Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teille kotona viihdykkeitä eri ikäisille vieraille lapsille?

Vierailija
12.04.2006 |

Ongelma lyhyesti:

Meillä on 2 kk ikäinen tyttövauva ja ei juuri muita lastentavaroita kuin hänen ikäiselleen sopivia eli värikkäitä pieniä killuttimia, helistimiä yms. Tilaa on vähän eikä ole tarvetta ostaa mitään varastoon tulevaisuutta varten.

Kavereilla on 2 leikki-ikäistä poikaa jotka käyvät meillä kylässä äitinsä kanssa sillointällöin. Äiti kyselee minulta joka kerta viihdykettä heidän lapsilleen ja joudun vastaamaan että sori, ei juuri ole muuta kuin pehmoleluja... Ei siis mitään laatikkoa mistä ammentaa aina joka ikäkauteen sopiva lelu. Telkkaria eivät katso joten videot ei käy. Meiltä on etsitty myös pottaa, syöttötuolia ja kylppärin koroketta hampaidenpesua helpottamaan. Näitä esineitä alettiin etsiä meiltä jo raskausaikana. Olen ollut vähän hämmästynyt että niin, tyttö ei vielä edes liiku... Kotimme ei myöskään ole ns " turvallinen" sillä lasiesineitä ja muuta roinaa on pienten käsien ulottuvilla. Ei ole vielä ollut tarvetta siirtää niitäkään.

Siis. Onko teillä muilla valmiina kaikkea mahdollista jos sattuisi tulemaan lapsivieraita? Mua ihan oikeasti alkaa ärsyttää se jokakertainen etsiminen. Emme ole erityisen köyhiä tai muuten pihejä mutta ei ole koskaan tullut mieleenkään hankkia mitään jemmaan.

Miten muilla? Olenko mä ihan outo... ;)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy omille lapsille sopivia, eli 1-5 v leluja. Meillä ei esim. kouluikäiselle pojalle viihdykettä ole. Eikös tuttavasi voisi ottaa jotain lempparilelua lapsilleen mukaan?

Niin me tehdään, jos mennään kyläpaikkaan missä ei sopivia leluja ole.

Vierailija
2/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat on jo " isoja" ja mulla on vauvanhelistimiä kaapissa odottamassa kun sattuu pienempiä vierailijoita tulemaan. Nuorimmainen nyt vielä käy potallakin niin potta on esillä ja varmaan siihen jääkin. Kaapista löytyy pari purkkia pilttiä..

2-vuotiaille varmaan riittäis vaikka pari helppoa palapeliä ja se potta on aika tarpeellinen. Ei siihen paljon tilaa vaadita. Taitaa olla asennekysymys..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kaikenikäisille sopivaa viihdykettä, esim paperia ja kyniä, nappeja ja pikkutilbehööriä mun käsityölaatikossani, peittoja majanrakennusta varten jne.

Mitään korokkeita tai wc-supistajia meillä ei ole ollut koskaan, koska oma lapsemme ei koskaan ollut sen ikäinen että olisi niitä tarvinnut, mutta meiltä löytyy kyllä muita tuoleja ja jakkaroita joilla vessan käsialtaaseen ylettyy ja joka joka tulee vahdiksi ettei vessassakävijä putoa pönttöön...

Vierailija
4/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Omat on jo " isoja" ja mulla on vauvanhelistimiä kaapissa odottamassa kun sattuu pienempiä vierailijoita tulemaan. Nuorimmainen nyt vielä käy potallakin niin potta on esillä ja varmaan siihen jääkin. Kaapista löytyy pari purkkia pilttiä..

2-vuotiaille varmaan riittäis vaikka pari helppoa palapeliä ja se potta on aika tarpeellinen. Ei siihen paljon tilaa vaadita. Taitaa olla asennekysymys..

Entäs ne vanhempien lasten lelut? Pitää ilmeisesti ostaa pleikkarit, pelit ja vehkeet, että on oikea asenne kyläpaikassa?

Ja tietty sitten barbeja, brätsejä ja muuta tyttövieraita varten?

Vierailija
5/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun oma lapsi on 2,5v. löytyy meiltä vauvalelut, syöttötuoli, potta jne. ja tietysti pojan tämän hetken lelut, kynät paperit...

Mutta ennen omaa lasta ei meillä ollut kuin mun vanhat pehmolelut :) Ja toki tulostupaperia ja kuulakärkikyniä :) Hyvin viihtyi siskonpojat hoidossakin, oltiin sitten pihalla, saivat rakentaa sisällä majoja (peitot ja tyynyt käyttöön) ja olivat hippasilla tms.

Vierailija
6/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kyllä sitä ole. Siitä kyllä tulee jos kaveri ei lopeta sitä etsimistään.... ;)

Oikeasti tämä lapsiperheellisten elämä on niin uusi asia että ei ole tullut tuolloiset mieleenkään. Kyllä mä ymmärrän että säästäisin jotain näistä nykyisistä leluista kaappiin jemmaan, mutta että ostaisin valmiiksi vieraita varten... ei ole ollut ensimmäisenä mielessä. Meidän asunto on tällä hetkellä melkein kuin kahden aikuisen asunto (ahdaskin vielä, rivarikaksio) sillä vauva ei vielä paljon vaadi. Hyvät värikynät aion kyllä ostaa ihan pikimmiten, kenties jotain kirjoja ja palapelin...

t ap

Vierailija
7/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillekkin vaaveille käy vaikka kattilat ja kauhat leluiksi jos niikseen tulee...

koululaisille ei taitaisi löytyä kun paperia ja kyniä, dvd ja tietokone...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi