Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain työpaikkaa johon oli yli 300 hakijaa

Vierailija
20.12.2017 |

Pääsin haastatteluun asti mutta en tullut valituksi. Sain selville että paikan sai 20 vuotta nuorempi tyttönen. Rankaiskaa minua karenssilla. Olen huono ihminen.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko paikan saanut myös kaunis?

Vierailija
2/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ollut parempi haastattelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se karenssi pamahtaa siis yli 300lle muullekin. Et ole yksin.

Vierailija
4/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa firmat käyttävät yhä enemmän näitä yhdeksän euron päivätaksalaisia. Karenssit paukkuvat.

Vierailija
5/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva yli 40-vuotias enää töihin pääsee ellei ole suhteita.

Vierailija
6/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa firmat käyttävät yhä enemmän näitä yhdeksän euron päivätaksalaisia. Karenssit paukkuvat.

Siitähän se säästö tulee. Karenssit paukkuvat koska kriteerit työttömyystuen saamiseen ovat mahdottomat tässä taloustilanteessa. Osa kääntyy sossun/Kelan puoleen, mutta veikkaan että suurin osa elää yhteistaloudessa, jossa puolison tulot ovat sen verran rajan yli ettei toimeentulotukea heru. Uskomatonta, että työtöntä rankaistaan töiden puutteesta. Ihmettelen, miten tämä aloite on mennyt läpi.

Vierailija
7/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin haastatteluun asti mutta en tullut valituksi. Sain selville että paikan sai 20 vuotta nuorempi tyttönen. Rankaiskaa minua karenssilla. Olen huono ihminen.

Minäkin hain töitä ja pääsin peräti haastatteluun. Hakijoita oli lisäkseni tasan yksi ja hän sai työn, minä sain onnentoivotukset työnhakuun. Kyseessä kaupan kassa 15h/viikko. Rankaiskaa minuakin tt tuen leikkauksilla, ainiin ettehän te voi kun olette jo senkin tehneet! Olempa minäkin huono ihminen!

Vierailija
8/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 35-vuotias ja ero yli 40- saati sitten 50-vuotiaisiin on valtava. Se mitä olen työelämässä oppinut on näiden keski-ikäisten valittaminen ja vastustaminen kaikkea uutta kohtaan. Yleisestikin negatiivinen asenne paistaa läpi joka asiasta. Nyky-yhteiskunnassa tulee olla joustava ja kehittyvä, ei katkera ja takertuva kuten monet yli 40-vuotiaat tuntuvat olevan. Siinä varmaan yksi syy.

Vierailija
9/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noinhan se on, mutta kertokaa minulle te jotka sanotte aina että paikan sai se ja se, niin ketkä työnantajat ilmoittaa sen? Onko julkisella puolella, koska itse olen hakenut yksityisen puolen it-alan paikkoja, ja en ole koskaan saanut tietää kuinka monta hakijaa on ollut, saatikka että saisin jostain tiedon että kuka tuli valituksi, vai tuliko edes kukaan.

Vierailija
10/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vuoden verran. Hakijoita 200-300 yleensä. Haastattelussa mokaan näemmä. Rankaiskaa minua.

Vierailija
11/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No noinhan se on, mutta kertokaa minulle te jotka sanotte aina että paikan sai se ja se, niin ketkä työnantajat ilmoittaa sen? Onko julkisella puolella, koska itse olen hakenut yksityisen puolen it-alan paikkoja, ja en ole koskaan saanut tietää kuinka monta hakijaa on ollut, saatikka että saisin jostain tiedon että kuka tuli valituksi, vai tuliko edes kukaan.

Kävin siellä kaupassa kysymässä että "onko se teidän työpaikka jo mennyt", sanottiin ettei ole, on tullut vaan yksi hakemus.

Rekrytointifirmassakin sanoivat samaa asiaa.

Sitten kävin itse siellä kaupassa katsomassa onko sinne ilmestynyt uusi naama kun en tullut valituksi eikä avointa työpaikkaa enää ollut tarjolla ja olihan sinne ilmestynyt uusi työntekijä.

Ja minä en ole edes "vanha", vasta 21-29 ikävuosissa huitelemassa.

Hieno maa tää Suomi! 

Vierailija
12/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin paljonko oli hakijoita. Kävin katsomassa millainen uusi naama oli firmaan ilmestynyt.

ap

Vierailija
13/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuosta saa karenssia, en ymmärrä?

Eikö riitä että hakee töitä?

Eihän se ole työttömän vika jos paikkoja ei ole

Selittäkää tyhmälle (joo mulla on työpaikka)

Vierailija
14/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 35-vuotias ja ero yli 40- saati sitten 50-vuotiaisiin on valtava. Se mitä olen työelämässä oppinut on näiden keski-ikäisten valittaminen ja vastustaminen kaikkea uutta kohtaan. Yleisestikin negatiivinen asenne paistaa läpi joka asiasta. Nyky-yhteiskunnassa tulee olla joustava ja kehittyvä, ei katkera ja takertuva kuten monet yli 40-vuotiaat tuntuvat olevan. Siinä varmaan yksi syy.

Juuri näin. Jos on jo työhaastattelussa negatiivinen, hankala ja ehdoton, niin ei varmasti ole ensimmäinen valinta paikkaan. On näitä nuorissakin, mutta etenkin yli 40-vuotiailla ihan yleinen asenne työelämässä, ja usein vapaallakin.

Toki on selvää että joku H&M ei palkkaa 55-vuotiasta vaikka olisi kuinka positiivinen ja joustava, mutta aika moneen muuhun paikkaan on ihan hyvät mahdollisuudet.

Vierailija
15/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ollut parempi haastattelussa.

Olisit ollut nuorempi ja kauniimpi.

Olisit ollut haastattelijan ystävä tai sukulainen.

Vierailija
16/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän sulla on enää 5 vuotta aikaa 😄 Mitä meinaat sen jälkeen tehdä?

Ne negatiiviset valittajat ovat olleet nuorenakin negatiivisia valittajia. Ei se mikään ikä-ominaisuus ole. Osa toki katkeroituu huomatessaan että on muuttunut näkymättömäksi ja että heidän osaamistaan ei enää arvosteta, tai jostain muusta syystä.

Itse olen huomannut, että parikymppisenä sai töitä aina kun pääsi haastatteluun asti, vaikka ei osaamista olisi ollut lainkaan ja koulutuskin väärälle alalle. Epäilen että sain silloin töitä ulkonäön perusteella.

Kolmekymppisenä oli vähän vaikeampaa ja osaamista ja koulutusta vaadittiin enemmän.

Nyt olen nelikymppinen ja minulla on vahva osaaminen ja hyvä koulutus. Ja työpaikat menee niille parikymppisille vaikka heillä olisi pahoja puutteita osaamisessa.

Siitä syystä olen nyt aloittelemassa yritystoimintaa. En usko että naamallani saa enää mistään töitä 😛

Onneksi olen peruspositiivinen ja saan toteuttaa itseäni, niin ei tarvitse alkaa katketoitumaan.

Ja onneksi minulla on sellaista osaamista jota pystyn myymään globaalisti netissä.

Varmaan ihan hyvä lähteä myymään sitä osaamista nyt suoraan vähän laajemmalle asiakaskunnalle ja irrottautua riippuvuudesta paikallisiin työnantajiin.

Vierailija
17/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aloilla täällä on tyypit töissä jos kerran nelikymppinen on jo hylkytavaraa. Omalla alalla ainakin noi nelikymppiset alkaa olemaan niitä tyyppejä joita arvostetaan ja joiden kokemusta kunnioitetaan. 

Ymmärrän kyllä että johonkin hyväpöhinäiseen pelifirmaan voi olla iäkkäämpänä vaikea tunkea koska pojilla voi mennä fiilis, mutta näin yleisesti.

Vierailija
18/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä aloilla täällä on tyypit töissä jos kerran nelikymppinen on jo hylkytavaraa. Omalla alalla ainakin noi nelikymppiset alkaa olemaan niitä tyyppejä joita arvostetaan ja joiden kokemusta kunnioitetaan. 

Ymmärrän kyllä että johonkin hyväpöhinäiseen pelifirmaan voi olla iäkkäämpänä vaikea tunkea koska pojilla voi mennä fiilis, mutta näin yleisesti.

Mikä tahansa asiakaspalveluala! Fyysistä voimaa ja ketteryyttä vaativat työt, hankalat työajat, hyvä ulkonäkö... Naisten ulkonäköä ruoditaan ja pitää olla missin näköinen, että työmarkkinoilla huomataan. Videohakemukset yleistyvät ja jo siinä raakautuu pois introvertit ja ei koko ajan naama hymyssä-olijat. Pitäisi olla teflonia, täydellinen, eikä sellaista olekaan, jos ihminen on elävä. Nuorille ei tarvitse maksaa kokemuslisiä ja ovat valmiimpia huonoihin työehtoihin kokemattomuuttaan. On monia syitä ikärasismille!

Vierailija
19/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmin taju?

Vierailija
20/52 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä saa karenssia koska ei ole ollut tarpeeksi aktiivinen 😂

Työttömyys on pitkään kaadettu työttömien syyksi. Uutisoidaan työvoimapulasta ja siitä kuinka vaikeaa on löytää työntekijöitä.

Lehtiin haastatellaan ihmisiä jotka ovat ideologisia työttömiä.

Tehdään myös juttuja siitä kuinka johonkin firmaan (jonka nimi tietenkin jätetään mainitsematta) ei yksikään työtön suostunut töihin vaikka palkka olisi ollut hyvä.

Koko syksy on sanomalehdissä kirjoitettu hirveästi vihapuhetta työttömiä kohtaan. Ilmeisesti siksi että saataisiin helposti tämä aktiivimalli läpi.

Ihan kuin päättäjät ja lehdistö eivät huomaisi kuinka tökerön läpinäkyvää tämä pelleily on.

Tämä maa yököttää mua päivä päivältä enemmän. Aina kun luulee, että pohja on saavutettu, tulee vaan jotain entistäkin hullumpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan