Työkaveri säikyttelee tahallaan..
Mitä tekisitte, kun työpaikallamme on eräs työntekijä, joka huumorimielessä saattaa säikäytellä ihmisiä, ja en tiedä tekeekö hän sitä muille vai olenko ainut. Saatan tehdä keskittyneesti tietokoneella hommia, ja hän tulee takaa salaa ja säikäyttää minut. Aluksi nauroin tälle, mutta enää ei naurata, kun jo etukäteen saatan stressata näitä tilanteita. Ja on ollut tilanteita, missä hän on tullut häiritsemään minua töissä, ja olen todennut hänelle, että työtehtävä kesken, mutta hän on jäänyt norkoilemaan huoneeseen..myöhemmin olen saattanut saada häneltä ylimalkaisen tyylisen viestin, missä hän ilmoittaa minulle, että 'hoitelin tuossa sivussa duunihommat läpi', ikäänkuin kertoo tekevänsä nopeasti ja helposti omat hommansa, ja vielä vapaa-ajalla...nyt mietinkin onko hänellä tarkoitus saada minulle huono olo, että itse en jostain suoriutuisi. Minulla on enemmän työtehtäviä kuin hänellä.
Jokin aika sain häneltä viestin, että hän haluaa puhua kanssani, kun ehditään, ja jostain syystä jännityin tästä. Välillä tuntuu, että en voi töissä rauhassa olla muiden työtovereiden kanssa ja keskittyä työhön, kun tämä sankari pyyhältää paikalle ja häntä pitäisi huomioida.
Hän on saanut minulle myös tunteen, että en saa omaa rauhaa kun lähden töistä, hän laittaa minulle viestiä tai kuvan, joihin nyt viime aikoina en ole enää vastannut, kun ei huvita.
Tuntuu muutenkin, että kaverin käytös menee yli, ja hän saattaa sitten päätyä kyselemään tarkkaan minulta häiriinnyinkö jostain asiasta, tai pyytää sivummalle töissä, kun kerran hän kyseli voisiko tulla käymään luonani, ja vaikka sanoin että tänään ei sovi, niin hän silti halusi tulla.
Häiritsee tilanne, kun päällisin puolin hän on mukava, mutta erityiskyselyt aiheuttavat sen että häiriinny hänestä entisestään, enkä haluaisi törmätä häneen.
Toinen juttu on myös tämä, jos kerron jostain vaivasta hänelle, niin minusta tuntuu että hänelläkin on heti vastaava vaiva, ihan kuin tyyppi matkisi tai keksisi samantyyppisen ongelman itselleen.
Nyt minusta tuntuu, että kaveri on saanut minut jotenkin pyöräytettyä sormensa ympärille, aivan kuin minulla ei olisi mahdollisuutta kieltäytyä hänelle, tai jotenkin että joudun tekemään koko ajan pieniä myönnytyksiä, pidän häntä rasittavaa, mutta kun hän niin kohteliaasti aina tulee asioista tarkasti kysymään, että häiritsikö se tms, niin ei ole mahdollisuutta ottaa tyyppiin edes tervettä etäisyyttä tai jos vastaan että kyllä häiritsee, niin hän saa jotenkin minusta kaivettua jonkun sellaisen vastauksen, mihin jo itse ehkä vastauksen tietää. Pyöritteleekö tyyppi tahallisesti minua? Kun hän on saanut minut jopa ajattelemaan häntä, juuri tämän ärsyttävän käytöksen ja töissä lisäselvittelyjen vuoksi.
Kommentit (8)
Joko pomo puuttuu asiaan ja takaa sulle rauhallisen työympäristön tai sitten vaihda työpaikkaa.
Sä olet jo kirjoittanut tälle palstalle asiasta ja sait silloin paljon hyviä neuvoja. Miksi piti aloittaa uusi ketju?
Ai tämä olikin viime vuodelta. Noh, ap kirjoitti asiasta tänä vuonna uudestaan eli ei ilmeisesti ole ratkennut. T. 3
Pomolle tai esimiehelle heti puhumaan, tuo on lapsellista, typerää, jopa vaarallista (ajatella jos jossain sahalla ihmiset toimisivat näin), eikä kuulu mihinkään työpaikalle.
Tässä se ap:n uudempi ketju: https://www.vauva.fi/keskustelu/3231446/tyotoverin-outo-ja-ahdistava-ka…
Aika pitkään on saanut tuo äijä mellastaa. Toivottavasti ap on jo saanut sen loppumaan.
Ihan ohiksena, mut jotenkin tällaisilla 'säikyttelijöillä' on jäänyt lapsuus pahasti päälle. Miten joku ylipäänsä saa päähänsä säikyttää työhönsä keskittyneen työtoverin? Jotain äärettömän lapsellista, pahantahtoista, ilkeää siinä on - vastenmielisen, inhottavan pikkupojan käytöstä. Ja tietenkin huumorin viittaan piilotettuna.
Huumoria käytetään niin hyväksi.
Näitä naissäikyttelijöitäkin löytyy valitettavasti, mutta onneksi kuitenkin vaan yhteen törmännyt työurallani. Inhottava kokemus.
Kuulostaapa ikävältä. Toivottavasti tilanne on jo ratkennut mutta jos ei ole, niin selkeästi pitäisi joko sinun tai pomosi sanoa että tämä työkaveri häiritsee työtäsi ja sen pitää loppua.