Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä väki vaan kahvittelee

Vierailija
19.12.2017 |

Luulin että nykyajan työelämän piti olla hektistä ja ajaa burnoutiin, mutta meillä puolet väestä istuskelee kahvilla tuntitolkulla työpäivän aikana. Itse en kehtaa koska olen vasta taloon tullut, mutta olen kyllä jo huomannut, että ei oikein tunnu riittävän järkevää tekemistä seitsemäksi tunniksi. En ihmettele että eräskin rouva livahtaa töistä kohta kahden jälkeen melkein joka päivä, sen lisäksi että pitää pari tuntia kahvitaukoja ja tunnin lounastauon. Kyllä, pidin kirjaa eräs muutamana päivänä viime viikolla :D

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varmaan sama työpaikka. :D

Vierailija
2/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakaan ei tapahdu yhtikäs mitään tähän aikaan vuodesta.

Sesonki on sitten toinen tarina, maaliskuussa alkaa kiire ja kestää marraskuulle. Ylitöistä ei tietenkään makseta vaan kk-palkka on eurilleen sama kun näinä Hiljaisina kuukaudellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa?

Vierailija
4/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, että teen tästä sukupuoliasian, mutta meillä ainakin suurinosa naisista tulee melko tasan kasiin jonka jälkeen jauhavat paskaa kahvipöydässä about 10-15min ennen kun edes aloittavat työt, puolen tunnin ruokkis on 40-50min ja meillä on 20min kahvitauko kahdelta ja sieltä poistutaan siinä viis yli puoli eikä siinä vaiheessa kun suurinosa lähtee pois. Kello kun naksahtaa 16:00 ollaan jo ovella lähössä ja varmasti merkattiin 7,5h. Sitten voidaankin kysyä miksi miehet nousee paremmin johtopaikkoihin?

Vierailija
5/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, että teen tästä sukupuoliasian, mutta meillä ainakin suurinosa naisista tulee melko tasan kasiin jonka jälkeen jauhavat paskaa kahvipöydässä about 10-15min ennen kun edes aloittavat työt, puolen tunnin ruokkis on 40-50min ja meillä on 20min kahvitauko kahdelta ja sieltä poistutaan siinä viis yli puoli eikä siinä vaiheessa kun suurinosa lähtee pois. Kello kun naksahtaa 16:00 ollaan jo ovella lähössä ja varmasti merkattiin 7,5h. Sitten voidaankin kysyä miksi miehet nousee paremmin johtopaikkoihin?

Ja mitä ne miehet siis tekevät?

Vierailija
6/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomot (miehet) tulee töihin 9-10 aikaan ja lähtevät 15-16, lounaalla käyvät myös, eli tekevät 4-6 max päivässä tunteja, mutta heitähän ei kiky koske eikä kulunvalvontaa. Naisten pieni kahvittelu on mun mielestä ihan Ok.

Vierailija
7/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samanlaisessa paikassa työssäoppimissa. Liioittelematta 8h työpäivän aikana työskenneltiin max. 4h. Muu aika istuttiin kahvilla. Jos joskus harvoin oli niin ”kiire” että ei ehtinyt pitämään tunnin kahvitaukoa työntekijät valittivat suureen ääneen miten firmaan pitäisi palkata lisää väkeä. Näitä kiirepäiviä oli 1-3kpl 3kk työssäoppimiseni aikana. Oli kyllä elämäni pitkäveteisimmät kuukaudet.

Vierailija
8/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut paikassa, jossa oli muutama osa-aikainen mummeli vielä ”töissä” eli odottelemassa eläkepäiviä juoruten mukavia kolme päivää viikossa. Toki tekivät myös töitä, mutta kun oli niitä nuoriakin siellä hommissa, niin mummoille ei ”jäänyt” paljon mitään tekemistä. Olivat onnistuneet saamaan itselleen ne helpoimmat hommat, jotka oli hoidettu muutamassa tunnissa. Jäi mukavasti aikaa ompeluseuran juorukerhon ylläpitoon.

Vierailija
9/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa jo ihmeessä missä sellaisia työpaikkoja on?

Vierailija
10/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on varmaan sama työpaikka. :D

Eräskin rouva?

Vierailija
11/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti meillä on 2x15 min kahvi ja 30 min ruoka. Aamukahvilla useimmiten olen 30 min ja sama iltapäivällä. Lounaaseen menee useimmiten 30-50 min. Hommani kuitenkin hoidan moitteetta, joten en näe ongelmaa tuossa. Lisäksi välillä tulee päiviä jolloin en kahveja tai lounaita ehdi/muista pitää. Lasken, että pitkässä juoksussa nuo menee tasan. Pomolleni tuo on myös ok.

Vierailija
12/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa työskennellä julkisella sektorilla kunnan virastotalolla.

Ei mitään uutta.

Vierailija
13/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep mäkin haluaisin tietää missä on nämä leppoisat työpaikat, itsellä kun on vuodesta toiseen samaa kieli vyönalla juoksemista.

Vierailija
14/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa työskennellä julkisella sektorilla kunnan virastotalolla.

Ei mitään uutta.

No itseasiassa minun työpaikkani on juuri kunnan virastotalolla ja kaikilla on hirvittävä häslinki päällä juuri nyt. Edes lounasta ei voi syödä rauhassa, kun on joku kysymässä jotain asiaa. On kiire saada pöytä tyhjäksi ennen jouluvapaita. Eipä kyllä muutenkaan kahvitauot veny vaikka ei niitä kukaan kyttääkään.

Vierailija
15/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisesti meillä on 2x15 min kahvi ja 30 min ruoka.

Meillä oli tuo sama (oli, koska en ole enää siinä työpaikassa), ja suositus oli käydä firman omassa ruokalassa, eli kävellä ensin kymmenen minuuttia ison sairaalakompleksin toiseen päähän sinne ruokalaan, sitten jonottaa linjastolla toiset kymmenen minuuttia, ja sitten olisikin jo pitänyt olla syönyt kun olisi pitänyt lähteä paluumatkalle. Käytännössä mahdoton suoritus. Tunnollista pomoani ei siellä ruokalassa juuri näkynytkään, hän söi eväsvoileipiä aina. Toisaalta sitten kyllä jokseenkin päivittän juorusi työhuoneensa ovella ihan jotain muuta kuin työasioita sinne piipahtaneiden ihmisten kanssa hyvin sen minkä ruokatavoillaan aikaa säästi.

Vierailija
16/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin menossa töiden jälkeen kauppaan ja soitin miehelle töihin kysyäkseni, tarvitseeko hän jotain. Hän oli kuulemma juuri menossa kahville ja kakulle eikä ollut viitsinyt aloittaa uutta hommaa puoleen tuntiin, kun se olisi kuitenkin jäänyt kesken sen kahvittelun takia. Kahvitauot heillä ylipäänsä kestävät aina vähintään 20 minuuttia, kun siellä pelataan aina erä korttia.

Vierailija
17/17 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin miehet sekä naiset lusmuilee, riippuu ihan ihmisen luonteesta. Eniten kyllä ärsyttää ne tyypit, joilta pyytää jeesiä, sanovat ettei ehdi ja sit spottaat ne pitkin päivää juoruamassa milloin missäkin. Tai vielä pahempi se kun itseltä pyydetään jotain vaikka oikeasti paljon hommaa ja vaikka pyytäjä olisi itse ehtinyt tekemään, niin lusmuilee sen aikaa :D Toki meillä on paljon tunnollisia työntekijöitäkin, joiden kanssa on ilo työskennellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi