Kermaperse ja komposti
Oletteko kuunnelleet otsikossa mainittua podcastia? Mitä mieltä olette Hannasta ja Joonaksesta?
Itselläni on heihin hieman ristiriitainen suhtautuminen. Toisaalta vaikuttavat oikein symppiksiltä ja tasapainoisilta tyypeiltä, joilla on rohkeutta kulkea omaa polkuaan. Toisaalta taas podcast-jaksot tuntuvat heillä joskus menevän lähinnä itsensä korostamiseksi. Välillä jopa niin, että kuuntelijana tunnen oloni kiusaantuneeksi. Etenkin Joonaksella on tapana kertoa asioista jotenkin itseriittoisella tavalla ”Me ollaan tosi paljon panostettu siihen, että me järkätään meidän arki sellaiseksi, että me pystytään nauttimaan siitä joka päivä ja opettamaan ruokakulttuuria meidän kaksosille ja pitämään meidän parisuhteen ilmiliekeissä ja juoksemaan kolme kertaa päivässä pitkiä lenkkejä”.
Olenko ainoa ajatusteni kanssa vai onko joku muu huomannut samaa?
Kommentit (5)
Olen huomannut samaa. Pieni omahyväisyys paistaa mielestä läpi ja varsinkin Hannalla on mielestäni hieman ylimielinen tapa tuhahdella muiden ”turhille” ongelmille ja esim pikkulapsiajan kiireille. Minusta omasta elämästään kannattaa nauttia ja tehdä asiat omalla tavallaan, mutta jotain ylimielistä näissä kahdessa kyllä on.
En ole huomannut samaa. Ehkä nuo asiat vain ovat kolahtaneet sinuun jollain tavalla? Haluaisit itsekin jaksaa enemmän? Minä ainakin arvostan niitä, jotka jaksavat pitää parisuhteestaan ja itsestään huolta, vaikka on pientä väkeä kotona. Itse olen onnistunut parisuhteen kanssa, mutta liikunta meinaa jäädä aina väsymyksen jalkoihin.
Minäkin arvostan, ja kiitos jaksan itse oikein hyvin. :)
Minusta tuovat asioita välillä esille korostuneen itseriittoisesti. Mutta kukin tyylillään!
Samaa mieltä ap:n kanssa, mutta musta vaikuttaa siltä, että kyse ei ole omahyväisyydestä vaan J on enemmänkin vähän tosikko ja tietyllä tavalla ”yksinkertainen”. Ei vaikuta kauhean huumorintajuiselta, ironia ei taida olla vahvuusaluetta. Välillä myös kommentoi asioita vähän hassulla tavalla. Siitä syntyy se kiusaannuttava ”me kerrotaan miten me meidän arki järjestetään” -fiilis. Mikä on toisaalta ihan sympaattista. Varmaan antaisi itsestään coolimman vaikutelman jos vaan osaisi. Mutta ihan kiva että on tällainen tavallinen tyyppi.
Löytyihän tästä keskustelu! Minä pidän Hannasta ja Joonaksesta kovasti enkä ole havainnut ap:n mainitsemaa itsensä korostamista. Suomalaisten olisi hyvä puhua rohkeammin menestyksestään ja saavutuksistaan, turhasta vaatimattomuudesta ei ole kenellekään mitään hyötyä. Eletään ja annetaan toistenkin elää - vaikka sitten intohimoisesti juosten! ;)