllisen olennon geenejä. Opettele edes kirjoittamaan.

Vierailija
12/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut monta espanjalaista pöydän alle kun yrittävät juoda samaan tahtiin kuin suomalainen vaikka en ole sitä heiltä edellyttänyt koska heillä ei ole sellaisia geenejä että osaisi juoda.

Vierailija
13/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla Suomi on paras maa suomalaiselle. ainoa maa jossa suomalaista osataan varjella niin kuin suomalaista kuuluu... suomalainen kun menee viroon venäjälle espanjaan mihin tahansa niin joka paikassa ollaan rakakannissa

Vierailija
14/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiongelma ei johdu alkoholista. Se ongelma on geeneissä. Ihmisten, joilla on geeni joka altistaa addiktioille, pitäisi vältellä asioita jotka addiktoitumista aiheuttavat. Emme voi poistaa pelejä, alkoholia, sokeria, liikuntaa jne. maailmasta. Addiktoituvien ihmisten pitää opetella elämään tässä maailmassa.

Vierailija
15/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Juominen ole minulle ainakaan mikään ongelma, kaiken olen juonut minkä olen eteeni saanut!

Vierailija
16/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän jo paasaamasta siitä, olet jo tarpeeksi monta päivää aiheesta öyhöttänyt.

Vierailija
17/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoriso ei juo, ne käyttää pillereitä ja huumeita.

Vierailija
18/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä  jotenkin säälin sua. Ikävä juttu kun lääkityksesi on noin huonossa tasapainossa.

Vierailija
19/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kaikki tietävät, että holhous, kiellot ja rajoitukset ovat saaneet alkoholiongelman leviämään suomessa laajalle. Ei tämän mittakaavan ongelmia ole niissä maissa missä kansalaisia ei pidetä holhottavina idiootteina

Vierailija
20/67 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään päihteen käytöstä ei tulisi rangaita, mutta saatavuus ja haittaverot tulisi olla suorassa suhteessa kyseisen päihteen vaarallisuuuteen/haitallisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä