Mitä suomalaista (herkkuja) lähettäisit ulkomaille?
Eli mulla on pitkäaikainen ystävä Etelä-Amerikassa, joka ihailee tätä meidän Suomea. Olen ajatellut ilahduttaa häntä jollain lahjalla. Asun Lapissa päin joten lahjan pitäisi ainakin osittain olla paikallisen tyylistä. Vinkkejä? Saa olla pientä tavaraa/ syötävää. Ainakin käsintehtyä suklaata varmaan hankin.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Älä lähetä ainakaan salmiakkia, olen katsellut Youtubesta suomalaisten herkkujen maisteluvideoita, ja 99 prosenttia ulkomaalaisista ei voi sietää salmiakkia, suurin osa karsastaa myös lakritsia. Ne ovat ihan oikeasti pahanmakuisia muiden mielestä, etenkin salmiakki on kuin myrkkyä.
Suosittelen lakkahilloa, ehkä myös kuivattua poroa jossain muodossa (naksuja/lastuja tai sellaista jerkyä). Kuivattuja mustikoita.
Suklaata (ei lakritsi- tai salmiakkitäytteistä). Hedelmäkarkit on aika geneerisiä joka puolella.
Jos alkoholia voi lähettää, niin ehkä jotain lakka- tai mustikkalikööriä.
Mutta varmista tosiaan, mitä elintarvikkeita kyseiseen maahan saa lähettää.
Makuihin pitää aina totutella. Harva tykkää mistään ensimaistamalla. Tämä onkin hyvä vinkki ruokalahjoihin: anna jotain, mitä lahjan saaja syö jo. Mistä tiedät, että se tykkää. Osta sitä suomalaisena versiona.
Taffel chipsejä,makkaroita,lihaa,lonkeroa