Olen varmasti liian herkkiä kun loukkaa kun puoliso ihailee muita. Miten opin suhtautumaan aikuismaisesti?
On kova flirttailemaan, siis pitkiä katseita naisiin kadulla esim. hakee tarkoituksella katsekontaktia. Sekä yksin ollessaan, että minun kanssa. Töissä kuolaa erään naisen rintoja, tosin näkee hyvin harvoin tuota naista. Nainen on varattu ja rakastunut, melko tuore suhde hänellä.
Puoliso ei muutu, olen jo yrittänyt hyvällä sekä pahalla :) On ehkä huono itsetunto lopulta, kun tarvitsee tuollaista pönkitystä. Esittää kyllä hyvin itsevarmaa.
Muuten ok puoliso. Itse en osaa flirttailla eikä kiinnosta.
Miten voisin suhtautua niin, ettei tuo tuntuisi missään?
Kommentit (25)
Samaa mieltä ekan vastaajan kanssa. Jos jonkun pitää muuttua, niin epäkunnioittavasti ja inhottavasti käyttäytyvän miehesi. Mua noin selkeästi muita ihannoiva käytös alkaisi ihan epäilyttää, onko valmis heti vastakaikua saadessaan ihan toimimaan myös?
Joo, voihan sitä omalla ajallaan hiukan flirttailla, mutta oman kumppanin silmien alla ja seurassa se on törkeää ja nöyryyttävää käytöstä. Osoittaa ettei piittaa toisen tunteistä eikä flirttailijalla ole minkäänlaista kunnioitusta toista kohtaan. Ei mitään "aikuismaista" hyväksymistä vaan näytät joku kerta miehelle miltä tuntuu seistä vieressä statistina, kun oma kumppani flirttailee vieraan kanssa. Miehesi käytöksestä voit ottaa oppia miten sitä teerenpeliä pelataan.
Mites miehesi reagoisi, jos roolinne olisivat toisin päin?
Itse sanoo, että se jää vain tuohon. Ei kyllä edes osaisi mitenkään kovin hyvin verbaalisesti lähestyä naisia.
Toisinaan kieltää kaiken, ja niinä hetkinä vaikuttaa uskovan omaan "valheeseensa".
Heikkoina hetkinä myöntänyt, ettei pysty eikä halua lopettaa. Välillä yrittää hillitä tuota kun ollaan yhdessä jossain, mutta huomaan kuinka vaikeaa se on hänelle.
Ajattelen, ettei halua lopettaa, koska ei pysty. Se on jollain tavalla hyvin oleellista hänen olemassaololleen.
Ei aikaisempia suhteita, minä olen ensimmäinen. Ihan komea on, joskus naiset flirttailevat takaisin. Komea ei ole aina synonyymi supliikille pelimiehelle, on niitä introvettejakin.
Ap
aikamoinen kusipä, ei tuollaista taevitse sietää mitenkään. Flirttaako sinun kanssasi? Kehuuko sinua kauniiksi ja näyttää tunteensa sinulle? Jos vastaus näihin kysymyksiin pn ei, niin miksi ihmeessä olet enää kyseisen tyypin kanssa? Ei arvosta sinua yhtään , olet hänelle vain vakipano johon ei tarvitse panostaa. Miten ihmeessä tiedät että kuolaa työpaikan tisseihin, onko tämän itse kertonut sinulle? Aivan törkeää käytöstä! Miehesi ei ole aikuinen vaan täysi teini ja idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoo, että se jää vain tuohon. Ei kyllä edes osaisi mitenkään kovin hyvin verbaalisesti lähestyä naisia.
Toisinaan kieltää kaiken, ja niinä hetkinä vaikuttaa uskovan omaan "valheeseensa".
Heikkoina hetkinä myöntänyt, ettei pysty eikä halua lopettaa. Välillä yrittää hillitä tuota kun ollaan yhdessä jossain, mutta huomaan kuinka vaikeaa se on hänelle.
Ajattelen, ettei halua lopettaa, koska ei pysty. Se on jollain tavalla hyvin oleellista hänen olemassaololleen.
Ei aikaisempia suhteita, minä olen ensimmäinen. Ihan komea on, joskus naiset flirttailevat takaisin. Komea ei ole aina synonyymi supliikille pelimiehelle, on niitä introvettejakin.
Ap
Boldasin tuosta omasta kommentistasi tuon pienen osan, joka on mielestäni aika oleellinen tässä pohdinnassasi.
Puolisosi siis tietää, että asia loukkaa sinua, mutta ei silti halua lopettaa. Asettaa toisin sanoen tuon tärkeysjärjestyksessään sinun yläpuolellesi. Sinä koet, että sinun pitäisi muuttua siten, että asia muuttuisi sinulle helpoksi, että hyväksyisit sen.
Ajatusleikki. Paras ystäväsi kertoo tuosta asiasta sinulle noilla sanoilla, siis että hänen puolisonsa käyttäytyy noin, eikä halua lopettaa, vaikka tietää sen loukkaavan. Mikä olisi neuvosi hänelle?
Koen, että parisuhteessa tulee kyetä kompromisseihin. On hyvin harvinaislaatuista, että kahden ihmisen yhteiselo asettuu mutkattomasti uomiinsa. Hyvin usein se vaatii kompromisseja MOLEMMILTA OSAPUOLILTA. Olisiko puolisosi valmis tekemään vastaavaa sinun hyväksesi?
Ajan kanssa tuo saattaa helpottaa. Siitä ei ole mitään takeita. Voit myös alkaa aktiivisesti työstää asiaa ja yhdistämään tuohon joitakin positiivisia asioita. Aivoja voi kyllä opettaa.
Ihmettelen kyllä, että miksi ihmeessä sinä edes kysyt tällaista. Tuntuu pahalta puolestasi.
Joo. Miehenä en kyllä ymmärrä alkuunkaan tuollaista käytöstä parisuhteessa olevalta mieheltä. Jos on pakko kuolata tai flirttailla, tehköön sen itsekseen, mutta ei silloin kun sinä olet paikalla. Piste.
Miehelläsi on ongelma, hän ei osaa olla testaamatta viehätysvoimaansa eli HÄNELLÄ on itsetunto-ongelmia, ei ole muka olemassa jos ei saa imartelua ja katseita toisilta naisilta. Todella epäkypsää ja ei tule muuttumaan jos mies ei itse mene terapiaan. Miehesi ei oikeasti taida rakastaa sinua sillä ei silloin satuteta toista tuollatavalla.
Miten olet päätynyt naimisiin tuollaisen miehen kanssa? Etkö jo seurusteluvaiheessa ymmärtänyt, ettei hän tule muuttumaan ja sinä taas et pysty tuollaista hyväksymään? Kuinka nopeasti avioiduitte?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei oikeastaan ole olennaista aikooko hän jättää homman pelkkään flirttailuun vai ei. Pointti on se, että hän käyttäytyy todella epäkunnioittavasti ja ikävästi sinua kohtaan. Tuollainen sairaalloinen (jos ei oikeasti pysty eikä halua lopettaa huonoa käytöstään) huomion ja ihailun tarve kertoo henkisen puolen ongelmista.
Omasta puolestani voin sanoa, että vaimonsa tai tyttöystävänsä seurassa tuojottelevat miehet antavat itsestään säälittävän ja moukkamaisen vaikutelman.
Jätä se sika. Ei sinun tarvitse tuollaista sikailua sietää, eikä oppia elämään sen kanssa. Hän on se, jonka tulee aikuistua, ei sinun. On vain pelkästään törkeää ja toisen nöyryyttämistä käyttäytyä noin. Löydät kyllä vielä kunnon miehen itsellesi.
Tulin surulliseksi ajatellessani, että joku oikeasti elää tuollaista elämää ihmisen kanssa, joka tahallaan satuttaa.
Eihän tuo ole mitään normaalia käytöstä mieheltä. Se puolestaan on normaalia, että sinä pahoitat siitä mielesi. Rakkaus käsitteenä mielestäni sisältää sen, ettei halua loukata toista tahallaan vaan kunnioittaa kumppaniaan sanoin ja teoin. Kertooko siis mies sinulle jonkun työkaverin rinnoista? Käsittämätöntä ja mautonta! Ja hakee muiden naisten katsetta sinun ollessasi paikalla?! Nöyryyttävää.
Hienoja vastauksia, laittaa miettimään...
Olen myös vähän yllättynyt, joskus kun olen puhunut aiheesta av:lla, niin silloin sain vastauksia kuinka flirttailu on normaalia ja elämän suola.
Ap
Jos mun nainen tekisi samaa kuin sun miehes, niin saisi pakata tavaransa hyvin nopeasti. En katselisi tuollaista käytöstä sekuntiakaan. Sun miehes ei arvosta sua millin vertaa, täydellinen pohjanoteeraus.
Miksi katsot tollasta touhua? Nyt valot päälle, ja äijä kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Hienoja vastauksia, laittaa miettimään...
Olen myös vähän yllättynyt, joskus kun olen puhunut aiheesta av:lla, niin silloin sain vastauksia kuinka flirttailu on normaalia ja elämän suola.
Ap
Flirtti on normaalia pienessä mitassa, mutta ei ole normaalia että sitä tehdään puolison nenän edessä pakonomaisesti ja vielä kerrotaan mitä tekee työpaikalla. Varsinkaan jos puoliso ei pidä siitä ( jollain voi tämä ulkopuolisille tehty flirtti toimia parisuhteen piristäjänä MUTTA se pitää olla MOLEMMILLE se josta ne kiksit tulee ja SOVITTU juttu) ja on kertonut asian pällistelijälle ja se vielä jatkaa samaa toimintaa. Ei siis kunnioita sinua ollenkaan ja hänellä on ongelma käytöksessään ja mielessään.
Mun eksällä oli tapana netissä flirttailla naisille oikein sydänhymiöiden ja muiden kera ja aina sitten kun jäi kiinni ja minä suutuin, niin suuttui kun minä haastan riitaa ja aina haluan tapella.
Todella säälittävä ukko. En usko, että käytös tulee loppumaan, koska hän ei tule koskaan pääsemään yli siitä, ettei ole muita naiskokemuksia - niin paljon sitä nykyään korostetaan. Ihme tuijottava sika: et kai halua olla itse se surkimus, jolle tuollainen kelpaa (itse sanoit, ettei osaa puhua naisille, vaan tuijottaa)? Oksettavaa. Monet naiset voi kokea miehesi käytöksen kiusalliseksi ja siten sosiaalinen elämänne voi kaventua, kun sinuakin "hyväksyvänä" puolisona aletaan karttaa. Jos ukko ei suostu ja sitoudu terapiaan, niin vaihtoon!
Kuulostaa mielestäni tosi epäkunnioittavalta käytökseltä sinua kohtaan. Miksi haluat oppia sietämään sitä?