pidätkö samaa juhlamekkoa useissa juhlissa?
Kommentit (20)
Hääpuku on ainut, joka on jäänyt yhdelle käyttökerralle. Senkin kohdalla toivon, että tytär käyttäisi aikanaan omissa häissään huntuani.
Vierailija kirjoitti:
Hääpuku on ainut, joka on jäänyt yhdelle käyttökerralle. Senkin kohdalla toivon, että tytär käyttäisi aikanaan omissa häissään huntuani.
Mulla oli simppeli malli, jonka värjäsin kun tarvitsin iltapukua.
En tietenkään peräkkäisissä juhlissa joissa osallistujat on samat, mutta minulla on kaapissa useampi mekko, joita voin vaihdella tilanteen mukaan. Esim pikkujoulumekko: ei kukaan muista minkälainen mekko mulla oli pikkujouluissa 3 vuotta sitten, joten voin aivan hyvin laittaa sen mekon taas.
Olen normaali ihminen, joten voin käyttää samaa asuamontakin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään peräkkäisissä juhlissa joissa osallistujat on samat, mutta minulla on kaapissa useampi mekko, joita voin vaihdella tilanteen mukaan. Esim pikkujoulumekko: ei kukaan muista minkälainen mekko mulla oli pikkujouluissa 3 vuotta sitten, joten voin aivan hyvin laittaa sen mekon taas.
Mä en edes muista mitä jengillä oli päällä viime vuoden pikkujouluissa tai viime kesän häissä, vaikka olen jossain määrin kiinnostunut tyyliasioista :D Ehkä muistan jos jollain on joku tosi erikoinen asu, mutta ei se haittaa jos sen näkee uudestaankin,pikemminkin päinvastoin!
Vaihtelen muutamaa mekkoa juhlien mukaan.
Aikaa se vei mutta nyt on varastossa muutama todella klassinen mekko, yksi kesään (häät, kesäjuhlat ja - teatterit, yksi talveen (teatterit, pikkujoulut, kutsuvierasnäytännöt, illalliset) ja yksi välikauteen eli käy keväällä ja syksyllä (jos jotain parempaa pukeutumista vaativaa menoa). Näillä olen "juhlinut " jo vuosia.
Asusteilla, kengillä, ihan sukkahousunväreillä ja koruilla saa aivan uusia ilmeitä luotua.
Kun asu on valmiina ja sitä ei viime hetkellä tarvitse lähteä metsästämään ja maksamaan jostain vika ostoksesta turhaan, voi juhliinkin lähteä rennommin mielin.
EI -äänet ovat tulleet Victorialta, Madeleinelta ja Mette-Maritilta.
Serkkuni, sisarukset, meni naimisiin 2 tai 3 vuoden välein. Oli sama mekko ja kengät molempien häissä. Asusteet oli erilaiset. Just näytin jollekin kuvaani molemmista häistä ja hän ei heti tajunnut, että mekko on sama.
Her Royal Highness kirjoitti:
EI -äänet ovat tulleet Victorialta, Madeleinelta ja Mette-Maritilta.
Nämä kaikki kolme (plus muutkin euroopan kuninkaalliset) kyllä käyttävät asujaan useampaan kertaan.
Mitä ihmeen juhlamekkoa. En ole pitänyt hametta lapsuuden jälkeen.
En pidä mekkoja koskaan missään, joten en tietenkään omista sellasta.
Minä vaihtelen juhlan mukaan. Yleensä "kierrätän" eli seuraaviin juhliin ei samaa mikä oli edellisissä vaan joku muu sopiva vanhoista jo olemassa olevista. (varsinkin jos vieraat samat, kuten sukujuhlissa varsinkin yleensä on) Hyvin usein käytän esim samaa jakkua eri mekkojen kanssa, tai vaihdan toisen yläosan, jolloin tulee vähän eri näköinen. Toki silloin tällöin tärkeisiin juhliin saatan ostaa uudenkin mekon kirpparilta tai alennusmyynnistä, jos löydän oikean koon.
No todellakin. En käy sellaisissa juhlissa, jossa joku kyttäisi sitä, onko joku juhlavaate nähty jo aiemmin.
Käytän samaa vaatetta vuosikausia, mutta samoissa juhlissa (esimerkiksi miehen firman pikkujouluissa) en käytä uudestaan. Paitsi jos on joku hyvin simppeli vaate, esim. pikkumusta, jonka voi asustaa täysin uuden näköiseksi. Itse asiassa koen sen palkitsevana, kun saan käyttää mielikuvitusta ja yrittää keksiä uusia tapoja käyttää vanhoja asuja uudella tavalla.
Ei oo kaapissa mekkoa eikä tuu, ei tulis mieleenkään pitää mekkoa koskaan, missään. Missään häissäkään en käy, ja jos kävisin, menisin kyllä ihan housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kaapissa mekkoa eikä tuu, ei tulis mieleenkään pitää mekkoa koskaan, missään. Missään häissäkään en käy, ja jos kävisin, menisin kyllä ihan housuissa.
Kysytäänpä toisin. Käytätkö samaa asua jne?
Eksän isän puolen sukujuhlissa naisilla oli aina samat mekot päällä vuosikausia. Eksän appiukkolassa (hänen vanhemmat eronneet) roikkui samat verhot olohuoneessa ja muumiverhot lastenhuoneessa sen kymmenen vuotta, tai varmaan edelleenkin. Appiukon uus morsmaikku silloin oli ne kalliilla teettänyt:) Ties vaikka mekkokin juhlissa olis edelleen sama...Jotkut eivät kaipaa vaihtelua:D
Kesällä oli kutsut häihin peräkkäisinä viikonloppuina, niihin ostin kumpaankin oman asun.
Tietenkin poltan mekon takassa, kun olen sitä kerran pitänyt. Haloo!