Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hiljaisen introvertin hakea työtä, johon etsitään ulospäinsuuntautunutta tekijää?

Vierailija
20.12.2017 |

Kyse on sellaisesta asiakaspalvelustyöstä, jota olen tehnyt aiemminkin, ja mielestäni introverttiys on työssä pelkkää plussaa. Olen saanut asiakkailtakin paljon palautetta siitä, kuinka hienosti kuuntelen ja arvostan asiakkaita. Toisin kuin ne suuna päänä vouhottavat, aina sanavalmiit ekstrovertit, jollaisia työpaikkailmoituksissa haetaan.

Eikö työnantajat todella ymmärrä, että myös hiljainen introvertti voi olla hyvä asiakaspalvelija? Vai miksi sitä sosiaalisuutta korostetaan niin paljon? Olen jättänyt monta työpaikkaa hakematta vain siksi, etten usko että mulla olisi introverttinä mitään mahdollisuutta päästä niihin. Kannattaako silti yrittää? Jos haen tällaiseen työhön, miten olisi parasta tuoda introverttiys ilmi?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yksikään introvertti selvinnyt haastattelusta läpi, kun työhön on haettu selvästi ekstroverttiä?

Ei jos olet oikesti introvertti, ambivertti voisi selvitä.

Ei introvertin ja ekstrovertin ero ole sosiaalisissa taidoissa vaan siinä, kuinka palauttavaksi tai kuormittavaksi ihminen kokee sosiaalisen kanssakäymisen. Minä olen ääri-introvertti, mutta kukaan, jonka olen työyhteyksissä tavannut, ei meinaa uskoa sitä. Pärjään hyvin ihmisten kanssa ja nautinkin siitä, mutta tarvitsen vastapainoksi ihan tolkuttoman paljon yksin vietettyä aikaa.

Vierailija
22/22 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin työpaikkoihin on 100-500 hakijaa joten älä huoli. Et tule paikkaa saamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän