Tuntuu aivan oudolta, että jotku pariskunnat harrastavat seksiä
Ollaan oltu miehen kanssa naimisissa reilusti yli 10v ja koko yhdessä olon aikana meillä on ollut todella vähän seksiä. Jotenkin meillä ei ole koskaan se sujunut, vaikka molemmat siitä tykätään. Lähinnä syynä se, etten ole koskaan tuntenut miestäni kohtaan suurta intohimoa.
Välillä on ollut vuosiakin taukoa. Nyt on ollut taas 2v taukoa.
Tästä johtuen minulle on syntynyt ihan vääristynyt kuva parisuhteesta ja siihen kuuluvasta seksistä. Välillä oikein järkytyn, kun tajuan, että tosiaan, pariskunnat harrastavat normaalisti seksiä ja vielä ehkä jopa viikoittain.
Ja minusta on ihan outoa nähdä pareja, jotka halailevat toisiaan.
Halailetteko te?
Osaisikohan sitä enää edes normaalissa parisuhteessa ollakaan...?
Kommentit (20)
Halaillaan, hellitään, pussaillaan ja sekstaillaan pari kertaa viikossa. Aviossa 18 vuotta.
Kaikkien välillä vain ei ole sitä seksuaalista kemiaa. Ei, vaikka toinen kuinka olisi ulkonäöllisesti unelmien täyttymys. Onneksi teillä henkinen kemia kuulostaa korvaavan seksuaalisen kemian, joissakin parisuhteissa kun sitä ei ole ollenkaan! Itse valitsisin ennemmin suhteen, jossa henkinen kemia toimii ennemmin kuin kiihkeän seksin täyteisen suhteen, mutta tämä toki vaatii, että myös kumppania kiinnostaa seksi yhtä vähän.
Olette siis kämppiksiä ja hyviä kavereita, ettekä parisuhteessa. Mutta entä sitten? Ei sekään väärin ole, jos molemmat ovat tyytyväisiä.
Meillä oli jossain välissä siten että saattoi mennä kuukausi pari ettei tullut mieleenkään. Minua se vähän vaivasi välillä, mutta jos kyselin tai vonkasin niin mies meni ihan lukkoon eikä muhinoitu senkään vertaa. Nyt, kolmenkympin paremmalla puolella olemme jotenkin löytäneet toisemme uudestaan, meillä on superhyvää seksiä viikoittain ja mikä parasta, halumme kohtaavat myös määrän puolesta. Voisiko sanoa että olemme kasvaneet yhteen. Siis ennen kuuluin kaltaistesi ihmettelijöiden joukkoon että "onko joillain oikeesti seksielämä?!" mutta voin kertoa että tämä nykyinen tilanne on aika tosi paljon parempi :)
Ei halailla muiden nähden, kotioloissa joskus.
Miksi seksitön parisuhde olisi epänormaali?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien välillä vain ei ole sitä seksuaalista kemiaa. Ei, vaikka toinen kuinka olisi ulkonäöllisesti unelmien täyttymys. Onneksi teillä henkinen kemia kuulostaa korvaavan seksuaalisen kemian, joissakin parisuhteissa kun sitä ei ole ollenkaan! Itse valitsisin ennemmin suhteen, jossa henkinen kemia toimii ennemmin kuin kiihkeän seksin täyteisen suhteen, mutta tämä toki vaatii, että myös kumppania kiinnostaa seksi yhtä vähän.
Meitä molempia kiinnostaa se yhtä vähän/paljon, mutta jotenkin se ei vain ole koskaan sujunut meillä kovin luonnollisesti. On siitä riitaakin ollut taukojen aikana, mutta ei se vaan lähde siitä menemään paremmin... Ja nyt tällaiseen ollaan sitten jo ihan totuttu.
ap.
Jos kumpikin on noin tyytyväinen, niin mikäs siinä.
Itse valitsin mieheni juuri kemian takia ja me pussaillaan ja halaillaan joka päivä vielä näin naimisissa lapsiperheenäkin ja seksiä on ehkä n 3 päivän välein keskimäärin.
N47
Halaillaan, pussaillaan ja harrastetaan seksiä pari kertaa viikossa. Käydään suihkussakin yleensä yhdessä ja illat makoillaan toistemme kainaloissa.
Edellinen suhde oli tuollainen mikä sulla, ja en kyllä ikinä palaisi sellaiseen :)
Seksi vähenee kun alkaa pitää toista itsestäänselvyytenä ja tietää hänestä kaiken. Homma menee friendzonelle. Miehen saalistusvietti pysyy yllä aina tuntemattomia naisia kohtaan joilla on vaatteet päällä.
Mitä ihmettä!?!? No, ollaan kai sit vaan niin kovin erilaisia. Me harrastetaan seksiä 3-5 kertaa viikossa ja joka ilta halitaan ja pussaillaan. Ei tulis mieleenikään elää ilman.
N39, 2 lasta
Ei meillä seksiä ole viikottain, hyvä jos kahden kuukauden välein. Silti halaillaan ja hellitä päivittäin. Kyllä sitä läheisyyttä voi olla monilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei halailla muiden nähden, kotioloissa joskus.
Miksi seksitön parisuhde olisi epänormaali?
Koska seksi on ainoa asia joka erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista, jos ei ole seksiä ollaan ystäviä, kavereita, sukulaisia ym.
Vierailija kirjoitti:
Halaillaan, hellitään, pussaillaan ja sekstaillaan pari kertaa viikossa. Aviossa 18 vuotta.
Vanhana stadin friiduna olen sitä mieltä, että sekstaaminen on juuri pussaamista, ainakin alkuperäiskansojen kielellä. Eli miksi sanot kahdella eri tavalla pussaillaan?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Minulle avioliiton perusta on ollut intohimo ja on edelleen ja olemme olleet naimisissa 48 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä molempia kiinnostaa se yhtä vähän/paljon, mutta jotenkin se ei vain ole koskaan sujunut meillä kovin luonnollisesti. On siitä riitaakin ollut taukojen aikana, mutta ei se vaan lähde siitä menemään paremmin... Ja nyt tällaiseen ollaan sitten jo ihan totuttu.
ap.
Miksi ihmeessä päädyitte yhteen alunperin jos mitään seksuaalista kemiaa ei ole koskaan ollut? Mitä järkeä tuossa oikeen on? Eihän sitä voi tuntea oikeasti rakkauttakaan puolisoa kohtaan jos ei rakastella ollenkaan? Mulla ainakin kun kuukausi on mennyt eikä ole mitään fyysistä kontaktia, alkaa tuntua että mahtaako tuo mies rakastaa minua ollenkaan, ja kun menee vielä vähän enemmän aikaa, mietin jo sitä että rakastanko minäkään tuota miestä joka asuu meillä, kuka se oikein on. Tutkitusti seksi on se juttu joka lisää ja pitää yllä rakkautta parisuhteessa. Sen miehen kanssa kun ei ole sitä sukusidettä niin ei olla niin itsestäänselvästi läheisiä kuin omien vanhempien, sisarusten tai lasten kanssa, onhan se outoa nukkua samassa sängyssä miehen kanssa joka on kuin joku kaveri.
En ymmärrä, miksi tällaiset parisuhdekeskustelut pitää siirtää seksipuolelle. Siksikö, kun viestissä lukee sana 'seksi'??
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi tällaiset parisuhdekeskustelut pitää siirtää seksipuolelle. Siksikö, kun viestissä lukee sana 'seksi'??
No ei sitä sieltä kukaan normaali löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Miksi ihmeessä päädyitte yhteen alunperin jos mitään seksuaalista kemiaa ei ole koskaan ollut? Mitä järkeä tuossa oikeen on? Eihän sitä voi tuntea oikeasti rakkauttakaan puolisoa kohtaan jos ei rakastella ollenkaan? Mulla ainakin kun kuukausi on mennyt eikä ole mitään fyysistä kontaktia, alkaa tuntua että mahtaako tuo mies rakastaa minua ollenkaan, ja kun menee vielä vähän enemmän aikaa, mietin jo sitä että rakastanko minäkään tuota miestä joka asuu meillä, kuka se oikein on. Tutkitusti seksi on se juttu joka lisää ja pitää yllä rakkautta parisuhteessa. Sen miehen kanssa kun ei ole sitä sukusidettä niin ei olla niin itsestäänselvästi läheisiä kuin omien vanhempien, sisarusten tai lasten kanssa, onhan se outoa nukkua samassa sängyssä miehen kanssa joka on kuin joku kaveri.
Vaikea selittää sitä, miksi alunperin päädyttiin yhteen. Ihan alussa sitä seksiä kyllä oli aina kun tavattiin, mutta ei se ollut mitään kovin intohimoista ja ainakin minun puolelta vähän sellaista "noh, ihan kivaa".
ap.
22 vuotta yhdessä ja nyt kun lapset ovat jo opiskelemassa ja on vapaa-aikaa enemmän niin ainaskin joka pe, la ja su sekstaillaan, joskus viikollakin - elämässä pitää olla intohimoa, ei parisuhdetta jaksaisi ilman sitä.
Ja noin anekdoottina kerrottakoon että ensimmäiset pari kolme vuotta (vaikka ei edes asuttu yhdessä ekana vuonna) laskeskelin keskiarvoksi hieman yli 1xpäivä :). Sitten ensimmäisen lapsen syntymän myötä rupesi ka laskemaan.
eww